Společnost Rivian Automotive fungovala téměř deset let prakticky v utajení. Jenže teď, po letech mlčení a usilovných příprav, představila světu něco docela působivého: Rivian R1T.
Pod tímto názvem byl uveden plně elektrický pickup, který by svými vlastnostmi mohl směle konkurovat kterémukoliv „trucku“ se spalovacím motorem.
Startup založil R.J. Scaringe, absolvent MIT, v roce 2009, a až do loňského roku jsme o něm příliš neslyšeli. Jenže právě v roce 2017 převzal zavřenou továrnu Mitsubishi ve městě Normal ve státě Illinois.
Firma do továrny investovala miliony dolarů a doufá, že se jí zde podaří vyrobit stovky tisíc elektromobilů.
Rivian R1T bude prvním z nich. Jde o terénní vozidlo pro pět cestujících s vlečkou, poháněné působivou plně elektrickou hnací jednotkou. Stejně jako téměř každý výrobce elektrických vozidel se i Rivian spoléhá na „skateboardovou“ platformu, které ale dal nový rozměr, když do ní integroval čtyři malé, ale výkonné elektromotory.
Každý z nich má výkon 147 kW (na jedno kolo!) a celkový výkonnostní výstup může být nakonfigurován v různých úrovních mezi 300 a 562 kW (vstup na převodovce). Různé úrovně výkonu odpovídají různým možnostem battery packů, které mají největší kapacitu ze všech dnes prodávaných osobních elektromobilů: 105, 135 a 180 kWh.
Rivian tvrdí, že s jednotlivými bateriemi ujedete na jedno nabití „více než 230 mil (370 km), více než 300 mil (482 km) a více než 400 mil (643 km).
Zdroj: Electrek
Společnost Rivian Automotive fungovala téměř deset let prakticky v utajení. Jenže teď, po letech mlčení a usilovných příprav, představila světu něco docela působivého: Rivian R1T.
Pod tímto názvem byl uveden plně elektrický pickup, který by svými vlastnostmi mohl směle konkurovat kterémukoliv „trucku“ se spalovacím motorem.
Startup založil R.J. Scaringe, absolvent MIT, v roce 2009, a až do loňského roku jsme o něm příliš neslyšeli. Jenže právě v roce 2017 převzal zavřenou továrnu Mitsubishi ve městě Normal ve státě Illinois.
Firma do továrny investovala miliony dolarů a doufá, že se jí zde podaří vyrobit stovky tisíc elektromobilů.
Rivian R1T bude prvním z nich. Jde o terénní vozidlo pro pět cestujících s vlečkou, poháněné působivou plně elektrickou hnací jednotkou. Stejně jako téměř každý výrobce elektrických vozidel se i Rivian spoléhá na „skateboardovou“ platformu, které ale dal nový rozměr, když do ní integroval čtyři malé, ale výkonné elektromotory.
Každý z nich má výkon 147 kW (na jedno kolo!) a celkový výkonnostní výstup může být nakonfigurován v různých úrovních mezi 300 a 562 kW (vstup na převodovce). Různé úrovně výkonu odpovídají různým možnostem battery packů, které mají největší kapacitu ze všech dnes prodávaných osobních elektromobilů: 105, 135 a 180 kWh.
Rivian tvrdí, že s jednotlivými bateriemi ujedete na jedno nabití „více než 230 mil (370 km), více než 300 mil (482 km) a více než 400 mil (643 km).
Zdroj: Electrek