Španělský elektroskútr Ray 7.7 nabízí skvělé parametry, ovšem tahle sranda něco stojí

Petr Bergmann
  • Ze Španělska přijíždí elektrický skútr Ray 7.7
  • Výrobce chce obohatit nabídku evropských skútrů
  • Výkon a dojezd jsou slibné, cena ale nepotěší
Elektrický skútr Ray 7.7
Elektrický skútr Ray 7.7

Elektrický skútr Ray 7.7 dokáže díky své 7,7kWh baterii zajistit dojezd až 150 kilometrů. Počet ujetých kilometrů se však bude měnit s rychlostí jízdy. Při rychlosti 100 km/h najedete až 110 km, při 80 km/h zvládnete vzdálenost přibližně 130 kilometrů a při tempu 50 km/h by neměl být problém pokořit hranici 160 kilometrů na jedno nabití.

S elektroskútrem Ray 7.7 rozhodně nebudete brzdou provozu

Motor o výkonu 10,7 kW (14,2 koní) umožní dosáhnout maximální rychlosti až 125 km/h a točivý moment 290 Nm bude s převahou zvládat většinu rychlých startů na semaforech. Nabíjení baterie z běžné zásuvky na 100 % si vyžádá 4hodinovou přestávku, na 80 % kapacity nabijete za 3,5 hodiny. Při použiti rychlonabíječky se časy nabíjení zkrátí na 2 hodiny 35 minut, respektive na hodinu a 50 minut při nabití na 80 %.

Za svůj dlouhý dojezd platí Ray 7,7 zvýšenou hmotností. Samotný elektroskútr váží 165 kilogramů, hodnota povoleného zatížení činí 155 kg. O zpomalení se starají dvoupístkové třmeny kombinovaného brzdového systému (CBS), jejichž kotouče mají průměr 260 mm vpředu a 220 mm vzadu. Podvozek tvoří rám z ocelových trubek, hydraulická vidlice předního kola se zdvihem 110 mm a dva zadní tlumiče se zdvihem 95 mm.

Elektrický skútr Ray 7.7
Elektrický skútr Ray 7.7

Čtěte také: Rakouský Horwin představil nové elektrické motorky pro letošní rok. Skvělý design zůstává


Navigace a varovný systém jsou v ceně

Kokpit tvoří 5palcový TFT displej s navigací, rozhraním Bluetooth a aplikací pro chytré telefony. Skútr nabízí tři jízdní režimy: City, Sport a Flow a k dispozici je také zpátečka. Osvětlení zajišťují LED světla. Úložný prostor je osvětlený a nabídne dostatek místa pro uložení integrální helmy. Varovný systém proti odcizení je propojen s chytrou aplikací v mobilním telefonu, která dokáže informovat majitele na dálku.

Základní verze Ray 7.7 je k dispozici v bílé a černé barvě a stojí 9 990 eur (necelých 250 tisíc korun). Lépe vybavený stroj s rychlonabíjením 3,3 kW a konektorem Typ 2 vyjde na 11 990 eur (necelých 300 tisíc korun). V tomto případě má zákazník na výběr z širší palety barev. Záruka platí 20 tisíc km nebo dva roky na vozidlo a 30 tisíc km nebo 3 roky na baterii.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články