Jihokorejská automobilka Hyundai oznamuje, že od 1. ledna 2023 ukončí prodej všech aut na norském trhu, s výjimkou čistých elektromobilů.
Může se to zdát jako celkem odvážný tah, nicméně je potřeba uvést dvě věci – zaprvé Norsko je s elektromobilitou extrémní a prakticky se již v této zemi prodává přes 80 % všech aut elektrických, zadruhé Hyundai již před dvěma lety zúžil nabídku na norském trhu na plug-in hybridy a elektromobily, tj. auta do zásuvky.
Hyundai se očividně řídí heslem, že štěstí přeje připraveným a také odvážným. Třeba konkurenční Volkswagen má v plánu ukončit prodeje spalovacích aut v Norsku až od roku 2024. Nicméně Jihokorejci vycházejí ze svých prodejních čísel, která hovoří jasně ve prospěch elektromobility.
Čtěte také: Hyundai vylepšuje svou elektrickou platformu E-GMP. Změny jsou zásadní
Hyundai patří se svými elektromobily mezi průkopníky čisté bateriové mobility. Úspěch zaznamenal již s původní řadou Ioniq (elektromobil s označením Ioniq Electric – pozn. redakce), ale posléze také s Konou Electric a v roce 2021 přišel výrazný upgrade s Ioniqem 5, který staví na nové ryze elektrické platformě E-GMP.
Tu dostane také vylepšená, nová generace Kony, která už se také chystá na norský trh. A samozřejmě nemůžeme zapomenout na Ioniq 6, velice futuristicky laděný sedan konkurující Modelu 3 od Tesly, tedy nejprodávanějšímu elektromobilu na světě. A že by Hyundai mohl opět slavit, ukazují čísla.
V Norsku už se prodává přes 80 % elektroaut, přičemž Hyundai má podíl elektrických verzí ve své nabídce již 93 %, takže o zbývajících 7 % prodejů (což teď dělají plug-in hybridy Tucson a Santa Fe – pozn. redakce) asi může v klidu přijít, aniž by ho to prodejně nějak trápilo. Nové elektrické modely totiž prodejní čísla v Norsku jistě ještě více vylepší.
Jihokorejská automobilka Hyundai oznamuje, že od 1. ledna 2023 ukončí prodej všech aut na norském trhu, s výjimkou čistých elektromobilů.
Může se to zdát jako celkem odvážný tah, nicméně je potřeba uvést dvě věci – zaprvé Norsko je s elektromobilitou extrémní a prakticky se již v této zemi prodává přes 80 % všech aut elektrických, zadruhé Hyundai již před dvěma lety zúžil nabídku na norském trhu na plug-in hybridy a elektromobily, tj. auta do zásuvky.
Hyundai se očividně řídí heslem, že štěstí přeje připraveným a také odvážným. Třeba konkurenční Volkswagen má v plánu ukončit prodeje spalovacích aut v Norsku až od roku 2024. Nicméně Jihokorejci vycházejí ze svých prodejních čísel, která hovoří jasně ve prospěch elektromobility.
Čtěte také: Hyundai vylepšuje svou elektrickou platformu E-GMP. Změny jsou zásadní
Hyundai patří se svými elektromobily mezi průkopníky čisté bateriové mobility. Úspěch zaznamenal již s původní řadou Ioniq (elektromobil s označením Ioniq Electric – pozn. redakce), ale posléze také s Konou Electric a v roce 2021 přišel výrazný upgrade s Ioniqem 5, který staví na nové ryze elektrické platformě E-GMP.
Tu dostane také vylepšená, nová generace Kony, která už se také chystá na norský trh. A samozřejmě nemůžeme zapomenout na Ioniq 6, velice futuristicky laděný sedan konkurující Modelu 3 od Tesly, tedy nejprodávanějšímu elektromobilu na světě. A že by Hyundai mohl opět slavit, ukazují čísla.
V Norsku už se prodává přes 80 % elektroaut, přičemž Hyundai má podíl elektrických verzí ve své nabídce již 93 %, takže o zbývajících 7 % prodejů (což teď dělají plug-in hybridy Tucson a Santa Fe – pozn. redakce) asi může v klidu přijít, aniž by ho to prodejně nějak trápilo. Nové elektrické modely totiž prodejní čísla v Norsku jistě ještě více vylepší.