Hlavní město v Dánsku se chystá od roku 2030 zakázat vjezd automobilů se spalovacími motory. Místní strany se dohodly na usnesení, které má připravit cestu k prosazení daného záměru.
Do konce letošního roku chce Kodaň provést studii proveditelnosti a zejména se zaměří na to, jak může odpovídajícím způsobem rozšířit počet veřejných nabíjecích stanic. Také není jasné, zda nebo jak by se zákaz vztahoval na Frederiksberg, který je enklávou, obklopenou kodaňskou městskou zónou.
Aby mohl plán začít fungovat, musí dostat souhlas od dánské vlády. Politická většina se v roce 2021 shodla na tom, že obce by měly mít možnost zavést takzvané nulové emisní zóny, do nichž by byl zakázán vjezd spalovacím vozům. Tato dohoda ale ještě nemá zákonnou formu. Není tedy jasné, zda Kodaň může zakázat spalovací motory v celém městě, nebo jen ve vybraných oblastech.
Čtěte také: Ojetým dieselům zvoní hrana. V celé EU hrozí naprostý zákaz provozu
Ve stejném roce také Kodaň oznámila, že začne pořizovat elektrobusy. Stávající dieselové autobusy však mají být podle tehdejších informací využívány až do konce smluvního období. Spalovací autobusy budou průběžně omezovány, ale přesné termíny jejich vyřazení z provozu ještě nejsou úplně jasné.
V Kodani jezdí bez emisí již 13 autobusových linek. Tento počet se v souladu se současnými plány zvýší v prosinci 2023 na 22 a do konce roku 2025 na konečných 34 tras, které tvoří 90 % autobusových linek na území hlavního města. „Budoucnost je ve vozidlech s nulovými emisemi,“ řekl Mads Rørvig, výkonný ředitel průmyslové skupiny De Danske Bilimportører.
Hlavní město v Dánsku se chystá od roku 2030 zakázat vjezd automobilů se spalovacími motory. Místní strany se dohodly na usnesení, které má připravit cestu k prosazení daného záměru.
Do konce letošního roku chce Kodaň provést studii proveditelnosti a zejména se zaměří na to, jak může odpovídajícím způsobem rozšířit počet veřejných nabíjecích stanic. Také není jasné, zda nebo jak by se zákaz vztahoval na Frederiksberg, který je enklávou, obklopenou kodaňskou městskou zónou.
Aby mohl plán začít fungovat, musí dostat souhlas od dánské vlády. Politická většina se v roce 2021 shodla na tom, že obce by měly mít možnost zavést takzvané nulové emisní zóny, do nichž by byl zakázán vjezd spalovacím vozům. Tato dohoda ale ještě nemá zákonnou formu. Není tedy jasné, zda Kodaň může zakázat spalovací motory v celém městě, nebo jen ve vybraných oblastech.
Čtěte také: Ojetým dieselům zvoní hrana. V celé EU hrozí naprostý zákaz provozu
Ve stejném roce také Kodaň oznámila, že začne pořizovat elektrobusy. Stávající dieselové autobusy však mají být podle tehdejších informací využívány až do konce smluvního období. Spalovací autobusy budou průběžně omezovány, ale přesné termíny jejich vyřazení z provozu ještě nejsou úplně jasné.
V Kodani jezdí bez emisí již 13 autobusových linek. Tento počet se v souladu se současnými plány zvýší v prosinci 2023 na 22 a do konce roku 2025 na konečných 34 tras, které tvoří 90 % autobusových linek na území hlavního města. „Budoucnost je ve vozidlech s nulovými emisemi,“ řekl Mads Rørvig, výkonný ředitel průmyslové skupiny De Danske Bilimportører.