Japonská společnost, známá především skrze své fotoaparáty či herní konzole PlayStation, se nově pouští do dalšího segmentu. Tím je výroba a prodej elektrických vozidel. Na letošním ročníku největšího veletrhu spotřební elektroniky CES 2022 pak společnost odhalila nový koncept a oznámila založení nové značky věnované právě elektromobilům.
Již na první pohled je jasně vidět, že nové elektrické SUV vychází z prvního elektrického konceptu Sony Vision-S. Větší bratříček původního prototypu pak překypuje nejnovějšími technologiemi, které mají odrážet, na co společnost klade hlavní důraz. Konkrétně jde o bezpečnost, přizpůsobivost a zábavu.
Nový prototyp je vybaven až 40 různými senzory zevnitř i zvenčí vozu. Jejich cílem má být zaručit bezpečnost posádky. Mezi nimi pak můžeme najít kupu kamer dohlížející na interiér i na okolní provoz, LiDAR a další. Ty pak bude také využívat asistenční systém, který má na škále autonomie dosahovat úrovně 2+. Nechybí ani podpora 5G, prémiová konektivita či propojení s chytrou mobilní aplikací.
Nepřehlédněte: V roce 2022 dorazí 30 nových elektromobilů. Budou některé z nich levné?
Jelikož má elektromobil předvést to nejlepší z dílen Sony, tak je celý jeho interiér osázen displeji. Místo palubní desky se nachází obří podélný displej rozdělený na tři obrazovky. Vedle nich se na každé straně nachází displej zobrazující kamery místo zrcátek. Na zadní straně sedadla řidiče a spolujezdce se nachází dva displeje pro cestující v zadní řadě.
Doporučujeme: Nejtajemnější koncept elektromobilu? První místo patří společnosti Sony
Displeje se ovládají dotykem, přičemž mají obsahovat chytrého asistenta podporujícího ovládání hlasem, poslech hudby a další. Středová konzole, která se nachází mezi řidičem a spolujezdcem, má kromě ovládání dotykem poskytnout také haptickou odezvu.
Nová firma věnovaná elektrovozům nese název Sony Mobility (neplést s mobilní divizí Sony Mobile). Kromě elektrických vozidel se má však zabývat i umělou inteligencí či robotikou, kterou chce do mobility nové generace zakomponovat. Společnost by pak v budoucnu měla své vlastní elektromobily i prodávat. Zatím však není k dispozici žádný odhadovaný termín či snad dokonce cena.
Japonská společnost, známá především skrze své fotoaparáty či herní konzole PlayStation, se nově pouští do dalšího segmentu. Tím je výroba a prodej elektrických vozidel. Na letošním ročníku největšího veletrhu spotřební elektroniky CES 2022 pak společnost odhalila nový koncept a oznámila založení nové značky věnované právě elektromobilům.
Již na první pohled je jasně vidět, že nové elektrické SUV vychází z prvního elektrického konceptu Sony Vision-S. Větší bratříček původního prototypu pak překypuje nejnovějšími technologiemi, které mají odrážet, na co společnost klade hlavní důraz. Konkrétně jde o bezpečnost, přizpůsobivost a zábavu.
Nový prototyp je vybaven až 40 různými senzory zevnitř i zvenčí vozu. Jejich cílem má být zaručit bezpečnost posádky. Mezi nimi pak můžeme najít kupu kamer dohlížející na interiér i na okolní provoz, LiDAR a další. Ty pak bude také využívat asistenční systém, který má na škále autonomie dosahovat úrovně 2+. Nechybí ani podpora 5G, prémiová konektivita či propojení s chytrou mobilní aplikací.
Nepřehlédněte: V roce 2022 dorazí 30 nových elektromobilů. Budou některé z nich levné?
Jelikož má elektromobil předvést to nejlepší z dílen Sony, tak je celý jeho interiér osázen displeji. Místo palubní desky se nachází obří podélný displej rozdělený na tři obrazovky. Vedle nich se na každé straně nachází displej zobrazující kamery místo zrcátek. Na zadní straně sedadla řidiče a spolujezdce se nachází dva displeje pro cestující v zadní řadě.
Doporučujeme: Nejtajemnější koncept elektromobilu? První místo patří společnosti Sony
Displeje se ovládají dotykem, přičemž mají obsahovat chytrého asistenta podporujícího ovládání hlasem, poslech hudby a další. Středová konzole, která se nachází mezi řidičem a spolujezdcem, má kromě ovládání dotykem poskytnout také haptickou odezvu.
Nová firma věnovaná elektrovozům nese název Sony Mobility (neplést s mobilní divizí Sony Mobile). Kromě elektrických vozidel se má však zabývat i umělou inteligencí či robotikou, kterou chce do mobility nové generace zakomponovat. Společnost by pak v budoucnu měla své vlastní elektromobily i prodávat. Zatím však není k dispozici žádný odhadovaný termín či snad dokonce cena.