Minulý týden Elon Musk prohlásil, že výroba aut, baterií a solárních zařízení Tesly nedokáží konkurovat fosilním palivům. I přes velký pokrok jsou jejich produkty pro většinu lidí stále velice drahé.
Tesla dokázala světu, že elektromobily dokáží nabídnout luxus, jízdu na dlouhé vzdálenosti a úžasný výkon. Jejich vozy neustále vyvracejí předsudky proti elektromobilům.
Ačkoliv ceny baterií do elektromobilů jdou neustále dolů, na pořizovacích cenách vozů se tato skutečnost zatím příliš neprojevila. ,,Klesající ceny baterií dovolují automobilkám vyrábět automobily s větší kapacitou baterií” řekl analytik společnosti Navigant Research, Scott Shepard. ,,Pořizovací ceny se však nemění a je i pravděpodobné, že ceny zůstanou na stejné úrovni další čtyři až pět let.¨
Hans Dieter Pötsch, předseda Volkswagenu řekl: ,,Současné ceny nemůžou zůstat na stálé úrovni, jestliže jsou automobily vybaveny elektromotory. Ceny budou nevyhnutelně stoupat hlavně v menších automobilkách.” Dále dodal, že elektromobily tak budou nedostupné především lidem s nižšími příjmy.
Tip: Jak je možné, že Tesla ujela přes 1000 km na jedno nabití?
Výzkum společnosti Pluginsights potvrdil velký rozdíl mezi zákazníky, kteří kupují drahé EV s delším dojezdem a silnými bateriemi a zákazníky, kteří řídí levnější vozy se slabšími bateriemi.
45 % kupců EV, kteří koupili elektromobil s delším dojezdem (Tesla a Chevy Bolt) vydělávají více než 200 000 dolarů ročně, tedy asi 4,5 milionu korun . Uvedením Modelu 3 na trh se procento kupců EV s delším dojezdem snížilo na 38 %. Ale obecně je prodej elektromobilů zacílen na bohatší klientelu.
17,5 % kupců, kteří pořídili elektromobil s dojezdem kratším než je 240 kilometrů vydělává více než 200 000 dolarů ročně. A od roku 2011 do roku 2018 koupilo elektromobil s kratším dojezdem 38 % kupců s příjmem nižším než 100 000 dolarů ročně, což je asi 2.28 milionu korun.
,,Naše poslání urychlit příchod udržitelné dopravy a energie je důležité pro veškerý život na Zemi.” řekl Elon Musk
Zdroj: insideevs
Minulý týden Elon Musk prohlásil, že výroba aut, baterií a solárních zařízení Tesly nedokáží konkurovat fosilním palivům. I přes velký pokrok jsou jejich produkty pro většinu lidí stále velice drahé.
Tesla dokázala světu, že elektromobily dokáží nabídnout luxus, jízdu na dlouhé vzdálenosti a úžasný výkon. Jejich vozy neustále vyvracejí předsudky proti elektromobilům.
Ačkoliv ceny baterií do elektromobilů jdou neustále dolů, na pořizovacích cenách vozů se tato skutečnost zatím příliš neprojevila. ,,Klesající ceny baterií dovolují automobilkám vyrábět automobily s větší kapacitou baterií” řekl analytik společnosti Navigant Research, Scott Shepard. ,,Pořizovací ceny se však nemění a je i pravděpodobné, že ceny zůstanou na stejné úrovni další čtyři až pět let.¨
Hans Dieter Pötsch, předseda Volkswagenu řekl: ,,Současné ceny nemůžou zůstat na stálé úrovni, jestliže jsou automobily vybaveny elektromotory. Ceny budou nevyhnutelně stoupat hlavně v menších automobilkách.” Dále dodal, že elektromobily tak budou nedostupné především lidem s nižšími příjmy.
Tip: Jak je možné, že Tesla ujela přes 1000 km na jedno nabití?
Výzkum společnosti Pluginsights potvrdil velký rozdíl mezi zákazníky, kteří kupují drahé EV s delším dojezdem a silnými bateriemi a zákazníky, kteří řídí levnější vozy se slabšími bateriemi.
45 % kupců EV, kteří koupili elektromobil s delším dojezdem (Tesla a Chevy Bolt) vydělávají více než 200 000 dolarů ročně, tedy asi 4,5 milionu korun . Uvedením Modelu 3 na trh se procento kupců EV s delším dojezdem snížilo na 38 %. Ale obecně je prodej elektromobilů zacílen na bohatší klientelu.
17,5 % kupců, kteří pořídili elektromobil s dojezdem kratším než je 240 kilometrů vydělává více než 200 000 dolarů ročně. A od roku 2011 do roku 2018 koupilo elektromobil s kratším dojezdem 38 % kupců s příjmem nižším než 100 000 dolarů ročně, což je asi 2.28 milionu korun.
,,Naše poslání urychlit příchod udržitelné dopravy a energie je důležité pro veškerý život na Zemi.” řekl Elon Musk
Zdroj: insideevs