Jak je možné, že Tesla ujela přes 1 000 km na jedno nabití?

Dnešní elektromobily už v reálném provozu ujedou kolem 500 km na jedno nabití, přičemž v drtivém počtu případů lidem statisticky stačí ujet jen pár desítek km denně. Přesto lidé chtějí stále delší dojezd, srovnatelný s konvenčními auty. A ejhle, pokud se někdo snaží z nich dostat maximum, může klidně s elektromobilem ujet i přes 1 000 km na jedno nabití.

Tip: Tesla Model 3: elektromobil konečně pro každého?

Nejde přitom o pouhý příslib do budoucnosti, jako v případě chystaného supersportu Tesla Roadster (který má ujet právě 1 000 km, jenže tomu nikdo moc nevěří a hlavně se bude na takový model ještě pěkně dlouho čekat), ale již o reálná čísla, kterých bylo dosaženo před pár dny, v roce 2018. Akorát to má dost zásadní nedostatky a omezení.

Rekordní ujeté vzdálenosti bylo dosaženo v tzv. hypermiligování, tedy jízdě na co nejnižší spotřebu a co nejdelší ujetou vzdálenost. A toho se dosáhne lépe v ideálních podmínkách, než v praktickém provozu. Tým společnosti nextmove, která půjčuje elektromobily, tak k dosažení a vlastně překonání nedávného rekordu jiného týmu využil závodní ovál, elektromobil Tesla Model 3 s autopilotem a bez posádky (jen s figurínou), a samozřejmě nastavil ideální rychlost kolem 36 km/hod, při které spotřeboval jen 7 kWh na 100 km.

Za zhruba 28 hodin ujel elektromobil Tesla Model 3 rekordních 1 001 km, než mu úplně došla šťáva. A zapsal se tak do historie. Stejně tak německý tým dosáhl rekordu se stájovým kolegou Tesla Model S, který na stejném okruhu ujel dokonce 1 128 km na jedno nabití (!). Sice se podobných vzdáleností v reálném provozu ještě pěkných pár let nejspíše nesetkáme, přesto je zajímavé vidět, že elektromobil dokáže být značně efektivní (vždyť elektromotor je zhruba 3x efektivnější než spalovací motor), a třeba s autopilotem ještě efektivnější než běžný řidič.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jak je možné, že Tesla ujela přes 1 000 km na jedno nabití?

Dnešní elektromobily už v reálném provozu ujedou kolem 500 km na jedno nabití, přičemž v drtivém počtu případů lidem statisticky stačí ujet jen pár desítek km denně. Přesto lidé chtějí stále delší dojezd, srovnatelný s konvenčními auty. A ejhle, pokud se někdo snaží z nich dostat maximum, může klidně s elektromobilem ujet i přes 1 000 km na jedno nabití.

Tip: Tesla Model 3: elektromobil konečně pro každého?

Nejde přitom o pouhý příslib do budoucnosti, jako v případě chystaného supersportu Tesla Roadster (který má ujet právě 1 000 km, jenže tomu nikdo moc nevěří a hlavně se bude na takový model ještě pěkně dlouho čekat), ale již o reálná čísla, kterých bylo dosaženo před pár dny, v roce 2018. Akorát to má dost zásadní nedostatky a omezení.

Rekordní ujeté vzdálenosti bylo dosaženo v tzv. hypermiligování, tedy jízdě na co nejnižší spotřebu a co nejdelší ujetou vzdálenost. A toho se dosáhne lépe v ideálních podmínkách, než v praktickém provozu. Tým společnosti nextmove, která půjčuje elektromobily, tak k dosažení a vlastně překonání nedávného rekordu jiného týmu využil závodní ovál, elektromobil Tesla Model 3 s autopilotem a bez posádky (jen s figurínou), a samozřejmě nastavil ideální rychlost kolem 36 km/hod, při které spotřeboval jen 7 kWh na 100 km.

Za zhruba 28 hodin ujel elektromobil Tesla Model 3 rekordních 1 001 km, než mu úplně došla šťáva. A zapsal se tak do historie. Stejně tak německý tým dosáhl rekordu se stájovým kolegou Tesla Model S, který na stejném okruhu ujel dokonce 1 128 km na jedno nabití (!). Sice se podobných vzdáleností v reálném provozu ještě pěkných pár let nejspíše nesetkáme, přesto je zajímavé vidět, že elektromobil dokáže být značně efektivní (vždyť elektromotor je zhruba 3x efektivnější než spalovací motor), a třeba s autopilotem ještě efektivnější než běžný řidič.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."