Loajalita zákazníků je v automobilovém průmyslu klíčovým ukazatelem. Značky, které si své zákazníky udrží, těží z opakovaných nákupů, což jim pomáhá lépe odolávat tržním výkyvům a upevňovat si svou pozici na trhu. Například Tesla si v USA v první polovině roku 2024 udržela dva ze tří stávajících zákazníků.
Podle nové studie od S&P Global Mobility dosáhla loajalita zákazníků k Tesle za první polovinu roku 2024 míry 67,8 %, což byla nejlepší hodnota mezi značkami na tamním trhu. Majitelé Modelu 3 pak mají nejvyšší loajalitu s mírou 72,1 %, což je pravděpodobně důsledkem nedávného vylepšení tohoto modelu v rámci projektu Highland.
Průměrná míra loajality v automobilovém odvětví činí 52,5 %. S&P uvádí, že tato míra meziročně vzrostla o 1,9 %, což je první nárůst od roku 2020, kdy svět zasáhla pandemie COVID-19. Loajalita zákazníků k Tesle tak výrazně převyšuje průměr v celém odvětví.
Čtěte také: Tesla si vyhlédla místo, kde odhalí robotaxi. Tady se má psát historie
Situaci Tesly komplikuje kritika od médií jako Wall Street Journal a New York Times, která tvrdí, že generální ředitel Elon Musk poškozuje image značky a že jeho geopolitické názory mohou některé lidi od koupě vozu odradit.
Loajalita ke značce Tesla meziročně mírně klesla, což lze přičíst rostoucí konkurenci na trhu elektromobilů. Tesla je také kritizována za absenci nových, cenově dostupnějších modelů a nemalé ztrátě hodnoty vozů ojetých. Na straně druhé majitelé Tesel oceňují nízké provozní náklady a pravidelné softwarové aktualizace, které jejich vozy neustále vylepšují. Možná také proto se k Tesle pro nové elektromobily neustále vracejí.
Loajalita zákazníků je v automobilovém průmyslu klíčovým ukazatelem. Značky, které si své zákazníky udrží, těží z opakovaných nákupů, což jim pomáhá lépe odolávat tržním výkyvům a upevňovat si svou pozici na trhu. Například Tesla si v USA v první polovině roku 2024 udržela dva ze tří stávajících zákazníků.
Podle nové studie od S&P Global Mobility dosáhla loajalita zákazníků k Tesle za první polovinu roku 2024 míry 67,8 %, což byla nejlepší hodnota mezi značkami na tamním trhu. Majitelé Modelu 3 pak mají nejvyšší loajalitu s mírou 72,1 %, což je pravděpodobně důsledkem nedávného vylepšení tohoto modelu v rámci projektu Highland.
Průměrná míra loajality v automobilovém odvětví činí 52,5 %. S&P uvádí, že tato míra meziročně vzrostla o 1,9 %, což je první nárůst od roku 2020, kdy svět zasáhla pandemie COVID-19. Loajalita zákazníků k Tesle tak výrazně převyšuje průměr v celém odvětví.
Čtěte také: Tesla si vyhlédla místo, kde odhalí robotaxi. Tady se má psát historie
Situaci Tesly komplikuje kritika od médií jako Wall Street Journal a New York Times, která tvrdí, že generální ředitel Elon Musk poškozuje image značky a že jeho geopolitické názory mohou některé lidi od koupě vozu odradit.
Loajalita ke značce Tesla meziročně mírně klesla, což lze přičíst rostoucí konkurenci na trhu elektromobilů. Tesla je také kritizována za absenci nových, cenově dostupnějších modelů a nemalé ztrátě hodnoty vozů ojetých. Na straně druhé majitelé Tesel oceňují nízké provozní náklady a pravidelné softwarové aktualizace, které jejich vozy neustále vylepšují. Možná také proto se k Tesle pro nové elektromobily neustále vracejí.