Škoda vymyslela jednoduchý způsob, jak zatraktivnit ojeté elektromobily
- Škoda má v Česku nejprodávanější elektromobil
- Nicméně s elektromobilitou jako takovou to na našem trhu není slavné
- Změnit to mohou ojeté vozy, které jsou cenově atraktivnější

Když se řekne elektromobilita, Česko patří na úplný chvost v žebříčku prodejů elektromobilů v Evropské unii. Důvodů, čím to je, bychom samozřejmě našli více, nicméně jedním z nich mohou být mnohé dezinformace, které mezi Čechy stále kolují. Jeden z mýtů teď česká automobilka Škoda Auto jednoduchým způsobem vymýtí.
Ojeté elektromobily nejsou něčím, čeho se musíte bát
Jednou z překážek pro pořízení elektromobilu je na českém trhu především vyšší pořizovací cena. Pokud chcete opravdu slušný elektrický automobil, pak počítejte nejméně s jedním milionem. I to je přední důvod, proč se elektromobily prodávají spíše firmám, než běžným lidem.
Zde je řešením kouknout se po ojetém elektromobilu, kde cena padá řádově o stovky tisíc korun dolů a takový vůz už se tak stává mnohem cenově dostupnějším. Jenže v Česku kolují mýty a jedním z nich je, že baterie v elektroautě nic nevydrží a její výměna je šíleně drahá. Není to ale pravda.
Škoda poskytuje na baterie elektromobilů záruku na 8 let nebo do ujetí 160 000 km (klasicky podle toho, co nastane dříve – pozn. redakce). U vozů Enyaq iV a Enyaq Coupé iV je garantováno, že kapacita baterie po tuto dobu neklesne pod 70 % původní hodnoty.

Čtěte také: Škoda vévodí prodejům spalovacích, ale i elektrických aut v Česku
Škoda zavádí testování reálné kapacity baterie
Pokud zamíříte k dealerovi pro ojetý vůz, chcete znát nejen jeho servisní historii, ale také celkově, v jakém stavu vozidlo je. V případě elektromobilu je pak nesmírně důležité si pohlídat, jak moc byla opotřebována baterie, a tedy s jakou reálnou využitelnou kapacitou vůz koupíte.
Automobilka Škoda z tohoto důvodu zavádí certifikát o stavu baterie elektromobilu, který získá každý zákazník zdarma v případě, kdy si pořizuje ojetý vůz Škoda Enyaq z programu Škoda Plus. Díky standardizovanému procesu měření energetického obsahu vysokonapěťového akumulátoru včetně přípravy vozu metodou BHC, která trvá 8 hodin, si můžete být 100% jisti, v jakém stavu je baterie u ojetého elektromobilu.
V Česku je celkem 36 vysokonapěťových expertů, kteří jsou certifikováni pro opravy vysokonapěťových baterií. V případě, kdy po mnoha letech klesne kapacita u akumulátoru, není většinou potřeba měnit rovnou celou drahou baterii, ale jen její část v podobě „dotčeného“ modulu. To vyjde u společnosti Škoda na zhruba 70 tisíc korun včetně práce.

Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.