Škoda Vision GT je studie elektrického supersportu, kterou si prohlédnete jen na obrázku

  • Škoda představila vizi svého ultra sportovního závodního speciálu
  • Vychází z historického modelu 1100 OHC
  • Snad nebude moderní studii čekat podobně smutný osud
Studie Škoda Vision GT

Studie Škoda Vision GT | foto: Škoda Auto

Jestliže se považujete za tvrdé fanouškovské jádro naší české automobilky, neměl by vám být cizí koncept sportovního modelu Škoda 1100 OHC z roku 1957. Tento unikátní sportovní speciál byl nakonec vyroben jen ve dvou kusech. Škoda se nyní při příležitosti konání festivalu Design a transformace konaného v Bruselu rozhodla, přenést tento model do dnešní moderní a digitální éry.

Vize Škoda Vision GT přenesla 50. léta do současnosti

Oddělení Škoda Design navrhlo a přeneslo historický vůz do dnešního moderního designového jazyka značky. I když jde o zcela unikátní představu, určité rysy ze současných modelů zde pozorovat můžete. Studie navazuje na tradiční sérii modernizovaných modelu značky, k nimž můžeme zařadit modely 130 RS, Felicia nebo Škoda Rapid Monte Carlo.

Vůz je koncipovaný s otevřenou karoserií. Řidič bude ve voze osamocen a je usazen doprostřed kabiny. K ovládání mu slouží moderní zkosený volant na horní i spodní straně a jako větrná clona funguje velký displej palubních přístrojů. Aby měl však “pilot” všechny potřebné informace stále na dohled, promítají se mu na hledí helmy. Řidiče nazýváme pilotem oprávněně, jelikož si Škoda bere určitou inspiraci i ze současné generace elektrických Formulí E.

Studie vychází ze šedesát let starého závodního speciálu | foto: Škoda Auto

Studie vychází ze šedesát let starého závodního speciálu | foto: Škoda


Čtěte také: Škodovka myslela i na hasiče. Prozradíme vám, proč má studie Vision 7S výrazný oranžový prvek


Takový supersport chceme vidět naživo!

Vůz samotný je také navrhován jako čistě elektrický sportovní speciál. Aktivní kokpit dále doplňuje odpružená sedačka. Design vozu by mohl okamžitě konkurovat nejdražším hypersportovním vozidlům značek Pagani, Koenigsegg nebo i Bugatti. Rádi bychom takový koncept viděli i ve skutečném provedení než jen jako digitální myšlenku.

Předloha konceptu se vyrobila v roce 1956 ve stejně otevřené variantě pouze ve dvou kusech. O tři roky později následovaly ještě dva kusy v uzavřené verzi kupé. Bohužel tehdejší studená válka a změny sportovních regulí udělaly ze speciálů nepoužitelné stroje. Všechny kusy tak byly nabídnuty k odprodeji soukromým zájemcům a byly přestavěny pro běžné silniční použití. Budeme doufat, že moderní vizi Vision GT nebude čekat podobný osud.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda Vision GT je studie elektrického supersportu, kterou si prohlédnete jen na obrázku

  • Škoda představila vizi svého ultra sportovního závodního speciálu
  • Vychází z historického modelu 1100 OHC
  • Snad nebude moderní studii čekat podobně smutný osud
Studie Škoda Vision GT

Studie Škoda Vision GT | foto: Škoda Auto

Jestliže se považujete za tvrdé fanouškovské jádro naší české automobilky, neměl by vám být cizí koncept sportovního modelu Škoda 1100 OHC z roku 1957. Tento unikátní sportovní speciál byl nakonec vyroben jen ve dvou kusech. Škoda se nyní při příležitosti konání festivalu Design a transformace konaného v Bruselu rozhodla, přenést tento model do dnešní moderní a digitální éry.

Vize Škoda Vision GT přenesla 50. léta do současnosti

Oddělení Škoda Design navrhlo a přeneslo historický vůz do dnešního moderního designového jazyka značky. I když jde o zcela unikátní představu, určité rysy ze současných modelů zde pozorovat můžete. Studie navazuje na tradiční sérii modernizovaných modelu značky, k nimž můžeme zařadit modely 130 RS, Felicia nebo Škoda Rapid Monte Carlo.

Vůz je koncipovaný s otevřenou karoserií. Řidič bude ve voze osamocen a je usazen doprostřed kabiny. K ovládání mu slouží moderní zkosený volant na horní i spodní straně a jako větrná clona funguje velký displej palubních přístrojů. Aby měl však “pilot” všechny potřebné informace stále na dohled, promítají se mu na hledí helmy. Řidiče nazýváme pilotem oprávněně, jelikož si Škoda bere určitou inspiraci i ze současné generace elektrických Formulí E.

Studie vychází ze šedesát let starého závodního speciálu | foto: Škoda Auto

Studie vychází ze šedesát let starého závodního speciálu | foto: Škoda


Čtěte také: Škodovka myslela i na hasiče. Prozradíme vám, proč má studie Vision 7S výrazný oranžový prvek


Takový supersport chceme vidět naživo!

Vůz samotný je také navrhován jako čistě elektrický sportovní speciál. Aktivní kokpit dále doplňuje odpružená sedačka. Design vozu by mohl okamžitě konkurovat nejdražším hypersportovním vozidlům značek Pagani, Koenigsegg nebo i Bugatti. Rádi bychom takový koncept viděli i ve skutečném provedení než jen jako digitální myšlenku.

Předloha konceptu se vyrobila v roce 1956 ve stejně otevřené variantě pouze ve dvou kusech. O tři roky později následovaly ještě dva kusy v uzavřené verzi kupé. Bohužel tehdejší studená válka a změny sportovních regulí udělaly ze speciálů nepoužitelné stroje. Všechny kusy tak byly nabídnuty k odprodeji soukromým zájemcům a byly přestavěny pro běžné silniční použití. Budeme doufat, že moderní vizi Vision GT nebude čekat podobný osud.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."