Škoda Enyaq RS iV – Čtvrtý člen rodinky zaujme výkonem i prostorností

Luboš Srb
  • Mladoboleslavská automobilka představuje nový elektromobil
  • Škoda Enyaq RS iV vychází ze sesterského modelu Enyaq Coupé RS iV
  • Jde tedy ve zkratce o prostornější variantu již dobře známého vozu
Škoda Enyaq RS iV zepředu
Škoda Enyaq RS iV zepředu

Škoda Auto nezapomněla ani na čtvrtého člena své elektrické rodinky Enyaq iV. Nejnovější přírůstek je vlastně RS variantou standardní verze elektrického SUV z Mladé Boleslavi. Nečekejte nečekané, ale především kombinaci dravějšího vzhledu se specifickými designovými prvky a větší prostornost než u Coupé varianty.

Škoda Enyaq RS iV hraje v první řadě na design

RS varianty od automobilky Škoda Auto vždy zaujaly především svým designem a nejinak je tomu u modelu Škoda Enyaq RS iV. Ten přináší mnohem dravější vzhled než u klasické verze rodinného, elektrického SUV. Standardně je Enyaq RS iV dodáván se sportovním podvozkem, velkými koly (20″ a 21″) a charakteristickými prvky, které jasně říkají, že jde o model RS.

Po stránce specifikací jde samozřejmě o silnější verzi než u klasického Enyaqu, nicméně není to žádný brutální rozdíl a trhač asfaltů. S pohonem všech kol, který obstarává dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 220 kW/460 Nm, zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekund a jede až 180 km/h. U klasické verze (iV 80) je celkový výkon 150 kW (u iV 80x pak 195 kW), zrychlení za 8,5 sekund (resp. 6,9 sekund u iV 80x) a max. rychlost 160 km/h.

Škoda Enyaq RS iV interiér
Škoda Enyaq RS iV interiér

Čtěte také: Test Škoda Enyaq Coupé RS iV – Český elektromobil s řadou „nej“


Prostornost a dlouhý dojezd

Jelikož nový model Enyaq RS iV vychází z původního, elektrického SUV, které bylo představeno již před dvěma lety, může se i jeho ostřejší RS varianta pochlubit skvělou prostorností, která se jistě bude hodit. Zavazadlový prostor zde činí 585 litrů a po sklopení zadních sedaček nabídne 1 710 litrů.

Pokud jde o dojezd, tak varianta RS zvládne se 82kWh baterií přes 500 kilometrů dle normy WLTP. Následné nabíjení je možné výkonem až 135 kW, takže postačí k dobití z 10 na 80 % jen pouhých 36 minut. Ostatní specifikace vycházejí z již dříve představených modelů Enyaq iV, takže novinka opravdu ničím zvláštním vyloženě nepřekvapí, ale v mnoha ohledech je zajímavou alternativou.

Škoda Enyaq RS iV zezadu
Škoda Enyaq RS iV zezadu

Dostupnost a cena

Nový model Škoda Enyaq RS iV by se měl k prvním zákazníkům dostat v prvním kvartálu roku 2023. Cena je zatím neznámá, nicméně lze samozřejmě očekávat laťku postavou výše, než u modelu iV 80, a naopak níže než u verze Coupé RS iV, takže se pohybujeme pravděpodobně někde nad hranicí od 1,3 nebo 1,4 milionu korun do nějakých 1,6 nebo 1,7 milionu korun. A tedy bavíme se o základních variantách bez příplatkové výbavy.


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články