Škoda Enyaq RS iV – Čtvrtý člen rodinky zaujme výkonem i prostorností
- Mladoboleslavská automobilka představuje nový elektromobil
- Škoda Enyaq RS iV vychází ze sesterského modelu Enyaq Coupé RS iV
- Jde tedy ve zkratce o prostornější variantu již dobře známého vozu

Škoda Auto nezapomněla ani na čtvrtého člena své elektrické rodinky Enyaq iV. Nejnovější přírůstek je vlastně RS variantou standardní verze elektrického SUV z Mladé Boleslavi. Nečekejte nečekané, ale především kombinaci dravějšího vzhledu se specifickými designovými prvky a větší prostornost než u Coupé varianty.
Škoda Enyaq RS iV hraje v první řadě na design
RS varianty od automobilky Škoda Auto vždy zaujaly především svým designem a nejinak je tomu u modelu Škoda Enyaq RS iV. Ten přináší mnohem dravější vzhled než u klasické verze rodinného, elektrického SUV. Standardně je Enyaq RS iV dodáván se sportovním podvozkem, velkými koly (20″ a 21″) a charakteristickými prvky, které jasně říkají, že jde o model RS.
Po stránce specifikací jde samozřejmě o silnější verzi než u klasického Enyaqu, nicméně není to žádný brutální rozdíl a trhač asfaltů. S pohonem všech kol, který obstarává dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 220 kW/460 Nm, zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekund a jede až 180 km/h. U klasické verze (iV 80) je celkový výkon 150 kW (u iV 80x pak 195 kW), zrychlení za 8,5 sekund (resp. 6,9 sekund u iV 80x) a max. rychlost 160 km/h.

- Přední sedadla
- Zadní sedadla
Čtěte také: Test Škoda Enyaq Coupé RS iV – Český elektromobil s řadou „nej“
Prostornost a dlouhý dojezd
Jelikož nový model Enyaq RS iV vychází z původního, elektrického SUV, které bylo představeno již před dvěma lety, může se i jeho ostřejší RS varianta pochlubit skvělou prostorností, která se jistě bude hodit. Zavazadlový prostor zde činí 585 litrů a po sklopení zadních sedaček nabídne 1 710 litrů.
Pokud jde o dojezd, tak varianta RS zvládne se 82kWh baterií přes 500 kilometrů dle normy WLTP. Následné nabíjení je možné výkonem až 135 kW, takže postačí k dobití z 10 na 80 % jen pouhých 36 minut. Ostatní specifikace vycházejí z již dříve představených modelů Enyaq iV, takže novinka opravdu ničím zvláštním vyloženě nepřekvapí, ale v mnoha ohledech je zajímavou alternativou.

Dostupnost a cena
Nový model Škoda Enyaq RS iV by se měl k prvním zákazníkům dostat v prvním kvartálu roku 2023. Cena je zatím neznámá, nicméně lze samozřejmě očekávat laťku postavou výše, než u modelu iV 80, a naopak níže než u verze Coupé RS iV, takže se pohybujeme pravděpodobně někde nad hranicí od 1,3 nebo 1,4 milionu korun do nějakých 1,6 nebo 1,7 milionu korun. A tedy bavíme se o základních variantách bez příplatkové výbavy.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.