Škoda Enyaq je v Německu hit. Ani Tesla zde nemá tak silné prodeje

Matouš Vrchota
Škoda Enyaq 2024
Škoda Enyaq 2024

Tesla v Německu meziročně ztrácí v prodejích. Její přemožitel je navíc nečekaný. Ač se jedná o člena velkého německého koncernu, Škodu Enyaq by na prvním místě očekával málo kdo. Zvláště se silnou místní konkurencí v podobě „svaté“ trojice. Český elektromobil si ale v měsíci září připsal tisíce prodaných vozidel a posiluje svojí pozici nejen v krátkodobém měřítku, ale i v tom meziročním.

Škoda Enyaq si podmanila německý trh

Celkem 3 406 vozů Škoda Enyaq si jen v minulém měsíci našlo nové německé majitele. Meziročně se vedlo i celému koncernu, který v minulém měsíci dodal téměř 14 450 vozidel. Prodeje americké Tesly nyní pokulhávají. Elektrický segment na místním trhu si ale celkově opět polepšuje. Analytici v tom vidí přirozený vývoj. Před rokem vláda ukončila podporu firmám, které přišly o dotace. Zájem tedy opadl a v teprve v posledních měsících se opět projevuje nárůst.

Za měsíc září si lidé i firmy pořídili 34 479 vozidel. Ve srovnání s minulým zářím jde zhruba o 9% nárůst. Zatímco obecně jde o slabší měsíc, podíl vozidel s elektrickým pohonem se zvýšil na 16,5 %. Je také poznat, že i přes větší nabídku takových vozidel jsou místní stále věrní svým značkám. Téměř polovina vozidel pochází z koncernu Volkswagenu. Tesla na své oblíbenosti drobně ztrácí. 3 758 prodaných zářijových vozidel je v porovnání se čtyřmi tisícovkami kusů z loňského září na klesající tendenci.

Škoda Enyaq L&K interiér
Škoda Enyaq L&K interiér

Z průměrného dodavatele je opět jednička

Volkswagen ale posiluje nejen ve srovnání s Američany. Zatímco vloni byly na předních příčkách elektrické vozy skupiny Stellantis a Renaultu, letos hlásí výrazné poklesy a to dokonce až o 60 %. Koncern své prodeje posílil od minulého třetího kvartálu více než dvojnásobně. Automobilky se snaží na konkurenci útočit více slevovými akcemi. Tesla totiž své modely stále prodává za velmi výhodné ceny i ve standardním ceníku. Patrioti se tak snaží udržet své oblíbené značky nad vodou.

Tesla se do hledáčku občanů dostává spíše pro své netradiční praktiky, které se dějí v jediné evropské továrně. Zaměstnancům se opakovaně nedaří založit odbory, nemají příliš dobré pracovní podmínky a i spokojenost blízkých občanů a obcí klesá. Tesla by ráda rozšířila své výrobní haly, ale zatím se potýká s velkou vlnou nevole. I to může být jeden z důvodů, proč němečtí občané nechtějí značku podpořit lepšími prodeji.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články