Český výrobce aut Škoda bude muset propustit některé zaměstnance. Na vině mají být podle jednoho z členů představenstva rostoucí náklady. Kolik lidí má být propuštěno a co všechno o situaci víme?
S propouštěním zaměstnanců se v posledních dnech roztrhl pytel. Teprve včera jsme vás informovali o tom, že se k takovému kroku v blízké době pravděpodobně uchýlí kalifornská automobilka Tesla a dnes již přichází podobná zpráva přímo z tuzemska. Vedoucí oddělení mladoboleslavské automobilky mělo dostat za úkol snížit počet svých zaměstnanců o 3 %.
Snižování počtu zaměstnanců pak už potvrdil i jeden z členů představenstva společnosti Škoda Auto, Martin Jahn. Podle něj je na vině růst ceny energií, materiálů, ale i práce. Zdražovat vozy už ale kvůli konkurenceschopnosti není možné. Automobilka tak musí přistoupit na jiné řešení, které se bohužel tentokrát dotkne zaměstnanců.
Čtěte také: Škoda Octavia je legenda. Vybrali jsme 5 zajímavostí, které možná neznáte
Pokud bude nakonec opravdu propuštěno kolem tří procent zaměstnanců Škody, při jejich současném počtu by se to mělo týkat asi tisíce lidí. Podle Jahna společnost takovéto problémy řešila vždy hlavně přirozenou cestou. Tedy odchody do důchodu a podobně. To však ale podle něj tentokrát stačit nebude.
A co plánuje automobilka na tento rok z hlediska výroby? Konkrétní čísla sice Jahn prozradit nechtěl, přece jenom ale uvedl, že společnost očekává nárůst proti roku 2023. Kapacity jsou dostatečné, poptávka zatím drží a nedostatek dílů je již na ústupu. Škoda tak vyhlíží další úspěšný rok.
Český výrobce aut Škoda bude muset propustit některé zaměstnance. Na vině mají být podle jednoho z členů představenstva rostoucí náklady. Kolik lidí má být propuštěno a co všechno o situaci víme?
S propouštěním zaměstnanců se v posledních dnech roztrhl pytel. Teprve včera jsme vás informovali o tom, že se k takovému kroku v blízké době pravděpodobně uchýlí kalifornská automobilka Tesla a dnes již přichází podobná zpráva přímo z tuzemska. Vedoucí oddělení mladoboleslavské automobilky mělo dostat za úkol snížit počet svých zaměstnanců o 3 %.
Snižování počtu zaměstnanců pak už potvrdil i jeden z členů představenstva společnosti Škoda Auto, Martin Jahn. Podle něj je na vině růst ceny energií, materiálů, ale i práce. Zdražovat vozy už ale kvůli konkurenceschopnosti není možné. Automobilka tak musí přistoupit na jiné řešení, které se bohužel tentokrát dotkne zaměstnanců.
Čtěte také: Škoda Octavia je legenda. Vybrali jsme 5 zajímavostí, které možná neznáte
Pokud bude nakonec opravdu propuštěno kolem tří procent zaměstnanců Škody, při jejich současném počtu by se to mělo týkat asi tisíce lidí. Podle Jahna společnost takovéto problémy řešila vždy hlavně přirozenou cestou. Tedy odchody do důchodu a podobně. To však ale podle něj tentokrát stačit nebude.
A co plánuje automobilka na tento rok z hlediska výroby? Konkrétní čísla sice Jahn prozradit nechtěl, přece jenom ale uvedl, že společnost očekává nárůst proti roku 2023. Kapacity jsou dostatečné, poptávka zatím drží a nedostatek dílů je již na ústupu. Škoda tak vyhlíží další úspěšný rok.