Škoda Auto boří mýty o elektromobilitě pomocí vtipné kampaně. Vyšel druhý díl
Článek byl naposledy aktualizován 7. března.
- Nový seriál od škodovky pomáhá bořit zažité fámy o elektromobilitě
- Aleš Zbořil v hlavní roli rozdává úkoly, které pomohou v osvětě
- Na paškál si bere dojezd elektromobilů, nedostatek nabíjecích stanic, a další

Aktualizováno 7. března v 11:30 – Právě vyšel nový, druhý díl seriálu „Aleš boří mýty“. Můžete se na něj podívat na následujícím videu. Tentokrát Aleš Zbořil řeší otázku nedostatku nabíjecích stanic, a to opět poměrně vtipným způsobem.
Původní článek z 23. února
Škoda Auto si dala jedno velké předsevzetí. Jednoduše vás naučí, abyste měli rádi elektromobily. Pokud se jim věnujete sami delší dobu, umíte si fakta a mýty rozdělit vcelku jednoduše. Pro ty, kterým je ale život s elektrickým vozem stále ještě neznámý, se ovšem bude líbit nová série videí, která provádí osvětu v oboru.
Další elektromobilová osvěta
Škodovka svůj nový video seriál nazvala „Aleš boří mýty“. A kdo jiný by se měl ujmout takové práce, než muž, kterému taková práce připadá rovnou ve jméně. Aleše Zbořila si bude velké množství cílové skupiny pamatovat z vědomostního soutěžního pořadu České televize, a sice AZ-kvíz. V nové roli drsňáka vám ale dokáže, že to s elektromobily lze myslet naprosto vážně.
Na základě vybraných komentářů ze sociálních sítí se svým týmem názorně ukáže, zda jde o mýtus či fakt. V první epizodě si posvítil na poznámku o krátkém dojezdu elektromobilů. Tazatel se doslova zeptal: „Jak jde o dojezd, slibujete hory doly. Akorát, že s elektroautem nikam nedojedete!“ Proto vyslal Aleš svojí kolegyni Táňu, aby tento mýtus o krátkém dojezdu vyvrátila.

Čtěte také: Škoda Auto omezuje výrobu aut. Zase nejsou čipy, zaměstnanci zůstanou doma
Pro běžné výletní trasy je mýtus bez potíží zbořen
Aleš jí tak naplánoval trasu z Prahy přes horu Říp s cílovou stanicí v Josefově dole. Vůz byl připraven s plnou baterií a indikovaným dojezdem 478 kilometrů. Při mezizastávce pod Řípem klesl dojezd na 433 kilometrů při 88 % kapacity baterie. Po dojezdu do cíle měla Škoda Enyaq Coupé iV na tachometru ujetých 193 kilometrů a spotřeboval během cesty 48 % baterie.
Pokud bychom do rovnice vzali pouze matematiku bez rekuperace, jízdních stylů řidiče, případně ekologické jízdy, měl by Enyaq v testovacích podmínkách ujet alespoň dalších 190 kilometrů. V součtu by se jednalo o 380 km, což je zhruba 88 kilometrů méně, než vůz ukazoval s plnou baterií. Dá se tedy zhodnotit, že vůz trasu jel skutečně v zimních podmínkách.
Co bude na řadě příště?
Aleš Zbořil se tak úspěšně popral s první výzvou a vyvrátil, že by elektromobily a především Škoda Enyaq iV měla velmi omezený dojezd. Na jaké další mýty a fámy se dostane příště, si zatím musíme počkat. Tak jako minulé marketingové kampaně českého výrobce aut je i tato pojatá vtipně a i když není cílená na všechny fanoušky automobilů, i ostřílení řidiči se u nich jistě pobaví a možná, že případně i trochu dovzdělají.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.