Síť Innogy Park & Charge Net postaví 112 nabíjecích stanic, první vznikne už na podzim

  • Společnost Innogy se rozhodla postavit 112 nových nabíjecích stanic pro elektromobily
  • Celá síť ponese název “Park & Charge Net” a první nabíječka otevře už na podzim 2021
  • Jakých nabíjecích rychlostí se dočkáme a kde stanice budou vybudovány?
Nabíjení elektromobilu Opel Corsa-e na stanici Innogy

Nabíjení elektromobilu Opel Corsa-e na stanici Innogy | foto: vlastní

Elektromobilisté mohou opět slavit, protože se nám brzy rozšíří možnosti nabíjení v Česku. Společnost Innogy totiž po několika letech soustředění se na síť plniček CNG přichází i s posílením v oblasti elektromobility. Hodlají investovat nemalé peníze do rozšíření nabíjecí infrastruktury tak, aby zákazníkům nabídli co možná nejlepší požitek z využívání bezemisních vozů.

Innogy Park & Charge Net

Jak již název služby napovídá, tak rozhodně nemůžeme očekávat výstavbu různých hyperchargerů, ultrachargerů a podobných špiček na současném trhu. Innogy se naopak soustředí na elektromobilisty, kteří parkují ve větších městech nebo u rekreačních oblastí. Vznikne proto celkem 112 nabíjecích stanic, z čehož 110 je standardních AC nabíječek a jen 2 rychlonabíjecí DC stanice o výkonu 150 kW.

Celá akce potrvá do roku 2022 a stanice vyrostou v sedmnácti lokalitách po celém Česku. „Lokality pro stanice jsme vybírali velmi pečlivě. Naše síť bude pokrývat zajímavá místa po celé ČR jak ve městech, tak i ve vyhledávaných rekreačních oblastech. S projektovou přípravou jsme začali na podzim loňského roku, nyní soutěžíme dodavatele nabíječek,” uvedl Zdeněk Kaplan, ředitel Innogy Energo, v tiskové zprávě.

Nabíjení elektromobilu Volkswagen ID.3 na nabíjecí stanici Innogy

Nabíjení elektromobilu Volkswagen ID.3 na nabíjecí stanici Innogy | foto: vlastní


Čtěte také: Bezdrátové nabíjení elektromobilu během jízdy? Italové pracují na ambiciózním projektu


Bez dotací to zkrátka nejde

Výhodou pro společnost Innogy je fakt, že nemusí celou výstavbu financovat z vlastní kapsy. Projekt totiž uspěl s žádostí o dotaci z evropských strukturálních a investičních fondů, konkrétně v rámci výzvy na podporu čisté mobility z Operačního programu Doprava, kterou vypsalo Ministerstvo dopravy ČR.

Je poměrně velká škoda, že se zároveň nedočkáme více rychlonabíjecích stanic. Síť 50 kW nabíječek se s příchodem novějších elektromobilů stává lehce zastaralá, a tak je ideální doba, aby do hry naskočil další hráč a začal budovat rychlé stanice, které vám svou cenou za 1 kWh “nesežerou” i peněženku. I tak jde ovšem o skvělou zprávu pro ty, kteří si chtějí pomalu dobít ve městech či rekreačních resortech. Každá nabíječka se počítá!

Využíváte nabíjecí stanice společnosti Innogy nebo preferujete jiné? Podělte se o názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Síť Innogy Park & Charge Net postaví 112 nabíjecích stanic, první vznikne už na podzim

  • Společnost Innogy se rozhodla postavit 112 nových nabíjecích stanic pro elektromobily
  • Celá síť ponese název “Park & Charge Net” a první nabíječka otevře už na podzim 2021
  • Jakých nabíjecích rychlostí se dočkáme a kde stanice budou vybudovány?
Nabíjení elektromobilu Opel Corsa-e na stanici Innogy

Nabíjení elektromobilu Opel Corsa-e na stanici Innogy | foto: vlastní

Elektromobilisté mohou opět slavit, protože se nám brzy rozšíří možnosti nabíjení v Česku. Společnost Innogy totiž po několika letech soustředění se na síť plniček CNG přichází i s posílením v oblasti elektromobility. Hodlají investovat nemalé peníze do rozšíření nabíjecí infrastruktury tak, aby zákazníkům nabídli co možná nejlepší požitek z využívání bezemisních vozů.

Innogy Park & Charge Net

Jak již název služby napovídá, tak rozhodně nemůžeme očekávat výstavbu různých hyperchargerů, ultrachargerů a podobných špiček na současném trhu. Innogy se naopak soustředí na elektromobilisty, kteří parkují ve větších městech nebo u rekreačních oblastí. Vznikne proto celkem 112 nabíjecích stanic, z čehož 110 je standardních AC nabíječek a jen 2 rychlonabíjecí DC stanice o výkonu 150 kW.

Celá akce potrvá do roku 2022 a stanice vyrostou v sedmnácti lokalitách po celém Česku. „Lokality pro stanice jsme vybírali velmi pečlivě. Naše síť bude pokrývat zajímavá místa po celé ČR jak ve městech, tak i ve vyhledávaných rekreačních oblastech. S projektovou přípravou jsme začali na podzim loňského roku, nyní soutěžíme dodavatele nabíječek,” uvedl Zdeněk Kaplan, ředitel Innogy Energo, v tiskové zprávě.

Nabíjení elektromobilu Volkswagen ID.3 na nabíjecí stanici Innogy

Nabíjení elektromobilu Volkswagen ID.3 na nabíjecí stanici Innogy | foto: vlastní


Čtěte také: Bezdrátové nabíjení elektromobilu během jízdy? Italové pracují na ambiciózním projektu


Bez dotací to zkrátka nejde

Výhodou pro společnost Innogy je fakt, že nemusí celou výstavbu financovat z vlastní kapsy. Projekt totiž uspěl s žádostí o dotaci z evropských strukturálních a investičních fondů, konkrétně v rámci výzvy na podporu čisté mobility z Operačního programu Doprava, kterou vypsalo Ministerstvo dopravy ČR.

Je poměrně velká škoda, že se zároveň nedočkáme více rychlonabíjecích stanic. Síť 50 kW nabíječek se s příchodem novějších elektromobilů stává lehce zastaralá, a tak je ideální doba, aby do hry naskočil další hráč a začal budovat rychlé stanice, které vám svou cenou za 1 kWh “nesežerou” i peněženku. I tak jde ovšem o skvělou zprávu pro ty, kteří si chtějí pomalu dobít ve městech či rekreačních resortech. Každá nabíječka se počítá!

Využíváte nabíjecí stanice společnosti Innogy nebo preferujete jiné? Podělte se o názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."