Šílenost, či naprostá genialita? Tento kufr funguje jako elektrický skútr

Matouš Vrchota
  • Není příruční zavazadlo jako příruční zavazadlo
  • Tenhle vynález ve složeném stavu vypadá jako přerostlý kufr
  • Jde o šílenost, nebo naprostou genialitu?
Elektrický skládací skútr Icoma Tatamal
Elektrický skládací skútr Icoma Tatamal

Docela jsme si zvykli, že elektrokola mnohdy sotva připomínají vzhledem své předchůdce. Vždy si alespoň ponechají dvojici kol v jedné stopě a nějaká řídítka pro ovládání směru jízdy. Tak nějak by se vlastně nazvat i motorizovaný kufr, který lze pár pohyby přetvořit na jakousi formu elektrického kola. I když vhodnější charakteristika by byla elektrický mikro skútr.

Mini skútr sbalený na cesty!

Tento pojízdný kufr značky Icoma nabijete ze zásuvky během tří hodin. Na kapacitu jedné baterie pak ujedete zhruba 28 kilometrů. Ovšem stejně tak jak jsme zvyklí z oboru počítačů a mobilních telefonů, za menší zařízení se značně připlácí. To je případ i tohoto pojízdného stroje. Cenovku výrobce stanovil na rovné 4 tisíce dolarů. Za cenu přesahující 90 tisíc korun pořídíte plnohodnotný elektrický skútr nebo velmi slušně vybavené elektrokolo. Má tedy vůbec pojízdný kufr šanci najít své kupce?

Zařízení působí velmi zmateným dojmem. Jeho hmotnost činí 55 kilogramů. Takže pokud jej složíte do přenosného stavu, cestovat hromadnou dopravou s ním chtít nebudete. Budete rádi, že jej naložíte do kufru auta. Velikost kol je shodná s většinou elektrokoloběžek, takže ani při cestování v sedě nebude jízda obzvlášť pohodlná. Pro jízdu vestoje není zařízení ani myšlené. Těžko tedy říct, zda budete chtít využít jeho maximální rychlosti 40 km/h. To je slušná rychlost na tak drobný dopravní prostředek, jakým Icoma Tatamel je.

Nabíjení ve složeném stavu
Nabíjení ve složeném stavu

Čtěte také: Cena bicyklu od Lamborghini vám vyrazí dech! A přitom to ani není elektrokolo


A co specifikace?

Srdcem tohoto elektrického vynálezu je elektromotor o výkonu 600 W. Ve špičkách je ale schopný krátkodobě vyvinout výkon až 2 000 W. Energii pro jízdu ukládá baterie o kapacitě 12 Ah při napětí 51 V. Když zrovna „kufřík“ nevyužíváte k jízdě, můžete prostřednictvím konektoru USB nabíjet svá příruční zařízení. Za příplatek můžete ve výbavě najít i běžnou zásuvku. V takovém případě možná i využijete maximálního udávaného výkonu. Vodu na čaj nebo kávu vám jiná motorka neohřeje.

Pár podobných pokusu o skladné mini kolo do kufru se na trhu v historii objevilo. Žádné to ale nedotáhlo tak daleko, aby mohlo nahradit běžná elektrokola, koloběžky nebo dokonce skútry. Jedná se zajímavé multifunkční zařízení, ale ani u něj nedokážeme říct, zda se nestane pouze výstřelkem techniky pro pár vyvolených nadšenců. My si úplně jízdu na elektrickém kufru po městě nedovedeme pořádně představit.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články