Na internetu dokážeme najít nespočet projektů, které se věnují oživování starších kousků. Automobilka Opel si ovšem vzala celý projekt mnohem více k srdci a přišla s něčím, co rozhodně dokáže zaujmout. Řeč je o novém elektromobilu Opel Manta GSe ElektroMOD, který vychází z padesát let starého předchůdce. Nejde však jen o úpravu novodobého designu, ale inženýři se podívali i pod kapotu.
Ikonický Opel Manta přišel ve své době se čtyřválcem pod kapotou, kterého o padesát let později nahradil elektromotor o výkonu 108 kW. Točivý moment se zastavil na hranici 255 Nm. Celému ústrojí pak dodává energii baterie o kapacitě 31 kWh, díky které dokáže Manta urazit až 200 kilometrů na jediné nabití.
Samozřejmostí je pak i možnost rekuperace energie, která probíhá naprosto stejně jako u novějších modelů. Pokud budete chtít nabíjet elektrickou Mantu doma, tak očekávejte, že v autě naleznete palubní nabíječku s výkonem 9 kW. Díky tomu se auto nabije za necelé čtyři hodiny.
A jaká je tedy dostupnost a cena tohoto miláčka? Inu, tady vás budeme muset zklamat. Opel Manta GSe ElektroMOD se nechal vyrobit pouze v jediném provedení, a tak jej nikdy žádný zákazník nezíská. Navždy tak zůstane pouhým konceptem, který dokazuje, že i starší auto může dostat druhou šanci.
Jak se Vám líbí takový pokus o renovaci? Podělte se o názor v diskuzi!
Na internetu dokážeme najít nespočet projektů, které se věnují oživování starších kousků. Automobilka Opel si ovšem vzala celý projekt mnohem více k srdci a přišla s něčím, co rozhodně dokáže zaujmout. Řeč je o novém elektromobilu Opel Manta GSe ElektroMOD, který vychází z padesát let starého předchůdce. Nejde však jen o úpravu novodobého designu, ale inženýři se podívali i pod kapotu.
Ikonický Opel Manta přišel ve své době se čtyřválcem pod kapotou, kterého o padesát let později nahradil elektromotor o výkonu 108 kW. Točivý moment se zastavil na hranici 255 Nm. Celému ústrojí pak dodává energii baterie o kapacitě 31 kWh, díky které dokáže Manta urazit až 200 kilometrů na jediné nabití.
Samozřejmostí je pak i možnost rekuperace energie, která probíhá naprosto stejně jako u novějších modelů. Pokud budete chtít nabíjet elektrickou Mantu doma, tak očekávejte, že v autě naleznete palubní nabíječku s výkonem 9 kW. Díky tomu se auto nabije za necelé čtyři hodiny.
A jaká je tedy dostupnost a cena tohoto miláčka? Inu, tady vás budeme muset zklamat. Opel Manta GSe ElektroMOD se nechal vyrobit pouze v jediném provedení, a tak jej nikdy žádný zákazník nezíská. Navždy tak zůstane pouhým konceptem, který dokazuje, že i starší auto může dostat druhou šanci.
Jak se Vám líbí takový pokus o renovaci? Podělte se o názor v diskuzi!