V posledních měsících jsme mohli nejen z úst některých analytiků, ale i od samotných automobilek zaslechnout řadu pesimistických predikcí k budoucnosti elektromobility. Šéf švédské automobilky Volvo, Jim Rowan, s nimi však nesouhlasí. Ve svém projevu na Reuters Global Markets Forum ve švýcarském Davosu prohlásil, že je i nadále přesvědčen o budoucím obrovském růstu trhu s elektromobily.
Volvo má s elektromobilitou velké plány. Už příští rok chce dosáhnout toho, aby polovina jeho prodejů pocházela z elektromobilů a do roku 2030 chce zcela opustit spalovací motory. „Máme mnohem větší cenovou sílu a lidé mají větší disponibilní příjem. Takže pokud chtějí řídit elektromobil, mohou si to dovolit,“ řekl Rowan s tím, že vidí dobrý potenciál pro růst prodejů elektromobilů v celosvětovém měřítku, zejména pak v Evropě.
Volvo má za sebou úspěšný rok. Loni zaznamenalo prudký nárůst celosvětových prodejů, když svým zákazníkům dodalo 113 419 elektromobilů, což představuje proti roku 2022 nárůst o 70 procent. Elektromobily se tak loni podílely na prodejích švédské značky ze 16 procent. Pokud však započítáme i plug-in hybridy dostaneme se na 37,5 procenta.
V polovině listopadu Volvo představilo svůj dlouho očekávaný velkoprostorový elektrický model EM90, kterým cílí především na velké rodiny. Láká je nejen na variabilní prostornou kabinu, ale také na dlouhý dojezd, který má podle metodiky CLTC dosahovat až 738 kilometrů. Švédská značka jde přitom se svým minivanem tak trochu proti proudu, protože mnoho automobilek segment velkoprostorových vozů opouští.
Čtěte také: Volvo EM90 je tu. Elektrické MPV s dojezdem až 740 km, ale cena nepotěší
Na stejné vlně jako Volvo je zdá se i BMW a Hyundai Motor Group. Německá automobilka také loni zaznamenala rekordní prodeje aut do zásuvky a předpovídat, že v budoucnu budou táhnout růst elektromobily, zatímco ICE pravděpodobně ustoupí do pozadí. Růžově vidí budoucnost i v Jižní Koreji, kde rovněž po úspěšném loňském roce čekají na letošek pokoření prodejních rekordů.
V posledních měsících jsme mohli nejen z úst některých analytiků, ale i od samotných automobilek zaslechnout řadu pesimistických predikcí k budoucnosti elektromobility. Šéf švédské automobilky Volvo, Jim Rowan, s nimi však nesouhlasí. Ve svém projevu na Reuters Global Markets Forum ve švýcarském Davosu prohlásil, že je i nadále přesvědčen o budoucím obrovském růstu trhu s elektromobily.
Volvo má s elektromobilitou velké plány. Už příští rok chce dosáhnout toho, aby polovina jeho prodejů pocházela z elektromobilů a do roku 2030 chce zcela opustit spalovací motory. „Máme mnohem větší cenovou sílu a lidé mají větší disponibilní příjem. Takže pokud chtějí řídit elektromobil, mohou si to dovolit,“ řekl Rowan s tím, že vidí dobrý potenciál pro růst prodejů elektromobilů v celosvětovém měřítku, zejména pak v Evropě.
Volvo má za sebou úspěšný rok. Loni zaznamenalo prudký nárůst celosvětových prodejů, když svým zákazníkům dodalo 113 419 elektromobilů, což představuje proti roku 2022 nárůst o 70 procent. Elektromobily se tak loni podílely na prodejích švédské značky ze 16 procent. Pokud však započítáme i plug-in hybridy dostaneme se na 37,5 procenta.
V polovině listopadu Volvo představilo svůj dlouho očekávaný velkoprostorový elektrický model EM90, kterým cílí především na velké rodiny. Láká je nejen na variabilní prostornou kabinu, ale také na dlouhý dojezd, který má podle metodiky CLTC dosahovat až 738 kilometrů. Švédská značka jde přitom se svým minivanem tak trochu proti proudu, protože mnoho automobilek segment velkoprostorových vozů opouští.
Čtěte také: Volvo EM90 je tu. Elektrické MPV s dojezdem až 740 km, ale cena nepotěší
Na stejné vlně jako Volvo je zdá se i BMW a Hyundai Motor Group. Německá automobilka také loni zaznamenala rekordní prodeje aut do zásuvky a předpovídat, že v budoucnu budou táhnout růst elektromobily, zatímco ICE pravděpodobně ustoupí do pozadí. Růžově vidí budoucnost i v Jižní Koreji, kde rovněž po úspěšném loňském roce čekají na letošek pokoření prodejních rekordů.