Šéf Audi vidí budoucnost v elektromobilech s kratším dojezdem
- Aktuálně jasně platí, že čím větší baterie, tím delší dojezd a tím lépe
- Šéf Audi si ale myslí, že budoucnost je přesně opačná
- Podle nás je pravda jinde

Německé Audi jede na vlně elektromobility a patří mezi nejdiskutovanější značky, které mají na poli elektromobilů a elektrifikace rozhodně co nabídnout. Začátkem letošního roku jsme se dozvěděli, že mají v plánu kompletním přechod na čistě elektrické vozy, a to do roku 2035. V této souvislosti je tedy velmi zajímavé, co teď řekl v rozhovoru pro CNET šéf automobilky Audi, Markus Duesmann. Podle něj jsou budoucností elektromobily nikoliv s delším, ale kratším dojezdem.
Bude mít Audi elektromobily s kratším dojezdem?
Své tvrzení zakládá na tom, že v budoucnu prostě nebudou potřeba elektromobily s delším dojezdem, protože je bude možné dobíjet na každém rohu a velmi rychle. S tím se dá samozřejmě souhlasit. Nicméně určitě bychom nezapomínali na technologický pokrok, ve který vkládá velké naděje i celý koncern Volkswagen. Před rokem 2025 chtějí přijít se solid-state bateriemi, které budou mít vyšší energetickou hustotu a tedy zvládnete s nimi delší dojezd, ačkoliv budou menší.
Je otázka, jak přesně to tedy šéf Audi myslel, každopádně z jeho rozhovoru může vyplynout, že Audi bude dojezd elektromobilů v budoucnu zkracovat. „Využívání velkých baterií na tisícikilometrové dojezdy, nejsem si jistý, zda jde o trend, který bude pokračovat. Později půjdou dojezdy dolů, protože nabíjecí infrastruktura bude hustší a také zkušenosti zákazníků budou jiné.“ Za nás už tedy Duesmann sní o tom, jak budou mít elektromobily jednoho dne dojezd přes 1000 km, a až pak dojde ke zlomu a k případnému zkracování. Určitě podle nás nedojde ke zkracování současných dojezdů.
Čtěte také: Audi e-tron GT: cena, dojezd a specifikace německé vesmírné lodi

Dlouhý dojezd je výhodou Tesly
Šéf Audi se v rozhovoru také zmínil o konkurenční automobilce Tesla, která začala s většími bateriemi narozdíl od většiny automobilek a těží z toho. Dojezd je v současnosti pro zákazníky ingolstadského kolosu prý velmi důležitý, proto se rozhodli s jeho prodlužováním. Ale větší baterie se lépe vkládají do větších aut, což není úplně ideální. Podle Duesmanna jsou teď elektrická auta zbytečně velká, těžká a drahá. Proto si myslí, že velikosti baterií v budoucnu klesnou. Za nás je to rozhodně mnohem více o technologické vývoji nových baterek (energetická hustota/cena) a o tom nabídnout zákazníkům adekvátní dojezd, který jde ruku v ruce s efektivitou a spotřebou.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.