Se kterými elektromobily lidé najezdí nejvíce kilometrů? Tesla jasně dominuje

  • Nová studie přináší seznam nejvíce používaných elektromobilů
  • Vrcholu žebříčku kraluje Tesla se všemi svými 4 modely
  • Na dolní pozici se naopak nachází luxusní Porsche Taycan
Lineup osobních elektrovozů Tesly

Elektromobily Tesla najezdí dle nové studie nejvíce kilometrů | foto: Tesla

Server iSeeCars přichází se zajímavou studií, ve které zkoumá používanost elektromobilů a jízdní návyky řidičů. V rámci výzkumu došlo k analýze dat z více jak 860 000 vozidel, přičemž cílem bylo zjistit, jaké modely jsou nejpoužívanější a najedou na silnicích nejvíce či naopak nejméně kilometrů. Sesbíraná data se týkají 3 roky starých elektrovozů, přičemž byly poté srovnány se stejně starými automobily s konvenčním pohonem.

Tesla kraluje všem značkám

Ve výzkumu obsadilo první příčku rodinné SUV Tesla Model X, jehož průměrný roční nájezd činí 16,7 tisíc kilometrů. Další 3 příčky obsadily zbylé model americké Tesly. Konkrétně druhé místo Tesla Model Y (16,4 tisíc km), za ní pak Tesla Model 3 (16 tisíc km) a na čtvrté příčce je pak Tesla Model S (15 tisíc km). Na dalších místech se pak nachází elektrovozy jako Hyundai Kona Electric, Chevrolet Bolt EV či Audi e-tron Sportback a další.

Překvapivým objevem je ale fakt, že luxusní Porsche Taycan se nachází až na dvanácté pozici, kdy jeho průměrný roční nájezd činí asi 7,8 tisíc kilometrů. Jde tak v podstatě o polovinu toho, co ročně najezdí elektrovozy konkurenční Tesly. Z toho tak vyplývá, že majitelé Taycanu patrně upřednostňují obdivování svého vozu v garáži. Rozhodujícím faktorem by v tomto případě mohl být dojezd, který je oproti Tesle v průměru o 102 km nižší.

Tabulka statistika používanosti elektromobilů

Tabulka zobrazující, jak často jezdí různé značky elektromobilů | foto: iSeeCars


Čtěte také: Tesla naprosto ovládla žebříček věrnosti zákazníků! Ti už nic jiného nechtějí


Řidiči řeší hlavně počet zastávek na nabití

Karl Brauer, který je analytikem v iSeeCars, prohlásil, že lidé řeší hlavně pohodlí: „Strach z dojezdu je méně o tom zůstat zaseklý uprostřed ničeho a více o samotném procesu nabíjení. Konvenční vozy nabízí vždy hromadu možností, kde a jak natankovat, přičemž proces zabere jen 5 – 10 minut. Dokud elektrovozy nenabídnou stejnou míru pohodlí a srovnatelné ceny, tak budou v ohledu použití a tržní poptávky vždy ve značné nevýhodě.“

Zatímco průměrný elektromobil ročně najede asi 14,5 tisíce kilometrů, u spalovacích vozů je průměr více než 20 tisíc km. Ze statistik vychází, že řidiči elektrovozů jsou ochotni na každou míli dodatečného dojezdu ujet ročně 23 mil. Aby tak došlo ke srovnání se spalovacími automobily, musel by být dle Brauera dojezd elektrických vozidel v průměru o 260 kilometrů vyšší než u zkoumaných 3 roky starých modelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Se kterými elektromobily lidé najezdí nejvíce kilometrů? Tesla jasně dominuje

  • Nová studie přináší seznam nejvíce používaných elektromobilů
  • Vrcholu žebříčku kraluje Tesla se všemi svými 4 modely
  • Na dolní pozici se naopak nachází luxusní Porsche Taycan
Lineup osobních elektrovozů Tesly

Elektromobily Tesla najezdí dle nové studie nejvíce kilometrů | foto: Tesla

Server iSeeCars přichází se zajímavou studií, ve které zkoumá používanost elektromobilů a jízdní návyky řidičů. V rámci výzkumu došlo k analýze dat z více jak 860 000 vozidel, přičemž cílem bylo zjistit, jaké modely jsou nejpoužívanější a najedou na silnicích nejvíce či naopak nejméně kilometrů. Sesbíraná data se týkají 3 roky starých elektrovozů, přičemž byly poté srovnány se stejně starými automobily s konvenčním pohonem.

Tesla kraluje všem značkám

Ve výzkumu obsadilo první příčku rodinné SUV Tesla Model X, jehož průměrný roční nájezd činí 16,7 tisíc kilometrů. Další 3 příčky obsadily zbylé model americké Tesly. Konkrétně druhé místo Tesla Model Y (16,4 tisíc km), za ní pak Tesla Model 3 (16 tisíc km) a na čtvrté příčce je pak Tesla Model S (15 tisíc km). Na dalších místech se pak nachází elektrovozy jako Hyundai Kona Electric, Chevrolet Bolt EV či Audi e-tron Sportback a další.

Překvapivým objevem je ale fakt, že luxusní Porsche Taycan se nachází až na dvanácté pozici, kdy jeho průměrný roční nájezd činí asi 7,8 tisíc kilometrů. Jde tak v podstatě o polovinu toho, co ročně najezdí elektrovozy konkurenční Tesly. Z toho tak vyplývá, že majitelé Taycanu patrně upřednostňují obdivování svého vozu v garáži. Rozhodujícím faktorem by v tomto případě mohl být dojezd, který je oproti Tesle v průměru o 102 km nižší.

Tabulka statistika používanosti elektromobilů

Tabulka zobrazující, jak často jezdí různé značky elektromobilů | foto: iSeeCars


Čtěte také: Tesla naprosto ovládla žebříček věrnosti zákazníků! Ti už nic jiného nechtějí


Řidiči řeší hlavně počet zastávek na nabití

Karl Brauer, který je analytikem v iSeeCars, prohlásil, že lidé řeší hlavně pohodlí: „Strach z dojezdu je méně o tom zůstat zaseklý uprostřed ničeho a více o samotném procesu nabíjení. Konvenční vozy nabízí vždy hromadu možností, kde a jak natankovat, přičemž proces zabere jen 5 – 10 minut. Dokud elektrovozy nenabídnou stejnou míru pohodlí a srovnatelné ceny, tak budou v ohledu použití a tržní poptávky vždy ve značné nevýhodě.“

Zatímco průměrný elektromobil ročně najede asi 14,5 tisíce kilometrů, u spalovacích vozů je průměr více než 20 tisíc km. Ze statistik vychází, že řidiči elektrovozů jsou ochotni na každou míli dodatečného dojezdu ujet ročně 23 mil. Aby tak došlo ke srovnání se spalovacími automobily, musel by být dle Brauera dojezd elektrických vozidel v průměru o 260 kilometrů vyšší než u zkoumaných 3 roky starých modelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."