Tesly možná nejsou dokonalé, ale mají navrch z hlediska technologického. Mladá, nová automobilka dokázala utéct konkurenci podle odborníků o docela solidní porci času.
TIP: Tesla ukázala, jak pracuje Autopilot a co vidí umělá inteligence
Nikkei je japonská mediální skupina, která se specializuje na průmysl a ekonomiku. Není tedy divu, že rozebrali Teslu Model 3, aby zjistili, jak moc je na tom s technologickým náskokem před konkurencí.
Výsledek byl poměrně šokující. Analýza ukázala, že nejpokročilejší komponentou je řídící jednotka (Hardware 3). O té se japonský inženýr z nejmenované japonské automobilky vyjádřil velice lapidárně. “Tohle nedokážeme vyrobit.”
Celý modul obsahuje mimo jiné i dva čipy o ploše 260 čtverečních milimetrů, které si Tesla vyvinula sama, přesně pro potřeby svého softwaru. Celý “mozek” auta pak obsahuje dvě základní desky. Jednu, která obsahuje tyto dva AI čipy, které obstarávají funkce Autopilota, a pak řídící jednotku multimediální části infotainmentu. Vše je samozřejmě důkladně chlazeno chladičem podobným, jako se používá ve výkonných PC sestavách.
Ti “pokročilejší” výrobci automobilů, jako je Toyota nebo Volkswagen, mají šanci podobnou technologii implementovat do svých vozů ještě před rokem 2025. Tedy za předpokladu, že budou do vývoje patřičně investovat. Ostatní, tedy ti méně technologicky vyspělí, později.
Problém je v tom, že tradiční výrobci spoléhají na dodavatelský řetězec, tedy komplexní systém firem, které jim díly vyvíjejí, vyrábějí a dodávají. Tesla se naopak nebojí vyvíjet i vyrábět si klíčové technologie sama.
Zdroj: insideevs
Tesly možná nejsou dokonalé, ale mají navrch z hlediska technologického. Mladá, nová automobilka dokázala utéct konkurenci podle odborníků o docela solidní porci času.
TIP: Tesla ukázala, jak pracuje Autopilot a co vidí umělá inteligence
Nikkei je japonská mediální skupina, která se specializuje na průmysl a ekonomiku. Není tedy divu, že rozebrali Teslu Model 3, aby zjistili, jak moc je na tom s technologickým náskokem před konkurencí.
Výsledek byl poměrně šokující. Analýza ukázala, že nejpokročilejší komponentou je řídící jednotka (Hardware 3). O té se japonský inženýr z nejmenované japonské automobilky vyjádřil velice lapidárně. “Tohle nedokážeme vyrobit.”
Celý modul obsahuje mimo jiné i dva čipy o ploše 260 čtverečních milimetrů, které si Tesla vyvinula sama, přesně pro potřeby svého softwaru. Celý “mozek” auta pak obsahuje dvě základní desky. Jednu, která obsahuje tyto dva AI čipy, které obstarávají funkce Autopilota, a pak řídící jednotku multimediální části infotainmentu. Vše je samozřejmě důkladně chlazeno chladičem podobným, jako se používá ve výkonných PC sestavách.
Ti “pokročilejší” výrobci automobilů, jako je Toyota nebo Volkswagen, mají šanci podobnou technologii implementovat do svých vozů ještě před rokem 2025. Tedy za předpokladu, že budou do vývoje patřičně investovat. Ostatní, tedy ti méně technologicky vyspělí, později.
Problém je v tom, že tradiční výrobci spoléhají na dodavatelský řetězec, tedy komplexní systém firem, které jim díly vyvíjejí, vyrábějí a dodávají. Tesla se naopak nebojí vyvíjet i vyrábět si klíčové technologie sama.
Zdroj: insideevs