Rivian se podělil o své plány, které vypadají jak z říše snů. Dá se tomu věřit?
- Nová automobilka Rivian se podělila o své velice ambiciózní plány
- Do roku 2030 chtějí vyrábět až 1 milion aut ročně
- Počítá se také s výrobou vlastních baterií

Společnost Rivian úspěšně vstoupila na burzu a nyní má téměř 12 miliard dolarů (kromě 10,5 miliardy dolarů získaných dříve – pozn. redakce) na rozšíření svého podnikání v oblasti elektrických vozidel. Podle generálního ředitele R.J Scaringe musí firma rychle růst a do roku 2030 dosáhnout objemu minimálně 1 milionu elektrických vozidel ročně. To je úroveň dnešní Tesly.
Rivian touží sesadit Teslu z trůnu
„Měli bychom růst alespoň tak rychle, minimálně do konce dekády,“ řekl Scaringe v rozhovoru před středečním debutem Rivianu na trhu Nasdaq. Dnes společnost vyrábí elektromobily ve svém jediném výrobním závodě v Illinois, který získala před několika lety od Mitsubishi a který byl následně zmodernizován.
Závod je technicky vybaven pro výrobu 150 000 vozidel ročně, ale po nadcházející modernizaci by měl zvládnout produkovat až 200 000 vozů ročně. Všechny tři dosud představené modely, Rivian R1T, Rivian R1S a dodávka Rivian EDV se budou vyrábět na lince v Illinois. R1T se vyrábí již od září, zatímco další dva vozy budou následovat v prosinci.

Čtěte také: Takovým elektromobilem se chcete brodit! Rivian dokazuje své schopnosti ve vodě
Vyrábět se má v Evropě i v Číně
Dlouhodobým plánem Rivianu je provozovat celkem čtyři montážní závody po celém světě, včetně jedné další továrny v USA a pravděpodobně jedné v Evropě a jedné v Číně. Očekává se, že druhá továrna v USA bude také vyrábět bateriové články vyvinuté vlastními silami.
Všechny tyto plány jsou velmi ambiciózní, obzvlášť v té souvislosti, že Rivian byl první, kdo uvedl na trh moderní plně elektrický pickup s dojezdem přes 480 km. Taková hodnota dojezdu byla před deseti lety, kdy první generace Nissanu Leaf s 24kWh baterií bojovala s dojezdem 160 km, takříkajíc z říše snů.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.