Rivian děsí své majitele. Nechtěným stiskem tlačítka nouzově zabrzdí

  • Nešťastně umístěné tlačítko aktivuje nouzové brzdění
  • Ve voze s klasickou kulisou automatické převodovky se vám to nestane
  • Elektronicky ovládaná převodovka dnes umí i funkce navíc
Rivian R1T

Rivian R1T

Výhodou automatických převodovek je bezpochyby přidané pohodlí pro řidiče, který se místo desítek až stovek přeřazení za jednu jízdu spokojí s nízkými jednotkami.

To stejné lze bez pochyby říci i o moderních elektrických autech, které ve skutečnosti již žádné převodovky nemají. Volič se tak mění v tlačítka, otočné ovladače nebo jiné formy indikace směru jízdy. Co když ale za jízdy zmáčknete tlačítko, které pro danou situaci není přichystané?

Řadit parkovací polohu za jízdy není dobrý nápad

O tom se přesvědčil i řidič amerického elektrického pickupu Rivian R1T. Během běžné jízdy řidič nechtěně stiskl tlačítko P, které slouží k odstavení vozidla mimo jízdu. V typické situaci se takové tlačítko volí až při plném zastavení. Jenže David Goldburg to vůbec nezamýšlel. Tlačítko uvedl do chodu za jízdy po dálnici.

Nejprve svůj čin zveřejnil na skupině majitelů automobilů na Facebooku. Chtěl na tuto nebezpečně vyhlížející situaci upozornit. Už jen na samotný fakt, že lze tlačítko tak snadno za jízdy aktivovat. David chtěl pouze zapnout ostřikovače předního skla. V momentě sepnutí parkovacího tlačítka začal vůz prudce zpomalovat. Jakmile ale překvapený řidič tlačítko uvolnil, vše se vrátilo do normálu.

Rivian R1T interiér

Rivian R1T interiér


Čtěte také: Čtyřmotorový Rivian R1T sprintoval se sportovními SUV. Dopadl žalostně


Nouzové brzdění může zachránit život nebo vyděsit k smrti

Tohle byla naštěstí jen náhoda s dobrým koncem. Pokud by ale tlačítko někdo podržel déle, vozidlo by po chvíli zastavilo úplně a to už by skutečně mohlo mít nedozírné následky. Jiní majitelé ve zmíněné skupině ale rychle přispěchali na pomoc a vyděšenému Davidovi vysvětlili, že i podle manuálu se vozidlo zachovalo správně. Podržením daného tlačítka vůz aktivuje nouzové brzdění.

Při použití se navíc na displeji objeví bezpečnostní hlášení. Rivian přímo majitele upozorňuje, že v případě selhání brzdového systému mají vůu zastavit právě tímto způsobem. Zajímavým způsobem, jak tuto funkci opětovně zrušit, je nové sešlápnutí plynového pedálu.

Z těchto reakcí lze usoudit, že si funkci nouzového brzdění již pár řidičů vyzkoušelo. Ať už nanečisto nebo skutečně za účelem rychle uvést vozidlo do klidu. Rivian by snad měl jen popřemýšlet, jestli takové tlačítko neumístit přeci jen o trochu jinam, než kam umisťuje tlačítka stěračů a tempomatu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rivian děsí své majitele. Nechtěným stiskem tlačítka nouzově zabrzdí

  • Nešťastně umístěné tlačítko aktivuje nouzové brzdění
  • Ve voze s klasickou kulisou automatické převodovky se vám to nestane
  • Elektronicky ovládaná převodovka dnes umí i funkce navíc
Rivian R1T

Rivian R1T

Výhodou automatických převodovek je bezpochyby přidané pohodlí pro řidiče, který se místo desítek až stovek přeřazení za jednu jízdu spokojí s nízkými jednotkami.

To stejné lze bez pochyby říci i o moderních elektrických autech, které ve skutečnosti již žádné převodovky nemají. Volič se tak mění v tlačítka, otočné ovladače nebo jiné formy indikace směru jízdy. Co když ale za jízdy zmáčknete tlačítko, které pro danou situaci není přichystané?

Řadit parkovací polohu za jízdy není dobrý nápad

O tom se přesvědčil i řidič amerického elektrického pickupu Rivian R1T. Během běžné jízdy řidič nechtěně stiskl tlačítko P, které slouží k odstavení vozidla mimo jízdu. V typické situaci se takové tlačítko volí až při plném zastavení. Jenže David Goldburg to vůbec nezamýšlel. Tlačítko uvedl do chodu za jízdy po dálnici.

Nejprve svůj čin zveřejnil na skupině majitelů automobilů na Facebooku. Chtěl na tuto nebezpečně vyhlížející situaci upozornit. Už jen na samotný fakt, že lze tlačítko tak snadno za jízdy aktivovat. David chtěl pouze zapnout ostřikovače předního skla. V momentě sepnutí parkovacího tlačítka začal vůz prudce zpomalovat. Jakmile ale překvapený řidič tlačítko uvolnil, vše se vrátilo do normálu.

Rivian R1T interiér

Rivian R1T interiér


Čtěte také: Čtyřmotorový Rivian R1T sprintoval se sportovními SUV. Dopadl žalostně


Nouzové brzdění může zachránit život nebo vyděsit k smrti

Tohle byla naštěstí jen náhoda s dobrým koncem. Pokud by ale tlačítko někdo podržel déle, vozidlo by po chvíli zastavilo úplně a to už by skutečně mohlo mít nedozírné následky. Jiní majitelé ve zmíněné skupině ale rychle přispěchali na pomoc a vyděšenému Davidovi vysvětlili, že i podle manuálu se vozidlo zachovalo správně. Podržením daného tlačítka vůz aktivuje nouzové brzdění.

Při použití se navíc na displeji objeví bezpečnostní hlášení. Rivian přímo majitele upozorňuje, že v případě selhání brzdového systému mají vůu zastavit právě tímto způsobem. Zajímavým způsobem, jak tuto funkci opětovně zrušit, je nové sešlápnutí plynového pedálu.

Z těchto reakcí lze usoudit, že si funkci nouzového brzdění již pár řidičů vyzkoušelo. Ať už nanečisto nebo skutečně za účelem rychle uvést vozidlo do klidu. Rivian by snad měl jen popřemýšlet, jestli takové tlačítko neumístit přeci jen o trochu jinam, než kam umisťuje tlačítka stěračů a tempomatu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."