Čtyřmotorový Rivian R1T sprintoval se sportovními SUV. Dopadl žalostně
- Výborné zrychlení a točivý moment Rivianu dodá skvělou trakci na startu
- Jeho vysoká hmotnost jej ale brzy začne táhnout zpět
- Porsche Cayenne nedá nikomu šanci jej předjet

Elektromobily mají díky rychlému nástupu točivého momentu výborné předpoklady pro velmi rychlé časy a přední umístění v závodech na přímé trati. Na krátkodobé zrychlení by tedy měly porazit své silné konkurenty se spalovacími motory. Ovšem samotné zrychlení vítěze z elektromobilu neudělá. Přesvědčil se o tom i výkonný Rivian.
Nejsilnější elektrické SUV proti čistokrevným sportovním SUV
Dvojice amerických reportérů chtěla zjistit, jak si proti sobě povedou sportovní spalovací SUVčka Aston Martin DBX 707, Porsche Cayenne Coupé Turbo GT a v jejich kontrastu elektrický Rivian R1T. Aby měl větší šanci, vybrali si model poháněný čtyřmi elektromotory a výkonem 835 koňských sil. I vybrané spalovací mašiny mají pod kapotou své vrcholné motorizace.
V samotném závodě vypadá start velmi vyrovnaně. Že by byl závod benzín vs. elektrony až tak těsný? V žádném případě. Porsche se velmi brzy ujímá náskoku, který se ponechá až do cílové rovinky. Rivian ale nakonec zůstal na poslední příčce s velkým odstupem i na druhý Aston Martin. Ve výhře mu tak nepomohla ani čtveřice elektrických motorů s nejvyšším točivým momentem.

Čtěte také: Elektromobil od Rivianu dokáže neskutečné věci. Co takhle launch control na zpátečku?
Vysoká hmotnost a softwarové nastavení sebrali Rivianu šance
Šanci na výhru mu odepřela jeho celková hmotnost. Provozní hmotnost Rivianu činí 3 205 kilogramů. Výrobce ale dává jasně najevo, že vůz není vyráběný pro závodní účely i s elektronicky omezenou rychlostí na 177 km/h. S tím by Aston ani Porsche u svých zákazníků nepochodili. Vozy se přeci jen opírají o sportovní kořeny svých automobilek.
Možná kdyby vedle těchto asfalt trhajících kolosů postavili Model S Plaid od Tesly, byly by výsledky zajímavější. Přeci jen šlo ale o závod velkých SUV, tak by nebylo fér proti nim postavit lehčí a aerodynamičtější vůz, že ano? Ovšem na závěr přeci jen něco takového pánové vyzkoušeli. Jen vítěze postavili proti Maserati MC-20. Tomu pod kapotou bije dvojitě přeplňovaný motor V6. Při své menší velikosti i hmotnosti by tak mělo být jasným favoritem. Jak to celé dopadlo, se můžete podívat ve skvěle zpracovaném videu níže.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.