Rivalové spojí síly. Tesla a BYD chtějí změnit celý automobilový průmysl

  • Rýsuje se tu větší spolupráce automobilek Tesla a BYD?
  • Obě se aktuálně perou o post největšího výrobce elektrických aut
  • Společnými silami mohou urychlit rozvoj elektromobility
Tesla Gigafactory Šanghaj výroba elektromobilů

Výroba elektromobilu v Tesla Gigafactory Šanghaj

Ještě před deseti lety se generální ředitel automobilky Tesla, Elon Musk, konkurenci čínských značek vysmál. Dnes již mluví jinak, zvlášť poté, co v loňském čtvrtém čtvrtletí čínský BYD překonal Teslu na pozici největšího výrobce plně elektrických vozidel na světě, ačkoliv je nutné dodat, že za celý loňský rok si Tesla prvenství pohlídala.

Aniž by Musk jmenoval BYD, nedávno řekl, že vidí čínské výrobce elektromobilů jako největší konkurenci pro elektromobily značky Tesly. Jak nyní píše server CNBC, tyto firmy si nemusejí jít po krku, ale na společném cíli mohou vlastně spolupracovat a vydělat na tom na úkor jiných, kterým ujíždí vlak.

Čínská firma si přeje spolupráci

Yunfei Li, generální ředitel pro branding a vztahy s veřejností ve společnosti BYD, v rozhovoru s novináři uznal, že Tesla hraje důležitou roli v rychlém růstu elektromobilů po celém světě. „Tesla je náš velmi respektovaný partner v oboru. Je to také náš klient. Myslím, že tento trh je velmi velký. Není to tak, že bychom je museli překonat nebo oni nás,“ řekl.

Podle jeho slov by se obě automobilky měli místo soupeření a možná i s dalšími novými značkami spíše přemýšlet o tom, jak zvýšit počet elektrických vozidel na planetě. Hlavním nepřítelem jsou pro ně spíš automobily se spalovacími motory.

Především na čínském trhu panuje v segmentu elektromobilů tvrdá konkurence, která vedla v posledních dvou letech k nejnižším cenám na světě. Bateriové elektromobily a hybridy tvořily v loňském roce více než třetinu nových osobních automobilů prodaných v Číně. „Myslím, že je to nevyhnutelný proces, ale může to trvat další dva až tři roky. Nakonec mnoho značek, které nejsou schopné na trhu konkurovat, skončí,“ uvedl Li.

BYD Seal U

BYD Seal U | foto: BYD


Čtěte také: Největší automobilka na světě prodala 18x méně elektromobilů, než Tesla


V Teslách najdete BYD baterie

Musk minulý týden při oznámení loňských hospodářským výsledkům potvrdil, že obě společnosti už skutečně spolupracují. BYD je jedním z dodavatelů Tesly, která používá bateriové články BYD typu LFP v některých svých vlastních elektromobilech. Ani to, že si vzájemně konkurují, tak zřejmě nebrání v tom, aby vztah mezi dvěma největšími výrobci elektromobilů vzkvétal.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rivalové spojí síly. Tesla a BYD chtějí změnit celý automobilový průmysl

  • Rýsuje se tu větší spolupráce automobilek Tesla a BYD?
  • Obě se aktuálně perou o post největšího výrobce elektrických aut
  • Společnými silami mohou urychlit rozvoj elektromobility
Tesla Gigafactory Šanghaj výroba elektromobilů

Výroba elektromobilu v Tesla Gigafactory Šanghaj

Ještě před deseti lety se generální ředitel automobilky Tesla, Elon Musk, konkurenci čínských značek vysmál. Dnes již mluví jinak, zvlášť poté, co v loňském čtvrtém čtvrtletí čínský BYD překonal Teslu na pozici největšího výrobce plně elektrických vozidel na světě, ačkoliv je nutné dodat, že za celý loňský rok si Tesla prvenství pohlídala.

Aniž by Musk jmenoval BYD, nedávno řekl, že vidí čínské výrobce elektromobilů jako největší konkurenci pro elektromobily značky Tesly. Jak nyní píše server CNBC, tyto firmy si nemusejí jít po krku, ale na společném cíli mohou vlastně spolupracovat a vydělat na tom na úkor jiných, kterým ujíždí vlak.

Čínská firma si přeje spolupráci

Yunfei Li, generální ředitel pro branding a vztahy s veřejností ve společnosti BYD, v rozhovoru s novináři uznal, že Tesla hraje důležitou roli v rychlém růstu elektromobilů po celém světě. „Tesla je náš velmi respektovaný partner v oboru. Je to také náš klient. Myslím, že tento trh je velmi velký. Není to tak, že bychom je museli překonat nebo oni nás,“ řekl.

Podle jeho slov by se obě automobilky měli místo soupeření a možná i s dalšími novými značkami spíše přemýšlet o tom, jak zvýšit počet elektrických vozidel na planetě. Hlavním nepřítelem jsou pro ně spíš automobily se spalovacími motory.

Především na čínském trhu panuje v segmentu elektromobilů tvrdá konkurence, která vedla v posledních dvou letech k nejnižším cenám na světě. Bateriové elektromobily a hybridy tvořily v loňském roce více než třetinu nových osobních automobilů prodaných v Číně. „Myslím, že je to nevyhnutelný proces, ale může to trvat další dva až tři roky. Nakonec mnoho značek, které nejsou schopné na trhu konkurovat, skončí,“ uvedl Li.

BYD Seal U

BYD Seal U | foto: BYD


Čtěte také: Největší automobilka na světě prodala 18x méně elektromobilů, než Tesla


V Teslách najdete BYD baterie

Musk minulý týden při oznámení loňských hospodářským výsledkům potvrdil, že obě společnosti už skutečně spolupracují. BYD je jedním z dodavatelů Tesly, která používá bateriové články BYD typu LFP v některých svých vlastních elektromobilech. Ani to, že si vzájemně konkurují, tak zřejmě nebrání v tom, aby vztah mezi dvěma největšími výrobci elektromobilů vzkvétal.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."