Šílený supersport s výkonem 1914 koní na sněhu? Podívaná, která se neomrzí
- Jak to vypadá, když se testuje 1914 koní na ledě a sněhu?
- Hypersport Rimac Nevera je auto z jiné galaxie
- Výkonové parametry jsou nepředstavitelné

Rimac Nevera se cítí nejlépe na suchém asfaltu, který nejlépe dokáže přenést výkon vozu v ohromující zrychlení. Ale ani driftování na ledě a sněhu není v podání tohoto hypersportu špatná zábava.
Rimac Nevera je nejrychleji zrychlující elektromobil
To platí za předpokladu, že se pohybuje po silnici s výbornou přilnavostí. Jako každý nový vůz musí i Nevera dobře fungovat v extrémních povětrnostních podmínkách. To také bylo hlavním důvodem, proč automobilka uspořádala dvoutýdenní testování prototypu v chladném počasí na severu Švédska.
Divoká jízda s elektrickým hypersportem o výkonu 1914 koní, v zatáčkách bokem napřed může vypadat jako dobrá adrenalinová zábava. Ve skutečnosti je ostrá jízda po sněhu a ledu testováním s vážnou tváří. Testy jsou natolik důležité, že z důvodu nezvykle teplých dnů probíhají jen v noci, za stabilně mrazivých podmínek. Ty jsou důležité pro konzistentní výsledky. Rimac totiž dolaďuje funkce ABS, ESP a vektorování točivého momentu. Před dodáním prvního sériového vozu musí všechny systémy vozu pracovat v dokonalé symbióze.

Čtěte také: Všem odpůrcům spadne brada! Hypersport Rimac Nevera se nabíjí šílenou rychlostí
Nelíbí se vám Nevera? Pořiďte si Battistu
Pokud o modelu Nevera slyšíte poprvé, připomínáme, že vůz byl navržen a vyroben s cílem být nejrychlejším vozidlem na světě. Díky svému extrémnímu točivému momentu 2 360 Nm, který je k dispozici prakticky okamžitě, pohonu všech kol a chytrému softwaru, který pomáhá udržovat trakci, dokáže Nevera sprintovat z 0 na 100 km/h za 1,97 sekundy, aby plynule pokračovala až do rychlosti 412 km/h.
Rimac Nevera stojí od 2,4 milionu dolarů (téměř 54 milionů korun). Pokud si nejste jisti, že vám vzhled vozu vyhovuje, můžete si místo něj pořídit model Pininfarina Battista, který sdílí stejný základ, má přibližně stejné technické specifikace, ale stylově se blíží modernímu italskému superautu.
Video
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".