Řidiči Tesly jsou podle statistiky nejhorší ze všech. Nikdo nebourá častěji
![Interiér vozu Tesla Cybertruck | foto: Top Gear](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2Ftesla-cybertruck-interier-1800x1013.jpg&w=3840&q=87)
Řidiči Tesly vedou v USA žebříček nejčastějších nehod. Studie ukazuje, že agresivní jízda, rychlost i spoléhání na autopilota zvyšují riziko.
Majitelé Tesel nejčastěji bourají
Podle studie amerického online tržiště pro půjčky LendingTree jsou řidiči Tesly na špici žebříčku nejhorších účastníků silničního provozu v USA. Výzkum se zaměřil na četnost nehod, řízení pod vlivem alkoholu, překračování rychlosti a další dopravní přestupky. Majitelé Tesel vedou nelichotivý žebříček nejhorších řidičů v USA. Z každých 1 000 řidičů jich bylo loni téměř 37 ( konkrétně 36,94) zapojeno do nějakého incidentu a v 72 % případů se jednalo o dopravní nehody.
Kromě řidičů Tesly dopadli špatně také majitelé vozů RAM a Subaru. Majitelé RAM se často dopouštějí agresivního předjíždění, zatímco řidiči Subaru mají vysoký podíl přestupků spojených s rychlostí. Luxusní značky jako BMW nebo Mercedes se v žebříčku umístily uprostřed, což naznačuje, že styl jízdy nesouvisí jen s cenou auta.
Na opačné straně spektra se umístili řidiči značek Mercury, Pontiac a Cadillac, kteří vykázali nejnižší míru dopravních přestupků. Studie přitom sledovala přestupky napříč celými USA, takže výsledky nelze přičítat jen dopravním podmínkám v konkrétních státech. To znamená, že rizikovost jednotlivých značek aut spíše odráží charakteristiku jejich majitelů než specifické podmínky silničního provozu v určitém regionu.
![Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4 ve dne | foto: Tesla](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F11%2Ftesla-supercharger-nabijeni-elektromobilu-ve-dne.jpg&w=3840&q=75)
Čím to může být?
Jedním z možných důvodů je povaha vozů Tesla – jsou rychlé, výkonné a nabízejí plynulé zrychlení, což může vést k agresivnější jízdě. Dalším faktorem je demografie jejich majitelů – Tesla je oblíbená mezi mladšími, technologicky zaměřenými řidiči, kteří mohou být méně opatrní. Navíc někteří příliš spoléhají na autopilota a podceňují vlastní pozornost.
Ačkoli si řidiči Tesly vysloužili nelichotivý titul „nejhorších na silnicích“, není fér ukazovat prstem jen na ně. Riskování, agresivní jízda nebo přeceňování vlastních schopností jsou rozšířené mezi různými skupinami řidičů. Podle statistik mají například majitelé vozů RAM časté problémy s nebezpečným předjížděním, zatímco řidiči Subaru se často dopouštějí přestupků spojených s rychlostí. Zkrátka každá skupina má své hříšníky.
Nezáleží na tom, zda řídíte Teslu, Subaru nebo cokoliv jiného – důležité je jezdit zodpovědně. Moderní technologie mohou řízení usnadnit, ale žádná aplikace nebo autopilot nenahradí soustředěnost za volantem. Studie LendingTree tak může posloužit jako užitečné varování: i když řídíte „chytré“ auto, zodpovědnost za bezpečnou jízdu leží pořád na vás.
Autor článku
![Pavel Škopek - Redaktor](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fpavel-skopek-redaktor-585x798.jpg&w=3840&q=75)
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.