TIP: Další dotace na elektromobily v ČR jsou nakonec zrušené. Kvůli koronaviru
Rakousko jde naproti elektromobilitě již delší dobu, ovšem od 1. července letošního roku poskytuje ještě větší podporu v podobě dotací pro nákup elektrických vozů. Jedná se o další krok strategie, která má Rakousku dopomoci snížit emise skleníkových plynů z dopravy.
Původně byla dotace stanovena na 3 000 eur, což je asi 80 000 korun. Před pár měsíci byla však navýšena až na 5 000 eur, to je přibližně 134 000 korun. Dále Rakousko také navýšilo státní podporu pro výstavbu nabíjecích stanic, a to až trojnásobně (600 eur pro domácí nabíječky nebo smart nabíjecí systémy a 1 800 eur na nabíječky pro bytové domy).
Zatímco Rakousko využilo pandemii pro podporu a rozvoj elektromobility, tak Česká republika zvolila naprosto opačný přístup a veškeré dotace na elektrické vozy úplně zrušila, a to jak pro soukromé zájemce, tak i pro firmy.
TIP: Další dotace na elektromobily v ČR jsou nakonec zrušené. Kvůli koronaviru
Rakousko jde naproti elektromobilitě již delší dobu, ovšem od 1. července letošního roku poskytuje ještě větší podporu v podobě dotací pro nákup elektrických vozů. Jedná se o další krok strategie, která má Rakousku dopomoci snížit emise skleníkových plynů z dopravy.
Původně byla dotace stanovena na 3 000 eur, což je asi 80 000 korun. Před pár měsíci byla však navýšena až na 5 000 eur, to je přibližně 134 000 korun. Dále Rakousko také navýšilo státní podporu pro výstavbu nabíjecích stanic, a to až trojnásobně (600 eur pro domácí nabíječky nebo smart nabíjecí systémy a 1 800 eur na nabíječky pro bytové domy).
Zatímco Rakousko využilo pandemii pro podporu a rozvoj elektromobility, tak Česká republika zvolila naprosto opačný přístup a veškeré dotace na elektrické vozy úplně zrušila, a to jak pro soukromé zájemce, tak i pro firmy.