První informace o plně elektrickém Peugeotu e-308! Zklame cenou přes milion
- Plně elektrický Peugeot e-308 by měl být k dispozici v polovině roku 2023
- Cenu zatím výrobce neoznámil
- Máme ale první informace o dojezdu

Plně elektrický Peugeot e-308 se tiše připravuje na vstup na evropský trh. Francouzský výrobce oznámil, že jeho kompaktní třída bude od roku 2023 k dispozici se čtyřmi typy pohonu: benzinovým, naftovým, plug-in hybridem a plně elektrickou verzí. To platí jak pro sedan, tak pro kombi, u Peugeotu nazývané SW.
Výroba Peugeotu e-308 začne příští rok o prázdninách
Jak uvádí britský automobilový magazín Autocar, zahájení výroby je naplánováno na červenec 2023. Přesná technická data zatím Peugeot neprozradil, ale dá se očekávat, že e-308 bude i nadále stát na platformě Stellantis EMP2.
Elektromotor by měl mít výkon 155 koní (114 kW) a 270 Nm točivého momentu. Spekuluje se o 54kWh baterii. S tou by Peugeot e-308 mohl dosáhnout dojezdu až 400 kilometrů na jedno nabití.
Elektromotor je asi jediná věc, která odlišuje Peugeot e-308 od modelových sourozenců. Vůz s ostatními modely sdílí společný design, minimálně v základech. V interiéru najdeme, přesně jak jsme od Peugeotu zvyklí, „i-Cockpit“ s digitálními přístroji umístěnými nad volantem. Moderní infotainment má centrálně umístěný 10palcový dotykový displej.

Čtěte také: Peugeot bude v Evropě prodávat pouze elektromobily, má to ale jeden háček
České ceny Peugeotu 308 zatím neznáme
Asistenční systémy zahrnují v závislosti na výbavě poloautonomní jízdu na úrovni 2, včetně adaptivního tempomatu s doporučením a úpravou rychlosti v zatáčkách. Za jakou cenu bude plně elektrická verze 308 k dispozici, zatím není jisté. Pokud je e-308 plug-in-hybrid k dispozici od 36 900 eur (900 tisíc korun), základní cena čistě elektrického Peugeotu e-308 by měla být vyšší.
Peugeot 308 je nástupcem Peugeotu 307 a v modelové řadě Peugeot je od roku 2007. Jde o zástupce kompaktní třídy a při svém představení se postavil proti konkurenčním Volkswagenu Golf, BMW řady 1 a Fordu Focus.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".