Švýcarská značka Stromer plánuje uvedení nových elektrokol s přelomovou solid-state baterií na trh. Nějakou dobu to však ještě bude trvat, naznačil ředitel společnosti. Co musí švýcarská firma ještě vyladit?
Švýcarský výrobce elektrokol Stromer se rád chlubí tím, že je na špičce „švýcarské technologie“. A když tuto větu uslyšíte ve spojení se Švýcarskem, určitě si jako první vzpomenete na hodinky. Stromer má však na mysli něco trochu jiného. Na trh chce totiž uvést elektrokolo s první solid-state baterií.
Solid-state baterie jsou podle mnoha odborníků budoucností. Tyto baterie mohou uchovávat téměř dvojnásobek objemové i hmotnostní energie než lithium-iontové baterie. Také mají výrazně menší šanci na vznícení a mnohem pomaleji degradují.
Čtěte také: Tesla má vyrobit elektrokolo. Zákazníci by ji utrhali ruce, uvádí průzkum
Použití solid-state baterií má jasné výhody. Mimo ty již zmíněné je to napříkald vyšší rychlost nabíjení. Stromer tvrdí, že doba nabíjení bude až 10× rychlejší než u současných lithiových baterií. Výhodou je pak také větší stabilita v různých teplotních rozmezích.
Než se ale tyto baterie v elektrokolech značky objeví, bude muset být překonán zásadní problém. Tím je podle švýcarské značky cena. Výroba totiž stojí přibližně 8× více než u standardní lithium-iontové baterie. Podle ředitele značky jsou však tyto baterie přesto budoucností a dočkat bychom se jich mohli možná již za tři roky.
Švýcarská značka Stromer plánuje uvedení nových elektrokol s přelomovou solid-state baterií na trh. Nějakou dobu to však ještě bude trvat, naznačil ředitel společnosti. Co musí švýcarská firma ještě vyladit?
Švýcarský výrobce elektrokol Stromer se rád chlubí tím, že je na špičce „švýcarské technologie“. A když tuto větu uslyšíte ve spojení se Švýcarskem, určitě si jako první vzpomenete na hodinky. Stromer má však na mysli něco trochu jiného. Na trh chce totiž uvést elektrokolo s první solid-state baterií.
Solid-state baterie jsou podle mnoha odborníků budoucností. Tyto baterie mohou uchovávat téměř dvojnásobek objemové i hmotnostní energie než lithium-iontové baterie. Také mají výrazně menší šanci na vznícení a mnohem pomaleji degradují.
Čtěte také: Tesla má vyrobit elektrokolo. Zákazníci by ji utrhali ruce, uvádí průzkum
Použití solid-state baterií má jasné výhody. Mimo ty již zmíněné je to napříkald vyšší rychlost nabíjení. Stromer tvrdí, že doba nabíjení bude až 10× rychlejší než u současných lithiových baterií. Výhodou je pak také větší stabilita v různých teplotních rozmezích.
Než se ale tyto baterie v elektrokolech značky objeví, bude muset být překonán zásadní problém. Tím je podle švýcarské značky cena. Výroba totiž stojí přibližně 8× více než u standardní lithium-iontové baterie. Podle ředitele značky jsou však tyto baterie přesto budoucností a dočkat bychom se jich mohli možná již za tři roky.