První firma chystá elektrokolo se solid-state baterií. Bude to naprostá revoluce

  • Švýcarský výrobce elektrokol Stromer chce na trh přinést solid-state baterie
  • Podle ředitele značky to však bude ještě dlouhá cesta
  • Jaké nástrahy musí švýcarská firma překonat, než nové baterie přinese na trh?
Švýcarská značka Stromer chce uvést elektrokolo se solid-state baterií

Švýcarská značka Stromer chce uvést elektrokolo se solid-state baterií | foto: velo.outsideonline.com

Švýcarská značka Stromer plánuje uvedení nových elektrokol s přelomovou solid-state baterií na trh. Nějakou dobu to však ještě bude trvat, naznačil ředitel společnosti. Co musí švýcarská firma ještě vyladit?

Solid-state baterie v elektrokolech

Švýcarský výrobce elektrokol Stromer se rád chlubí tím, že je na špičce „švýcarské technologie“. A když tuto větu uslyšíte ve spojení se Švýcarskem, určitě si jako první vzpomenete na hodinky. Stromer má však na mysli něco trochu jiného. Na trh chce totiž uvést elektrokolo s první solid-state baterií.

Solid-state baterie jsou podle mnoha odborníků budoucností. Tyto baterie mohou uchovávat téměř dvojnásobek objemové i hmotnostní energie než lithium-iontové baterie. Také mají výrazně menší šanci na vznícení a mnohem pomaleji degradují.

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií | Foto: Samsung


Čtěte také: Tesla má vyrobit elektrokolo. Zákazníci by ji utrhali ruce, uvádí průzkum


Jaké problémy ještě musí Stromer vyřešit?

Použití solid-state baterií má jasné výhody. Mimo ty již zmíněné je to napříkald vyšší rychlost nabíjení. Stromer tvrdí, že doba nabíjení bude až 10× rychlejší než u současných lithiových baterií. Výhodou je pak také větší stabilita v různých teplotních rozmezích.

Než se ale tyto baterie v elektrokolech značky objeví, bude muset být překonán zásadní problém. Tím je podle švýcarské značky cena. Výroba totiž stojí přibližně 8× více než u standardní lithium-iontové baterie. Podle ředitele značky jsou však tyto baterie přesto budoucností a dočkat bychom se jich mohli možná již za tři roky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

První firma chystá elektrokolo se solid-state baterií. Bude to naprostá revoluce

  • Švýcarský výrobce elektrokol Stromer chce na trh přinést solid-state baterie
  • Podle ředitele značky to však bude ještě dlouhá cesta
  • Jaké nástrahy musí švýcarská firma překonat, než nové baterie přinese na trh?
Švýcarská značka Stromer chce uvést elektrokolo se solid-state baterií

Švýcarská značka Stromer chce uvést elektrokolo se solid-state baterií | foto: velo.outsideonline.com

Švýcarská značka Stromer plánuje uvedení nových elektrokol s přelomovou solid-state baterií na trh. Nějakou dobu to však ještě bude trvat, naznačil ředitel společnosti. Co musí švýcarská firma ještě vyladit?

Solid-state baterie v elektrokolech

Švýcarský výrobce elektrokol Stromer se rád chlubí tím, že je na špičce „švýcarské technologie“. A když tuto větu uslyšíte ve spojení se Švýcarskem, určitě si jako první vzpomenete na hodinky. Stromer má však na mysli něco trochu jiného. Na trh chce totiž uvést elektrokolo s první solid-state baterií.

Solid-state baterie jsou podle mnoha odborníků budoucností. Tyto baterie mohou uchovávat téměř dvojnásobek objemové i hmotnostní energie než lithium-iontové baterie. Také mají výrazně menší šanci na vznícení a mnohem pomaleji degradují.

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií | Foto: Samsung


Čtěte také: Tesla má vyrobit elektrokolo. Zákazníci by ji utrhali ruce, uvádí průzkum


Jaké problémy ještě musí Stromer vyřešit?

Použití solid-state baterií má jasné výhody. Mimo ty již zmíněné je to napříkald vyšší rychlost nabíjení. Stromer tvrdí, že doba nabíjení bude až 10× rychlejší než u současných lithiových baterií. Výhodou je pak také větší stabilita v různých teplotních rozmezích.

Než se ale tyto baterie v elektrokolech značky objeví, bude muset být překonán zásadní problém. Tím je podle švýcarské značky cena. Výroba totiž stojí přibližně 8× více než u standardní lithium-iontové baterie. Podle ředitele značky jsou však tyto baterie přesto budoucností a dočkat bychom se jich mohli možná již za tři roky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."