Protipožární deka šla do akce. Hasiči zvládli uhasit elektromobil raz dva

Hasiči zlikvidovali požár elektromobilu v nákupním centru

Hasiči zlikvidovali požár elektromobilu v nákupním centru | foto: Bridgehill

O požárech elektromobilů panuje mnoho mýtů. Například ten, že hoří častěji než vozidla se spalovacím motorem. Tento mýtus byl již díky statistikám zdárně vyvrácen. Pravdou ale je, že pokud již k požáru dojde, není pro hasiče právě snadné jej zvládnout.

Řešení požáru bez vodní lázně

Hasiči se v hašení elektromobilu cvičí, ačkoliv tvrdí, že vlastně každý požár je pro ně unikátní. Většinou se požáry zvládají tak, že se elektromobil odtáhne a ponoří do vodní lázně. V estonském Vilniusu použili na ostro speciální deku, díky které lze zvládnout požár na místě, kde začal, i když je to podzemní parkoviště.

V neděli 10. listopadu odpoledne začal na parkovišti obchodního centra Europa ve Vilniusu hořet elektromobil Peugeot. Na místě zasahovalo mnoho jednotek hasičů, včetně šesti hasičských vozů a žebřiňáku. Tentokrát hasiči situaci pohotově zvládli zakrytím vozidla hasicí dekou Bridgehill PRO X Car a použitím práškového hasicího přístroje.

Podle výrobce má být plachta na autě, které nemusí být nutně elektromobil, alespoň 20 minut, aby došlo k pozastavení požáru. Poté se hasiči musí vypořádat s následky požáru. Deka požár izoluje od okolí, a tak do něj neunikají škodliviny. Plachtu je možné používat i opakovaně. Proto je plachta vhodná právě pro požáry na parkovištích v nákupních centrech, nebo čerpacích a dobíjecích stanicích.

Požár elektromobilu uhasili dekou

Požár elektromobilu uhasili dekou | foto: Bridgehill

Požár většinou kvůli nabíjení

Hasiči upozorňují, že drtivá většina požárů elektromobilů ale vzniká během nabíjení kvůli technické závadě. K nabíjení je proto třeba vždy používat pouze certifikované dedikované nabíjecí zařízení (tj. nabíjení definované, řízené, kontrolované, například tzv. wallbox) a postupovat v souladu s instrukcemi od výrobce elektromobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Protipožární deka šla do akce. Hasiči zvládli uhasit elektromobil raz dva

Hasiči zlikvidovali požár elektromobilu v nákupním centru

Hasiči zlikvidovali požár elektromobilu v nákupním centru | foto: Bridgehill

O požárech elektromobilů panuje mnoho mýtů. Například ten, že hoří častěji než vozidla se spalovacím motorem. Tento mýtus byl již díky statistikám zdárně vyvrácen. Pravdou ale je, že pokud již k požáru dojde, není pro hasiče právě snadné jej zvládnout.

Řešení požáru bez vodní lázně

Hasiči se v hašení elektromobilu cvičí, ačkoliv tvrdí, že vlastně každý požár je pro ně unikátní. Většinou se požáry zvládají tak, že se elektromobil odtáhne a ponoří do vodní lázně. V estonském Vilniusu použili na ostro speciální deku, díky které lze zvládnout požár na místě, kde začal, i když je to podzemní parkoviště.

V neděli 10. listopadu odpoledne začal na parkovišti obchodního centra Europa ve Vilniusu hořet elektromobil Peugeot. Na místě zasahovalo mnoho jednotek hasičů, včetně šesti hasičských vozů a žebřiňáku. Tentokrát hasiči situaci pohotově zvládli zakrytím vozidla hasicí dekou Bridgehill PRO X Car a použitím práškového hasicího přístroje.

Podle výrobce má být plachta na autě, které nemusí být nutně elektromobil, alespoň 20 minut, aby došlo k pozastavení požáru. Poté se hasiči musí vypořádat s následky požáru. Deka požár izoluje od okolí, a tak do něj neunikají škodliviny. Plachtu je možné používat i opakovaně. Proto je plachta vhodná právě pro požáry na parkovištích v nákupních centrech, nebo čerpacích a dobíjecích stanicích.

Požár elektromobilu uhasili dekou

Požár elektromobilu uhasili dekou | foto: Bridgehill

Požár většinou kvůli nabíjení

Hasiči upozorňují, že drtivá většina požárů elektromobilů ale vzniká během nabíjení kvůli technické závadě. K nabíjení je proto třeba vždy používat pouze certifikované dedikované nabíjecí zařízení (tj. nabíjení definované, řízené, kontrolované, například tzv. wallbox) a postupovat v souladu s instrukcemi od výrobce elektromobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."