O požárech elektromobilů panuje mnoho mýtů. Například ten, že hoří častěji než vozidla se spalovacím motorem. Tento mýtus byl již díky statistikám zdárně vyvrácen. Pravdou ale je, že pokud již k požáru dojde, není pro hasiče právě snadné jej zvládnout.
Hasiči se v hašení elektromobilu cvičí, ačkoliv tvrdí, že vlastně každý požár je pro ně unikátní. Většinou se požáry zvládají tak, že se elektromobil odtáhne a ponoří do vodní lázně. V estonském Vilniusu použili na ostro speciální deku, díky které lze zvládnout požár na místě, kde začal, i když je to podzemní parkoviště.
V neděli 10. listopadu odpoledne začal na parkovišti obchodního centra Europa ve Vilniusu hořet elektromobil Peugeot. Na místě zasahovalo mnoho jednotek hasičů, včetně šesti hasičských vozů a žebřiňáku. Tentokrát hasiči situaci pohotově zvládli zakrytím vozidla hasicí dekou Bridgehill PRO X Car a použitím práškového hasicího přístroje.
Podle výrobce má být plachta na autě, které nemusí být nutně elektromobil, alespoň 20 minut, aby došlo k pozastavení požáru. Poté se hasiči musí vypořádat s následky požáru. Deka požár izoluje od okolí, a tak do něj neunikají škodliviny. Plachtu je možné používat i opakovaně. Proto je plachta vhodná právě pro požáry na parkovištích v nákupních centrech, nebo čerpacích a dobíjecích stanicích.
Hasiči upozorňují, že drtivá většina požárů elektromobilů ale vzniká během nabíjení kvůli technické závadě. K nabíjení je proto třeba vždy používat pouze certifikované dedikované nabíjecí zařízení (tj. nabíjení definované, řízené, kontrolované, například tzv. wallbox) a postupovat v souladu s instrukcemi od výrobce elektromobilu.
O požárech elektromobilů panuje mnoho mýtů. Například ten, že hoří častěji než vozidla se spalovacím motorem. Tento mýtus byl již díky statistikám zdárně vyvrácen. Pravdou ale je, že pokud již k požáru dojde, není pro hasiče právě snadné jej zvládnout.
Hasiči se v hašení elektromobilu cvičí, ačkoliv tvrdí, že vlastně každý požár je pro ně unikátní. Většinou se požáry zvládají tak, že se elektromobil odtáhne a ponoří do vodní lázně. V estonském Vilniusu použili na ostro speciální deku, díky které lze zvládnout požár na místě, kde začal, i když je to podzemní parkoviště.
V neděli 10. listopadu odpoledne začal na parkovišti obchodního centra Europa ve Vilniusu hořet elektromobil Peugeot. Na místě zasahovalo mnoho jednotek hasičů, včetně šesti hasičských vozů a žebřiňáku. Tentokrát hasiči situaci pohotově zvládli zakrytím vozidla hasicí dekou Bridgehill PRO X Car a použitím práškového hasicího přístroje.
Podle výrobce má být plachta na autě, které nemusí být nutně elektromobil, alespoň 20 minut, aby došlo k pozastavení požáru. Poté se hasiči musí vypořádat s následky požáru. Deka požár izoluje od okolí, a tak do něj neunikají škodliviny. Plachtu je možné používat i opakovaně. Proto je plachta vhodná právě pro požáry na parkovištích v nákupních centrech, nebo čerpacích a dobíjecích stanicích.
Hasiči upozorňují, že drtivá většina požárů elektromobilů ale vzniká během nabíjení kvůli technické závadě. K nabíjení je proto třeba vždy používat pouze certifikované dedikované nabíjecí zařízení (tj. nabíjení definované, řízené, kontrolované, například tzv. wallbox) a postupovat v souladu s instrukcemi od výrobce elektromobilu.