Toyota je na poli elektrifikace, resp. hybridizace (jde o hybridní a plug-in hybridní modely) jedním z průkopníků a aktuálně i největším hráčem na světě. Přesto pokud jde o dlouho vyhlížený plně elektrický model, tedy elektromobil, tak pořád jenom vyčkává. Proč tomu tak je?
Největší automobilky již minimálně ohlásily, že v dohledné době přijdou s elektromobily, pokud s nimi ještě nepřišly. Ovšem u Toyoty je situace překvapivě jiná – na vlnu plné elektrifikace pořád nechce naskočit. Zhruba 7 let starý pokus v podobě tragického plně elektrického modelu iQ EV, který neujel ani 100 km na jedno nabití (a byl spíše pro smích, než že by ho někdo včetně automobilky bral vůbec vážně), snad ani nelze počítat.
Nicméně Toyota už dříve alespoň uvedla, že již v roce 2019 chce v Evropě prodat 45 % všech svých vozů s hybridním pohonem, nebo do roku 2025 chce mít na americkém trhu každý model elektrifikovaný a do roku 2030 pak má být 50 % všech globálně nabízeních modelů Toyota elektrifikovaných, ať už jde o hybridy, plug-in hybridy, či elektromobily nebo auta na vodík. Plány tedy jsou, i když spíše postupné, pokud jde o stupně elektrifikace.
Někteří totiž tvrdí, že velká elektromobilová revoluce přijde již kolem roku 2020, takže Toyotě možná právě ujíždí vlak, pokud bude neustále jen vyčkávat.
Tip: Otec Priuse: hybridy mají úspěch, k elektromobilům jsem skeptický
Toyota chce nicméně v příštích letech nabízet všechny možné typy vozů, vozítek a pohonů, protože každý se může hodit jinde (a s tímto propagačním sloganem, aby pestrá nabídka mobility pomáhala úplně každému, dokonce přišla coby partner olympijských her). Takže šance, že Toyota třeba alespoň časem nabídne i elektromobily, zůstává. Ačkoliv to zní stále spíše tak, že v nich nevidí nebo zatím nechce vidět budoucnost, co myslíte vy?
Toyota je na poli elektrifikace, resp. hybridizace (jde o hybridní a plug-in hybridní modely) jedním z průkopníků a aktuálně i největším hráčem na světě. Přesto pokud jde o dlouho vyhlížený plně elektrický model, tedy elektromobil, tak pořád jenom vyčkává. Proč tomu tak je?
Tip: Toyota iQ EV: zapovězený elektromobil
Největší automobilky již minimálně ohlásily, že v dohledné době přijdou s elektromobily, pokud s nimi ještě nepřišly. Ovšem u Toyoty je situace překvapivě jiná – na vlnu plné elektrifikace pořád nechce naskočit. Zhruba 7 let starý pokus v podobě tragického plně elektrického modelu iQ EV, který neujel ani 100 km na jedno nabití (a byl spíše pro smích, než že by ho někdo včetně automobilky bral vůbec vážně), snad ani nelze počítat.
Nicméně Toyota už dříve alespoň uvedla, že již v roce 2019 chce v Evropě prodat 45 % všech svých vozů s hybridním pohonem, nebo do roku 2025 chce mít na americkém trhu každý model elektrifikovaný a do roku 2030 pak má být 50 % všech globálně nabízeních modelů Toyota elektrifikovaných, ať už jde o hybridy, plug-in hybridy, či elektromobily nebo auta na vodík. Plány tedy jsou, i když spíše postupné, pokud jde o stupně elektrifikace.
Někteří totiž tvrdí, že velká elektromobilová revoluce přijde již kolem roku 2020, takže Toyotě možná právě ujíždí vlak, pokud bude neustále jen vyčkávat.
Tip: Otec Priuse: hybridy mají úspěch, k elektromobilům jsem skeptický
Toyota chce nicméně v příštích letech nabízet všechny možné typy vozů, vozítek a pohonů, protože každý se může hodit jinde (a s tímto propagačním sloganem, aby pestrá nabídka mobility pomáhala úplně každému, dokonce přišla coby partner olympijských her). Takže šance, že Toyota třeba alespoň časem nabídne i elektromobily, zůstává. Ačkoliv to zní stále spíše tak, že v nich nevidí nebo zatím nechce vidět budoucnost, co myslíte vy?