V redakci jsme měli možnost otestovat městský elektromobil Opel Corsa-e, tedy vůz, který je postaven na známé platformě e-CMP. I přes to, že nejde o pravý “čistokrevný” elektromobil, zaslouží si za své kladné vlastnosti pozornost. V dnešním článku se tedy zaměříme na to, jaké benefity dokáže Opel do života přinést.
Jako první musíme samozřejmě začít tím, co bude zajímat drtivou většinu zákazníků. Jelikož se jedná o kompaktní elektromobil, tak se automaticky očekává nižší spotřeba než třeba u crossoveru nebo SUV. Jelikož jsme měli šanci otestovat i jiné vozy na stejné platformě, můžeme s jistotou říct, že Corsa-e patří mezi naprosté finalisty spotřeby.
Co to znamená konkrétně? Během léta jsme za volantem strávili celkem 3879 kilometrů, přičemž jsme se nevyhýbali husté dopravě, ucpanému městu nebo dálnici. Celková spotřeba se dle palubního počítače zastavila na 13,7 kWh/100 km, což je opravdu skvělý výsledek. Potěší i vyšší rychlost nabíjení, a to až do 100 kW. Následný dojezd se pak pohyboval okolo 260 až 310 km.
Mezi další důležité parametry městského vozu patří mrštnost, respektive jeho chování na silnici, kde se musíte neustále vyhýbat, předjíždět a podobně. I když Corsa-e neoplývá nijak zázračným výkonem (100 kW), musíme konstatovat, že hlavně při jízdě po Praze či okolí se jeví úchvatně. Díky okamžitému točivému momentu nedělá autu pořádný odpich na semaforech sebemenší problém, příjemné je pak i hbité předjíždění.
A co na klasických silnicích a dálnicích? Při jízdě po okreskách si rozhodně štěžovat nebudete. Jediné, na co je potřeba myslet, je tvrdost podvozku. Kvůli kratšímu rozvoru z auta pohodlnou plachetnici prostě neuděláte, ale to nejspíš od takového modelu ani neočekáváte. Udržování dálniční rychlosti je naprosto bezproblémové a pokud se na to cítíte, můžete Opelu i pořádně přišlápnout plynový pedál!
O elektromobilech už jistě víte, že jejich projev je velice tichý. To platí i pro model Corsa-e, u jehož odhlučnění interiéru se snažili inženýři dosáhnout harmonického ticha. To se jim do jisté míry při nižších rychlostech i povedlo, za což rozhodně tleskáme. Schválně si zkuste projet běžnou spalovací verzi oproti té elektrické a hned uvidíte, o čem je řeč.
Při dálničních rychlostech už uslyšíte nejen proudění vzduchu, ale zároveň hukot pneumatik. Těsnění v tuto chvíli lehce ztrácí svůj účinek a je potřeba opět myslet na to, v jaké třídě se tento vůz pohybuje. Pokud ale Corsu-e budete využívat zejména ve městě, nic z toho vás nemusí trápit.
V redakci jsme měli možnost otestovat městský elektromobil Opel Corsa-e, tedy vůz, který je postaven na známé platformě e-CMP. I přes to, že nejde o pravý “čistokrevný” elektromobil, zaslouží si za své kladné vlastnosti pozornost. V dnešním článku se tedy zaměříme na to, jaké benefity dokáže Opel do života přinést.
Jako první musíme samozřejmě začít tím, co bude zajímat drtivou většinu zákazníků. Jelikož se jedná o kompaktní elektromobil, tak se automaticky očekává nižší spotřeba než třeba u crossoveru nebo SUV. Jelikož jsme měli šanci otestovat i jiné vozy na stejné platformě, můžeme s jistotou říct, že Corsa-e patří mezi naprosté finalisty spotřeby.
Co to znamená konkrétně? Během léta jsme za volantem strávili celkem 3879 kilometrů, přičemž jsme se nevyhýbali husté dopravě, ucpanému městu nebo dálnici. Celková spotřeba se dle palubního počítače zastavila na 13,7 kWh/100 km, což je opravdu skvělý výsledek. Potěší i vyšší rychlost nabíjení, a to až do 100 kW. Následný dojezd se pak pohyboval okolo 260 až 310 km.
Mezi další důležité parametry městského vozu patří mrštnost, respektive jeho chování na silnici, kde se musíte neustále vyhýbat, předjíždět a podobně. I když Corsa-e neoplývá nijak zázračným výkonem (100 kW), musíme konstatovat, že hlavně při jízdě po Praze či okolí se jeví úchvatně. Díky okamžitému točivému momentu nedělá autu pořádný odpich na semaforech sebemenší problém, příjemné je pak i hbité předjíždění.
A co na klasických silnicích a dálnicích? Při jízdě po okreskách si rozhodně štěžovat nebudete. Jediné, na co je potřeba myslet, je tvrdost podvozku. Kvůli kratšímu rozvoru z auta pohodlnou plachetnici prostě neuděláte, ale to nejspíš od takového modelu ani neočekáváte. Udržování dálniční rychlosti je naprosto bezproblémové a pokud se na to cítíte, můžete Opelu i pořádně přišlápnout plynový pedál!
O elektromobilech už jistě víte, že jejich projev je velice tichý. To platí i pro model Corsa-e, u jehož odhlučnění interiéru se snažili inženýři dosáhnout harmonického ticha. To se jim do jisté míry při nižších rychlostech i povedlo, za což rozhodně tleskáme. Schválně si zkuste projet běžnou spalovací verzi oproti té elektrické a hned uvidíte, o čem je řeč.
Při dálničních rychlostech už uslyšíte nejen proudění vzduchu, ale zároveň hukot pneumatik. Těsnění v tuto chvíli lehce ztrácí svůj účinek a je potřeba opět myslet na to, v jaké třídě se tento vůz pohybuje. Pokud ale Corsu-e budete využívat zejména ve městě, nic z toho vás nemusí trápit.