Starší bubnové brzdy zažívají s příchodem elektromobilů možná trochu nečekanou renesanci. Mají totiž výhody, které u novějších kotoučových brzd nenajdeme, a jejich nevýhody se dají celkem jednoduše a chytře eliminovat tím, co přináší a umožňuje technika elektrického pohonu.
Důvod, proč se přešlo z bubnových na kotoučové brzdy, je především ten, že novější typ má vyšší brzdný výkon, a tedy lze dosáhnout vyšší bezpečnosti. Jenže kotoučové brzdy jsou dražší na výrobu a mají otevřenou konstrukci, kvůli čemuž více znečišťují vzduch, protože během brzdění z nich unikají do okolního prostředí mikroskopické prachové částice.
U elektromobilů se tedy často používá kombinace silnějších kotoučových brzd pouze na přední nápravě, na které je z fyzikálních důvodů zpravidla lepší mít tuto komponentu. A na zadní nápravě, která je v případě čistě elektrických aut osazena elektromotorem, protože je to lepší pro dosažení lepších jízdních vlastností, pak najdeme zpravidla brzdy bubnové. Ty jsou levnější, servisně nenáročné a díky uzavřené konstrukci tolik neznečišťují vzduch.
Čtěte také: Proč se u dnešních elektromobilů používají různé typy elektromotorů?
Navíc kombinace bubnových brzd na hnané zadní nápravě je výhodné i z toho důvodu, že elektromotor disponuje schopností rekuperace, tedy brzdění a převádění kinetické energie zpátky do baterie. Není tedy obvykle potřeba brzdy tak často používat a největší nevýhoda bubnových brzd, a sice slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí kvůli uzavřené konstrukci, pak vlastně u elektromobilů s využíváním rekuperace tolik nehrozí. Pokud tedy nejste na závodním okruhu.
Starší bubnové brzdy zažívají s příchodem elektromobilů možná trochu nečekanou renesanci. Mají totiž výhody, které u novějších kotoučových brzd nenajdeme, a jejich nevýhody se dají celkem jednoduše a chytře eliminovat tím, co přináší a umožňuje technika elektrického pohonu.
Důvod, proč se přešlo z bubnových na kotoučové brzdy, je především ten, že novější typ má vyšší brzdný výkon, a tedy lze dosáhnout vyšší bezpečnosti. Jenže kotoučové brzdy jsou dražší na výrobu a mají otevřenou konstrukci, kvůli čemuž více znečišťují vzduch, protože během brzdění z nich unikají do okolního prostředí mikroskopické prachové částice.
U elektromobilů se tedy často používá kombinace silnějších kotoučových brzd pouze na přední nápravě, na které je z fyzikálních důvodů zpravidla lepší mít tuto komponentu. A na zadní nápravě, která je v případě čistě elektrických aut osazena elektromotorem, protože je to lepší pro dosažení lepších jízdních vlastností, pak najdeme zpravidla brzdy bubnové. Ty jsou levnější, servisně nenáročné a díky uzavřené konstrukci tolik neznečišťují vzduch.
Čtěte také: Proč se u dnešních elektromobilů používají různé typy elektromotorů?
Navíc kombinace bubnových brzd na hnané zadní nápravě je výhodné i z toho důvodu, že elektromotor disponuje schopností rekuperace, tedy brzdění a převádění kinetické energie zpátky do baterie. Není tedy obvykle potřeba brzdy tak často používat a největší nevýhoda bubnových brzd, a sice slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí kvůli uzavřené konstrukci, pak vlastně u elektromobilů s využíváním rekuperace tolik nehrozí. Pokud tedy nejste na závodním okruhu.