Výrobce baterií pro elektromobily, firma StoreDot tvrdí, že jeho baterie typu XFC s převahou křemíku se nezničily ani po 1 000 po sobě jdoucích extrémně rychlých nabíjecích cyklech.
Firma StoreDot provedla rozšířené testování nabíjecího profilu, kdy byly baterie podrobeny nabíjení z 10 na 80 % za 10 minut, přičemž zbývající část nabíjecího cyklu od 0 do 10 % a od 80 do 100 % byla provedena s pomalejším nabíjením o hodnotě 1C. Články křemíkových baterií byly současně testovány také na plné cykly pomalého nabíjení od 0 do 100 %, při kterém dosáhly podobného výkonu.
Navzdory rychlému nabíjecímu cyklu tyto bateriové články nevykázaly nadměrnou degradaci a výsledek byl srovnatelný s bateriemi, které byly nabíjeny pomalu z nuly do sta procent při použití běžné úrovně nabíjení.
Čtěte také: Hrozí, že nebude dost baterií pro elektromobily. Prsty v tom má Čína
Dr. Doron Myersdorf, generální ředitel firmy StoreDot, řekl: „Testy bezpečně potvrdily rychlost nabíjení, kterou požadují spotřebitelé pro nejlepší dojezd při zachování dlouhé životnosti bateriových článků vozidla. To je zásadní kombinace pro snížení obav týkajících se životnosti baterií a pro dosažení širokého přijetí elektromobilů. Význam testování našich baterií za různých podmínek demonstruje robustnost naší baterie bez ohledu na frekvenci dobíjení, zvyky řidičů při nabíjení nebo výkon nabíječky.“
Společnost Volvo, která je strategickým investorem ve firmě StoreDot, podepsala na konci září strategickou dohodu o spolupráci na vývoji článků XFC, které budou optimalizovány a přizpůsobeny pro budoucí architektury elektromobilů Volvo. Očekává se, že první vzorky budou Volvu dodány k testování příští rok. Mezi další strategické investory StoreDot patří firmy Polestar, Daimler, Samsung, Winfast a TDK.
Výrobce baterií pro elektromobily, firma StoreDot tvrdí, že jeho baterie typu XFC s převahou křemíku se nezničily ani po 1 000 po sobě jdoucích extrémně rychlých nabíjecích cyklech.
Firma StoreDot provedla rozšířené testování nabíjecího profilu, kdy byly baterie podrobeny nabíjení z 10 na 80 % za 10 minut, přičemž zbývající část nabíjecího cyklu od 0 do 10 % a od 80 do 100 % byla provedena s pomalejším nabíjením o hodnotě 1C. Články křemíkových baterií byly současně testovány také na plné cykly pomalého nabíjení od 0 do 100 %, při kterém dosáhly podobného výkonu.
Navzdory rychlému nabíjecímu cyklu tyto bateriové články nevykázaly nadměrnou degradaci a výsledek byl srovnatelný s bateriemi, které byly nabíjeny pomalu z nuly do sta procent při použití běžné úrovně nabíjení.
Čtěte také: Hrozí, že nebude dost baterií pro elektromobily. Prsty v tom má Čína
Dr. Doron Myersdorf, generální ředitel firmy StoreDot, řekl: „Testy bezpečně potvrdily rychlost nabíjení, kterou požadují spotřebitelé pro nejlepší dojezd při zachování dlouhé životnosti bateriových článků vozidla. To je zásadní kombinace pro snížení obav týkajících se životnosti baterií a pro dosažení širokého přijetí elektromobilů. Význam testování našich baterií za různých podmínek demonstruje robustnost naší baterie bez ohledu na frekvenci dobíjení, zvyky řidičů při nabíjení nebo výkon nabíječky.“
Společnost Volvo, která je strategickým investorem ve firmě StoreDot, podepsala na konci září strategickou dohodu o spolupráci na vývoji článků XFC, které budou optimalizovány a přizpůsobeny pro budoucí architektury elektromobilů Volvo. Očekává se, že první vzorky budou Volvu dodány k testování příští rok. Mezi další strategické investory StoreDot patří firmy Polestar, Daimler, Samsung, Winfast a TDK.