ElektrickéVozy.cz

Představujeme: Elektrická formule Spark-Renault

  |  komentovat  |  autor:

Již za necelé dva týdny odstartuje historicky první závod Formule E. Pojďme si představit stroj, na kterém celý závod stojí. Jedná se o elektrickou formuli Spark-Renault SRT_01E, kterou její tvůrci postavili s jediným záměrem. Zbortit a překonat všechny dosavadní hranice v elektro-motosportu.

PAL109236-1-

Design Formule Spark-Renault je podobný klasickým formulím, ale v mnoha ohledech se liší. Světlá výška vozu je o něco vyšší, aby formule bez větších obtíží zvládaly projet starými ulicemi měst, ve kterých se závody uskuteční. Samozřejmostí je splnění bezpečnostních podmínek Mezinárodní automobilové federace. Nechybí ani elektrický protipožární systém.

Formule E razí myšlenku podobnou ostatním elektromobilům, tj. šetřit planetu a peníze, jak jen to je možné. Proto na formulích naleznete minimum drahých uhlíkových vláken a dává se přednost levnějším kompozitním materiálům.

Car20gallery_6

Maximální výkon je 200 kW, tedy 270 koňských sil. Z nuly na sto zrychlí tento stroj za 3 vteřiny. V závodě je však výkon omezen na “pouhých“ 150 kW a formule jezdí rychlostí 225 km/h. Zajímavostí je i tzv. “FANBOOST“ . Ten poskytne třem nejoblíbenějším pilotům zvýšení výkonu jejich formule na 180 kW po době 5ti vteřin. Celková váha i s řidičem na palubě se pohybuje okolo 890 kilogramů. Více než třetina této váhy je tvořena bateriemi.

Pneumatiky dodává formulím francouzská firma Michelin, která se též stala oficiálním partnerem šampionátu Formule E na tři období. Michelin vyvinul speciální pneumatiky o šířce 18 palců schopné jízdy jak za suchého, tak i za vlhkého počasí. Gumy taktéž musí vydržet rychlou jízdu na drsném povrchu městských okruhů.

Car20gallery_8

Organizátoři Formule E si naštěstí moc dobře uvědomují, že tak jako v každém motoristickém sportu je důležitým prvkem i zvuk závodících vozidel. Ale může mít vůbec zvuk elektromotoru alespoň trochu akčnější nádech? Sám jsem tomu nevěřil ale kupodivu ano. Motor elektrické formule, společně se zvukem valících se pneumatik po tvrdém asfaltu, vytvářejí úžasnou symfonii o síle 80 decibelů, se kterou se klasické bzučení elektromobilů nemůže srovnávat. To, co formule vydávají, lze přirovnat pouze k motorům vesmírných korábů, které tak důvěrně známe ze sci-fi filmů.

Přikládáme video jako důkaz:

Technické údaje formule Spark-Renault SRT_01E :

Rozměry

Celková délka: 5000 mm (max)
Celková šířka: 1800 mm (max)
Celková výška: 1250 mm (max)
Rozchod: 1300 mm (min)
Světlá výška: 75 mm (max)
Minimální hmotnost (včetně řidiče): 888 kg (320 kg baterie)

Výkon

Maximální výkon: 200 kW
Závodní režim: 150 kW
FanBoost: Dočasně zvýší maximální výkon ze 150 kW na 180 kW
Zrychlení: 0 – 100 km / h do 3 sekund
Maximální rychlost: 225 km / h

 

Pokud chcete dostávat aktuální informace ze světa hybridních a elektrických vozidel, sledujte náš Facebooku.

Zdroj: fiaformulae.com
ČLÁNKY:, , , , , , , ,
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení