Hlavní město Praha má aktuálně v provozu 3 linky metra, které mají délku 65,4 kilometru a každoročně přepraví přes 300 tisíc osob. Jde o velmi důležitý způsob dopravy, bez kterého by město kolabovalo. Proto jsou v plánu i další nové linky, a sice D a také okružní linka E (dříve nazývaná jako linka O). V našem článku najdete vše, co zatím víme.
Praha metro E
» 1. Pojmenování
» 2. Mapa a trasa
» 3. Termín stavby a dokončení
» 4. Vizualizace
» 5. Cena
Nová okružní linka naváže na metro A, B, C a také v současnosti stavěné metro D a má za úkol propojit všechny současné linky na okruhu města – z toho plyne původní název metro O. Nicméně Zdeněk Hřib tuto linku přejmenoval na příhodnější název metro E, což zapadá do abecedního pořádku sítě pražského metra.
Metro E v Praze lidem pomůže snáze cestovat po okrajovějších částech města bez nutnosti jet přes centrum. Má mít celkem 23 stanic, z toho 8 přestupních: Dejvická, Anděl, Smíchovské nádraží, Olbrachtova, Budějovická, Želivského, Vysočanská a Prosek. Kudy trasa metra E povede a přes jaké stanice, ukazuje mapa.
Okružní trasa pražského metra má mít po dokončení zhruba 36 kilometrů a měla by být napojena i na příměstskou a vysokorychlostní železnici (př. Terminál Sever). Metro E povede nejen pod povrchem, ale částečně také na povrchu. A ve hře je i automatizované metro bez řidičů.
Vize okružní linky metra E (tehdy ještě metro O – pozn. redakce) v Praze byla poprvé představena veřejnosti v únoru roku 2022 s tím, že město se již tímto nápadem zabývá poslední 3 roky. Projednání a schválení podrobné studie proveditelnosti mělo proběhnout ještě v roce 2022, což se ovšem nestalo.
V pondělí 11. prosinec 2023 došlo k posunu, když hlavní město Praha oznámilo zahájení přípravy nové okružní linky metro E, a to v podobě výběru zpracovatele nové studie (Studie proveditelnosti tangenciálně-okružní kolejové dopravy), který zajistí externí firma.
Stavební povolení na první etapu Podbaba – Terminál Sever (26 km, 18 stanic) by mělo být vydáno v první polovině 30. let. Nová linka metro E bude obrovský projekt, který nebude dokončený dříve, než řekněme v roce 2040 až 2060.
V tuto chvíli nejsou dostupné vizualiace chystané okružní linky metro E v Praze.
V tuto chvíli nejsou dostupné informace o ceně nové linky metro E v Praze.
Hlavní město Praha má aktuálně v provozu 3 linky metra, které mají délku 65,4 kilometru a každoročně přepraví přes 300 tisíc osob. Jde o velmi důležitý způsob dopravy, bez kterého by město kolabovalo. Proto jsou v plánu i další nové linky, a sice D a také okružní linka E (dříve nazývaná jako linka O). V našem článku najdete vše, co zatím víme.
Praha metro E
» 1. Pojmenování
» 2. Mapa a trasa
» 3. Termín stavby a dokončení
» 4. Vizualizace
» 5. Cena
Nová okružní linka naváže na metro A, B, C a také v současnosti stavěné metro D a má za úkol propojit všechny současné linky na okruhu města – z toho plyne původní název metro O. Nicméně Zdeněk Hřib tuto linku přejmenoval na příhodnější název metro E, což zapadá do abecedního pořádku sítě pražského metra.
Metro E v Praze lidem pomůže snáze cestovat po okrajovějších částech města bez nutnosti jet přes centrum. Má mít celkem 23 stanic, z toho 8 přestupních: Dejvická, Anděl, Smíchovské nádraží, Olbrachtova, Budějovická, Želivského, Vysočanská a Prosek. Kudy trasa metra E povede a přes jaké stanice, ukazuje mapa.
Okružní trasa pražského metra má mít po dokončení zhruba 36 kilometrů a měla by být napojena i na příměstskou a vysokorychlostní železnici (př. Terminál Sever). Metro E povede nejen pod povrchem, ale částečně také na povrchu. A ve hře je i automatizované metro bez řidičů.
Vize okružní linky metra E (tehdy ještě metro O – pozn. redakce) v Praze byla poprvé představena veřejnosti v únoru roku 2022 s tím, že město se již tímto nápadem zabývá poslední 3 roky. Projednání a schválení podrobné studie proveditelnosti mělo proběhnout ještě v roce 2022, což se ovšem nestalo.
V pondělí 11. prosinec 2023 došlo k posunu, když hlavní město Praha oznámilo zahájení přípravy nové okružní linky metro E, a to v podobě výběru zpracovatele nové studie (Studie proveditelnosti tangenciálně-okružní kolejové dopravy), který zajistí externí firma.
Stavební povolení na první etapu Podbaba – Terminál Sever (26 km, 18 stanic) by mělo být vydáno v první polovině 30. let. Nová linka metro E bude obrovský projekt, který nebude dokončený dříve, než řekněme v roce 2040 až 2060.
V tuto chvíli nejsou dostupné vizualiace chystané okružní linky metro E v Praze.
V tuto chvíli nejsou dostupné informace o ceně nové linky metro E v Praze.