Když si pořídíte elektromobil, potřebujete ho také nabíjet. Výhodu přitom majitelé rodinných domů, kteří si mohou pořídit domů wallbox. V centrech měst nebo na sídlištích se musíte většinou spokojit s veřejnými dobíječkami, u kterých s přibývajícím počtem elektromobilů začíná být nával. Proto se objevují stále nové a nové nápady, jak dostat nabíječky do ulic. S jedním z nejzajímavějších nyní přišla americká společnost Beam Global.
Nabíječky BeamSpot mají nahradit v ulicích sloupy pouličního osvětlení v oblastech, kde by bylo příliš obtížné nebo drahé instalovat konvenční nabíječky pro elektromobily. Proti existujícím nabíječkám integrovaným do sloupů pouličního osvětlení, s nimiž se můžeme ve stále větší míře setkat například v ulicích Prahy, kladou velký důraz i na ekologii.
Protože si velkou část energie jednotlivé sloupy samy vyrábějí pomocí solárního panelu a větrné turbíny na svém vrcholu, nepotřebují například modernizaci inženýrských sítí. Vyrobenou energii si navíc ukládají do integrované baterie.
Beam Global říká, že jeden BeamSpot může při započítání energie z 1kW solárního panelu, 1kW větrné turbíny, 15kWh baterie a stávajícího elektrického připojení pouliční lampy poskytnout denně energii až pro 220 mil (354 km) elektrické jízdy. Beam Global také vyrábí něco, co nazývá EV Arc 2020. V podstatě se jedná super-velký BeamSpot s mnohem větším solárním polem a větším bateriovým úložištěm.
Čtěte také: Fotovoltaika za pár korun. Lidl prodává úžasné osvětlení na balkon či zahradu
„Věříme, že naše produktová řada BeamSpot vyřeší skutečné problémy jak v Americe, tak v Evropě. To znamená rozšíření přístupu k nabíjení tam, kde to lidé nejvíce potřebují, na chodnících na ulici a na parkovištích,“ uvedl v prohlášení Desmond Wheatley, generální ředitel společnosti Beam Global.
Jakkoli vypadá toto řešení sympaticky, zcela jistě nabíjení elektromobilů v ulicích měst nespasí. V centrech evropských historických měst si těžko dovedeme představit futuristické bílé sloupy vysoké 40 stop (12,2 metru) nebo 30 stop (9,1 metru) ve variantě bez větrné turbíny. Hodí se spíše na sídliště, do nové zástavby nebo například na parkoviště u nákupních center nebo na letištích.
Když si pořídíte elektromobil, potřebujete ho také nabíjet. Výhodu přitom majitelé rodinných domů, kteří si mohou pořídit domů wallbox. V centrech měst nebo na sídlištích se musíte většinou spokojit s veřejnými dobíječkami, u kterých s přibývajícím počtem elektromobilů začíná být nával. Proto se objevují stále nové a nové nápady, jak dostat nabíječky do ulic. S jedním z nejzajímavějších nyní přišla americká společnost Beam Global.
Nabíječky BeamSpot mají nahradit v ulicích sloupy pouličního osvětlení v oblastech, kde by bylo příliš obtížné nebo drahé instalovat konvenční nabíječky pro elektromobily. Proti existujícím nabíječkám integrovaným do sloupů pouličního osvětlení, s nimiž se můžeme ve stále větší míře setkat například v ulicích Prahy, kladou velký důraz i na ekologii.
Protože si velkou část energie jednotlivé sloupy samy vyrábějí pomocí solárního panelu a větrné turbíny na svém vrcholu, nepotřebují například modernizaci inženýrských sítí. Vyrobenou energii si navíc ukládají do integrované baterie.
Beam Global říká, že jeden BeamSpot může při započítání energie z 1kW solárního panelu, 1kW větrné turbíny, 15kWh baterie a stávajícího elektrického připojení pouliční lampy poskytnout denně energii až pro 220 mil (354 km) elektrické jízdy. Beam Global také vyrábí něco, co nazývá EV Arc 2020. V podstatě se jedná super-velký BeamSpot s mnohem větším solárním polem a větším bateriovým úložištěm.
Čtěte také: Fotovoltaika za pár korun. Lidl prodává úžasné osvětlení na balkon či zahradu
„Věříme, že naše produktová řada BeamSpot vyřeší skutečné problémy jak v Americe, tak v Evropě. To znamená rozšíření přístupu k nabíjení tam, kde to lidé nejvíce potřebují, na chodnících na ulici a na parkovištích,“ uvedl v prohlášení Desmond Wheatley, generální ředitel společnosti Beam Global.
Jakkoli vypadá toto řešení sympaticky, zcela jistě nabíjení elektromobilů v ulicích měst nespasí. V centrech evropských historických měst si těžko dovedeme představit futuristické bílé sloupy vysoké 40 stop (12,2 metru) nebo 30 stop (9,1 metru) ve variantě bez větrné turbíny. Hodí se spíše na sídliště, do nové zástavby nebo například na parkoviště u nákupních center nebo na letištích.