Porsche Taycan může vzplanout. Automobilka vozy svolává na opravu

Porsche Taycan

Porsche Taycan | foto: Porsche/Christoph Bauer

Automobilka Porsche oznámila ve Spojených státech svolávací akci pro více než 27 000 elektromobilů Taycan z modelových let 2020 až 2024. Důvodem je potenciální riziko požáru způsobené zkratem modulů vysokonapěťových baterií. Pozor by si měli dát také majitelé vozu v Evropě.

Porsche řeší problémy s trakční baterií modelu Taycan

Preventivní akce se týká vozidel Porsche Taycan vyrobených mezi 21. říjnem 2019 a 1. únorem 2024, tedy modelových ročníků 2020 až 2024. Problém může být způsoben výrobními vadami v továrně LG Energy Solution v Polsku, které mohou za výjimečných okolností zvyšovat riziko vnitřního zkratu vysokonapěťové trakční baterie. Přesná příčina závady ale není známa.

Automobilka rozdělila dotčená vozidla do dvou interních kódů: ARB6 a ARB7. U vozidel skupiny ARB6 doporučuje Porsche majitelům omezit nabíjení na maximálních 80 %, neboť nemá dostatek informací o stavu baterie. Naopak, u modelů pod kódem ARB7 má automobilka dostatek dat ze vzdáleného přístupu. V těchto bateriích se neprokázaly žádné závady, ale ani zde nemůže výrobce vyloučit možnost budoucích problémů. Majitelé těchto vozů mohou nabíjet bez omezení, protože má Porsche nepřetržitý přístup k datům a může monitorovat případné nesrovnalosti.

Porsche Taycan (2025), interiér

Interiér vozu Porsche Taycan | foto: Porsche

Závada se objevila i na českém trhu

Německý výrobce nyní chce do dotčených vozidel nainstalovat diagnostický software pro sledování a detekci potenciálních problémů s bateriovými moduly. Než k instalaci softwaru dojde, budou moduly analyzovány v servisních střediscích značky. Pokud nebudou zjištěny žádné závady, dojde k instalaci diagnostického softwaru. V opačném případě budou závadné moduly vyměněny.

Automobilka bude i nadále dotčená vozidla sledovat a pokud se objeví nesrovnalosti, vozidlo zobrazí na přístrojovém panelu varovnou zprávu a automaticky omezí nabíjení na 80 % nebo na ještě nižší hodnotu. Dodejme, že se nejedná o první svolávací akci prémiové značky, ve které jde o problematické trakční baterie. V předchozích letech oznámilo Porsche podobné problémy také na čínském trhu. Na základě dostupných zpráv řeší závadu vysokonapěťových baterií také někteří čeští zákazníci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Porsche Taycan může vzplanout. Automobilka vozy svolává na opravu

Porsche Taycan

Porsche Taycan | foto: Porsche/Christoph Bauer

Automobilka Porsche oznámila ve Spojených státech svolávací akci pro více než 27 000 elektromobilů Taycan z modelových let 2020 až 2024. Důvodem je potenciální riziko požáru způsobené zkratem modulů vysokonapěťových baterií. Pozor by si měli dát také majitelé vozu v Evropě.

Porsche řeší problémy s trakční baterií modelu Taycan

Preventivní akce se týká vozidel Porsche Taycan vyrobených mezi 21. říjnem 2019 a 1. únorem 2024, tedy modelových ročníků 2020 až 2024. Problém může být způsoben výrobními vadami v továrně LG Energy Solution v Polsku, které mohou za výjimečných okolností zvyšovat riziko vnitřního zkratu vysokonapěťové trakční baterie. Přesná příčina závady ale není známa.

Automobilka rozdělila dotčená vozidla do dvou interních kódů: ARB6 a ARB7. U vozidel skupiny ARB6 doporučuje Porsche majitelům omezit nabíjení na maximálních 80 %, neboť nemá dostatek informací o stavu baterie. Naopak, u modelů pod kódem ARB7 má automobilka dostatek dat ze vzdáleného přístupu. V těchto bateriích se neprokázaly žádné závady, ale ani zde nemůže výrobce vyloučit možnost budoucích problémů. Majitelé těchto vozů mohou nabíjet bez omezení, protože má Porsche nepřetržitý přístup k datům a může monitorovat případné nesrovnalosti.

Porsche Taycan (2025), interiér

Interiér vozu Porsche Taycan | foto: Porsche

Závada se objevila i na českém trhu

Německý výrobce nyní chce do dotčených vozidel nainstalovat diagnostický software pro sledování a detekci potenciálních problémů s bateriovými moduly. Než k instalaci softwaru dojde, budou moduly analyzovány v servisních střediscích značky. Pokud nebudou zjištěny žádné závady, dojde k instalaci diagnostického softwaru. V opačném případě budou závadné moduly vyměněny.

Automobilka bude i nadále dotčená vozidla sledovat a pokud se objeví nesrovnalosti, vozidlo zobrazí na přístrojovém panelu varovnou zprávu a automaticky omezí nabíjení na 80 % nebo na ještě nižší hodnotu. Dodejme, že se nejedná o první svolávací akci prémiové značky, ve které jde o problematické trakční baterie. V předchozích letech oznámilo Porsche podobné problémy také na čínském trhu. Na základě dostupných zpráv řeší závadu vysokonapěťových baterií také někteří čeští zákazníci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."