Populární hybridní a elektrický model Hyundai Kona již na trhu nějaký ten pátek operuje a tak se dočká zaslouženého faceliftu. Očekává se, že změna vizáže pro rok 2023 bude výrazná. Oproti tomu pod kapotou se na velké změny těšit nemáme. Přiblíží se nová Kona designu poslední generace Hyundai Tucson a Santa Fe? A co bude mít zřejmě společného, či velmi podobného s vlajkovým modelem Ioniq 5?
Poprvé od oznámení příchodu faceliftované verze Kony je možné díky špionážním fotografiím nahlédnout i do interiéru vozu. Ten slibuje zajímavé změny i v uspořádání přístrojové desky. Jestli se má takhle výrazně změnit exteriér i interiér, je škoda, že vůz neprojde i modernizací pohonného ústrojí.
Že se tak nestane, naznačuje i fakt, že když byl kamuflovaný model spatřen při nabíjení, umístění portu je na přesně stejném místě jako u současné generace. Nejlépe by se dal model srovnat s příchozím sesterským modelem, Kia Niro EV. Logicky by vozy měly sdílet podobné parametry, i když se vozy Hyundai často nabízí i s lepšími parametry. Kona by tak mohla dostat baterii o kapacitě 64 kWh a elektromotor o shodném výkonu.
Čtěte také: Stát koupí stovky elektromobilů Hyundai Kona. Kdo s nimi bude jezdit?
Oproti současné generaci Hyundai Kona by se měl nový model dočkat lepšího dojezdu. U mezigeneračního růstu Kia Niro EV se dojezd zvedl o 25 kilometrů. Kona již předtím měla tuto hodnotu líbivější, a tak se spekuluje o navýšení k 330 kilometrům. Jestliže tedy Kona dostane stejně vylepšenou baterii jako Niro, dalo by se s takovou hodnotou počítat.
Jak je z fotografií patrné, zakryté jsou především spodní partie vozu. U prosklené části tedy příliš změn čekat nemůžeme. Pod takhle těžkou kamufláží se ale může skrývat téměř cokoliv. Ostřejší rysy mohou naznačit přepracovaná vnější zrcátka a výrazná linka táhnoucí se nad obloukem kola po celém boku karoserie. Bude tedy nový model Kony designově výraznější než dnešní uhlazená generace?
Uvnitř vozidla si lze všimnout protáhlé dvojice palubních displejů. Inspiraci vlajkovým modelem Hyundai Ioniq 5 zde rozhodně nelze upřít. Patrně se navíc nebude jednat o jediný podobný prvek v interiéru vozu. I když jde z volantu zahlédnout pouze kousek, i ten velmi připomíná řizení Ioniqu. Oprávněně tak usuzujeme, že i středový panel s ovládáním klimatizace bude vyveden v podobném stylu.
Automobilka Hyundai zatím plány představení a zahájení výroby faceliftu menšího crossoveru Kona nezveřejnila. Na takové prohlášení si budeme muset ještě chvíli počkat. Stejně tak se budeme těšit na oficiální obrázky, abychom si mohli udělat lepší představu o rozsahu modernizace. Odhady zatím jsou, že by se model mohl začít prodávat během příštího roku.
Populární hybridní a elektrický model Hyundai Kona již na trhu nějaký ten pátek operuje a tak se dočká zaslouženého faceliftu. Očekává se, že změna vizáže pro rok 2023 bude výrazná. Oproti tomu pod kapotou se na velké změny těšit nemáme. Přiblíží se nová Kona designu poslední generace Hyundai Tucson a Santa Fe? A co bude mít zřejmě společného, či velmi podobného s vlajkovým modelem Ioniq 5?
Poprvé od oznámení příchodu faceliftované verze Kony je možné díky špionážním fotografiím nahlédnout i do interiéru vozu. Ten slibuje zajímavé změny i v uspořádání přístrojové desky. Jestli se má takhle výrazně změnit exteriér i interiér, je škoda, že vůz neprojde i modernizací pohonného ústrojí.
Že se tak nestane, naznačuje i fakt, že když byl kamuflovaný model spatřen při nabíjení, umístění portu je na přesně stejném místě jako u současné generace. Nejlépe by se dal model srovnat s příchozím sesterským modelem, Kia Niro EV. Logicky by vozy měly sdílet podobné parametry, i když se vozy Hyundai často nabízí i s lepšími parametry. Kona by tak mohla dostat baterii o kapacitě 64 kWh a elektromotor o shodném výkonu.
Čtěte také: Stát koupí stovky elektromobilů Hyundai Kona. Kdo s nimi bude jezdit?
Oproti současné generaci Hyundai Kona by se měl nový model dočkat lepšího dojezdu. U mezigeneračního růstu Kia Niro EV se dojezd zvedl o 25 kilometrů. Kona již předtím měla tuto hodnotu líbivější, a tak se spekuluje o navýšení k 330 kilometrům. Jestliže tedy Kona dostane stejně vylepšenou baterii jako Niro, dalo by se s takovou hodnotou počítat.
Jak je z fotografií patrné, zakryté jsou především spodní partie vozu. U prosklené části tedy příliš změn čekat nemůžeme. Pod takhle těžkou kamufláží se ale může skrývat téměř cokoliv. Ostřejší rysy mohou naznačit přepracovaná vnější zrcátka a výrazná linka táhnoucí se nad obloukem kola po celém boku karoserie. Bude tedy nový model Kony designově výraznější než dnešní uhlazená generace?
Uvnitř vozidla si lze všimnout protáhlé dvojice palubních displejů. Inspiraci vlajkovým modelem Hyundai Ioniq 5 zde rozhodně nelze upřít. Patrně se navíc nebude jednat o jediný podobný prvek v interiéru vozu. I když jde z volantu zahlédnout pouze kousek, i ten velmi připomíná řizení Ioniqu. Oprávněně tak usuzujeme, že i středový panel s ovládáním klimatizace bude vyveden v podobném stylu.
Automobilka Hyundai zatím plány představení a zahájení výroby faceliftu menšího crossoveru Kona nezveřejnila. Na takové prohlášení si budeme muset ještě chvíli počkat. Stejně tak se budeme těšit na oficiální obrázky, abychom si mohli udělat lepší představu o rozsahu modernizace. Odhady zatím jsou, že by se model mohl začít prodávat během příštího roku.