Společnost Kandi, která prodává nejlevnější nové auto v USA (pod názvem K27), si údajně sama sobě prodávala vozidla, aby zlepšila prodejní výsledky.
Ve stejný den, kdy Nikola oznámila, že Badger je mrtvý, zveřejnil Hindenburg Research obvinění proti dalšímu prodejci elektromobilů. Je to náhoda?
Právě Nikola doplácí na to, že byla obviněna stejnou společností. Tentokrát je cílem Kandi, společnost, která prodává nejlevnější nové auto v USA (po federálních daňových úlevách). Podle společnosti Hindenburg Research nafoukla Kandi své prodejní výsledky prodejem automobilů sama sobě.
Nadpoloviční prodeje dceřiné firmě
Nová zpráva uvádí, že největší klient Kandi – představující více než 55 % tržeb za posledních dvanáct měsíců – má stejné telefonní číslo jako dceřiná společnost Kandi a pro obě společnosti pracuje stejný výkonný pracovník.
Společnost Hindenburg Research se vydala za tímto obrovským zákazníkem a zjistila, že budova, ve které má sídlo, nese označení, že jde o společnost Kandi. Právě na tomto místě měla Kandi další společnost, která byla údajně použita k získávání nelegitimních dotací od čínské vlády. Kandi za to byla pokutována a potrestána.
Podle společnosti zabývající se forenzním finančním auditem je to jen jeden příklad toho, jak by Kandi falšovala tržby pomocí falešných prodejů. Společnost Hindenburg Research pořídila fotografie budov v Číně, aby dokázala svá tvrzení.
Zatímco čínské úřady aktivity Kandi podrobně sledovaly, Hindenburg uvedl, že to se v USA neděje. Jen v listopadu společnost v USA vydělala 160 milionů dolarů, když se prezentovala jako atraktivní investice a využila regulačních mezer umožňujících čínským společnostem beztrestně získat hotovost z amerických kapitálových trhů.
Jaké jsou cíle Kandi?
Zpráva společnosti zabývající se forenzním finančním auditem je mnohem podrobnější a uvádí další zajímavé skutečnosti.
Jakkoliv nabízený vůz K27 působí solidně, má společnost Hindenburg Research pocit, že primárním cílem společnosti Kandi není jeho prodej. Čas ukáže, jaká je skutečnost.