Po shlédnutí tohoto videa pochopíte, proč Tesla odložila Robotaxi

  • Tesla měla právě dnes představit revoluční Robotaxi
  • Akce však byla odložena až na podzim
  • Video s nejnovějším FSD 12.5 ukazuje, že má firma ještě hodně co dělat
Interiér Tesly

Interiér Tesly | foto: Unsplash

Autonomní řízení má být něčím, co se zapíše do dějin. Tesla na to hodně vsází a de facto ji to nelze mít za zlé – pokud by se ji opravdu povedlo vyvinout software, pomocí kterého auta dokáží jezdit sama, může tím nejen upevnit svou pozici na automobilovém trhu a zatraktivnit své elektromobily, které by mohly jejich majitelům dokonce vydělávat, ale výrazně tím přispět k výraznému snížení aut potřebných na silnicích.

Robotaxi má změnit vše

Robotaxi, o které Musk sní, by podle něj zvedlo hodnotu společnosti na více než 5 bilionů dolarů. To je několikanásobně více než její současná hodnota, která činí přibližně 630 miliard dolarů. Zatím však neexistuje technologie autonomního řízení, která by byla dostatečně bezpečná. Nemá ji ani Tesla, ačkoliv tvrdí, že se k tomu blíží.

Nejnovější video na YouTube kanálu Out Of Spec Videos s otestováním poslední verze Tesla Full Self-Driving (FSD 12.5) v reálném provozu ukazuje, že má firma ještě hodně co dělat, aby se dalo mluvit o nějakém funkčním produktu. Nechceme tímto shazovat snažení Tesly, to rozhodně ne. Ale pokud se podíváte na následující video, pak nám jistě dáte za pravdu, že to má k úplné dokonalosti hodně daleko.


Čtěte také: Že je Tesla automobilka? Omyl. Musk prozradil, čím se teď firma zabývá


I nejnovější Tesla FSD stále dělá hrozné chyby

Tesla stále označuje své autonomní řízení za asistované, tedy člověk nemá přenechávat vše na autopilotovi, ale má stále sledovat vozovku, držet volant a v případě problémů být připraven rychle zasáhnout a kompletně převzít řízení. Důvodem není jen legislativa, ale především schopnosti Tesla FSD.

Oba aktéři na videu se přesvědčili o tom, jaké nedostatky má i nejnovější verze Tesla FSD 12.5, která má přitom ve srovnání s předchozí verzí 5× více parametrů, které dokáže rozpoznávat a podle kterých se řídí. Konkrétně první problém přišel na odbočce ze čtvrti, kde byl přikázaný směr vpravo, ale Tesla odbočila vlevo, navíc se zastavila nebezpečně uprostřed silnice, kde čekala na projíždějící auto.

Systém od Tesly se dopustil také dalších nebezpečných věcí, jako je překračování rychlosti, vjezd do odbočovacího pruhu a následné pokračování rovně a jízda blízko k obrubníkům, což bylo vyřešeno v předchozích verzích, ale nyní se zdá, že je to opět problém.

Dočkáme se 10. října?

Tesla Robotaxi bude představeno 10. října. Ale než se nějaká robotaxi dostanou na silnice, má Tesla před sebou obrovskou výzvu, pokud jde o zajištění bezpečnosti systému FSD.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Po shlédnutí tohoto videa pochopíte, proč Tesla odložila Robotaxi

  • Tesla měla právě dnes představit revoluční Robotaxi
  • Akce však byla odložena až na podzim
  • Video s nejnovějším FSD 12.5 ukazuje, že má firma ještě hodně co dělat
Interiér Tesly

Interiér Tesly | foto: Unsplash

Autonomní řízení má být něčím, co se zapíše do dějin. Tesla na to hodně vsází a de facto ji to nelze mít za zlé – pokud by se ji opravdu povedlo vyvinout software, pomocí kterého auta dokáží jezdit sama, může tím nejen upevnit svou pozici na automobilovém trhu a zatraktivnit své elektromobily, které by mohly jejich majitelům dokonce vydělávat, ale výrazně tím přispět k výraznému snížení aut potřebných na silnicích.

Robotaxi má změnit vše

Robotaxi, o které Musk sní, by podle něj zvedlo hodnotu společnosti na více než 5 bilionů dolarů. To je několikanásobně více než její současná hodnota, která činí přibližně 630 miliard dolarů. Zatím však neexistuje technologie autonomního řízení, která by byla dostatečně bezpečná. Nemá ji ani Tesla, ačkoliv tvrdí, že se k tomu blíží.

Nejnovější video na YouTube kanálu Out Of Spec Videos s otestováním poslední verze Tesla Full Self-Driving (FSD 12.5) v reálném provozu ukazuje, že má firma ještě hodně co dělat, aby se dalo mluvit o nějakém funkčním produktu. Nechceme tímto shazovat snažení Tesly, to rozhodně ne. Ale pokud se podíváte na následující video, pak nám jistě dáte za pravdu, že to má k úplné dokonalosti hodně daleko.


Čtěte také: Že je Tesla automobilka? Omyl. Musk prozradil, čím se teď firma zabývá


I nejnovější Tesla FSD stále dělá hrozné chyby

Tesla stále označuje své autonomní řízení za asistované, tedy člověk nemá přenechávat vše na autopilotovi, ale má stále sledovat vozovku, držet volant a v případě problémů být připraven rychle zasáhnout a kompletně převzít řízení. Důvodem není jen legislativa, ale především schopnosti Tesla FSD.

Oba aktéři na videu se přesvědčili o tom, jaké nedostatky má i nejnovější verze Tesla FSD 12.5, která má přitom ve srovnání s předchozí verzí 5× více parametrů, které dokáže rozpoznávat a podle kterých se řídí. Konkrétně první problém přišel na odbočce ze čtvrti, kde byl přikázaný směr vpravo, ale Tesla odbočila vlevo, navíc se zastavila nebezpečně uprostřed silnice, kde čekala na projíždějící auto.

Systém od Tesly se dopustil také dalších nebezpečných věcí, jako je překračování rychlosti, vjezd do odbočovacího pruhu a následné pokračování rovně a jízda blízko k obrubníkům, což bylo vyřešeno v předchozích verzích, ale nyní se zdá, že je to opět problém.

Dočkáme se 10. října?

Tesla Robotaxi bude představeno 10. října. Ale než se nějaká robotaxi dostanou na silnice, má Tesla před sebou obrovskou výzvu, pokud jde o zajištění bezpečnosti systému FSD.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."