Elektrický hypersport Pininfarina Battista je unikátní v mnoha směrech. Nejvíce ale bude nejspíše známý pro své děsivé zrychlení. Ve sprintu z nuly na stovku totiž překonal světový rekord pro vozidla způsobilá k provozu na běžných pozemních komunikacích.
Italská automobilka Pininfarina představila svůj nový hypercar poháněný elektřinou na dubajském okruhu Dubai Autodrome ve Spojených Arabských Emirátech. Tento trh se navíc jeví jako ideální pro své uvedení na trh. V posledním kole homologačních testů se vozu podařilo překonat hned několik světových rekordů. Tak proč je při představení rovnou pořádně neoslavit.
Všechny testy byly provedeny na zkušební trati v italském Nardu. Při představení vozu Pininfarina Battista se výrobce chtěl přirozeně se skvělými dosaženými hodnotami pochlubit. V klasickém testu zrychlení z nuly na sto se tento elektromobil dostane během neuvěřitelných 1,86 sekundy (!). To je pro srovnání rychleji, než monoposty Formule 1. Rychlostní prvenství ale pokračují i do vyšších rychlostí. Dvoustovku vůz dá za 4,79 sekundy. Maximální rychlost má vůz omezenou na 350 km/h.
Čtěte také: Rychlejší elektromobil na této planetě není. Rimac Nevera stanovil nový rekord
S těmito hodnotami se jedná o nejrychleji zrychlující vozidlo, které smíte legálně použít na běžných silnicích. Takovou sílu ale musíte i řádně zkrotit. Díky karbon-keramickým brzdám toto hyper gran turismo zastaví ze stovky na nulu na pouhých 31 metrech. A to je děsivá hodnota. Pininfarina Battista se dnes považuje za nejvýkonější vůz italského původu i výroby. To vše díky výkonu 1 417 kW. V přepočtu se jedná o krásných 1 900 koňských sil. Točivý moment o hodnotě 2 340 Nm přenáší pohon na všechna čtyři kola.
Elektrickou motorizaci vůz sdílí s neméně výkonným Rimacem Nevera. Energii motoru dodává baterie o kapacitě 120 kWh. Tato velikost by měla vozu vystačit na cestu dlouhou 476 kilometrů. Půjde o skutečně unikátní vůz na baterky. Vyrábět se bude pouze v limitované edici 150 kusů. Jeho pořizovací cena dosáhne výše 2,2 milionů eur, v přepočtu tedy přes 53 milionů korun. V továrně již zahájili výrobu na plné obrátky.
Elektrický hypersport Pininfarina Battista je unikátní v mnoha směrech. Nejvíce ale bude nejspíše známý pro své děsivé zrychlení. Ve sprintu z nuly na stovku totiž překonal světový rekord pro vozidla způsobilá k provozu na běžných pozemních komunikacích.
Italská automobilka Pininfarina představila svůj nový hypercar poháněný elektřinou na dubajském okruhu Dubai Autodrome ve Spojených Arabských Emirátech. Tento trh se navíc jeví jako ideální pro své uvedení na trh. V posledním kole homologačních testů se vozu podařilo překonat hned několik světových rekordů. Tak proč je při představení rovnou pořádně neoslavit.
Všechny testy byly provedeny na zkušební trati v italském Nardu. Při představení vozu Pininfarina Battista se výrobce chtěl přirozeně se skvělými dosaženými hodnotami pochlubit. V klasickém testu zrychlení z nuly na sto se tento elektromobil dostane během neuvěřitelných 1,86 sekundy (!). To je pro srovnání rychleji, než monoposty Formule 1. Rychlostní prvenství ale pokračují i do vyšších rychlostí. Dvoustovku vůz dá za 4,79 sekundy. Maximální rychlost má vůz omezenou na 350 km/h.
Čtěte také: Rychlejší elektromobil na této planetě není. Rimac Nevera stanovil nový rekord
S těmito hodnotami se jedná o nejrychleji zrychlující vozidlo, které smíte legálně použít na běžných silnicích. Takovou sílu ale musíte i řádně zkrotit. Díky karbon-keramickým brzdám toto hyper gran turismo zastaví ze stovky na nulu na pouhých 31 metrech. A to je děsivá hodnota. Pininfarina Battista se dnes považuje za nejvýkonější vůz italského původu i výroby. To vše díky výkonu 1 417 kW. V přepočtu se jedná o krásných 1 900 koňských sil. Točivý moment o hodnotě 2 340 Nm přenáší pohon na všechna čtyři kola.
Elektrickou motorizaci vůz sdílí s neméně výkonným Rimacem Nevera. Energii motoru dodává baterie o kapacitě 120 kWh. Tato velikost by měla vozu vystačit na cestu dlouhou 476 kilometrů. Půjde o skutečně unikátní vůz na baterky. Vyrábět se bude pouze v limitované edici 150 kusů. Jeho pořizovací cena dosáhne výše 2,2 milionů eur, v přepočtu tedy přes 53 milionů korun. V továrně již zahájili výrobu na plné obrátky.