Peugeot e-408 představen. Elektroauto s parádním designem a dojezdem 453 km

Peugeot 408

Peugeot e-408 je nejnovějším přírůstkem francouzské automobilky

Peugeot představil plně elektrickou verzi modelu 408, označenou jako Peugeot e-408. Automobilka oficiálně tento model označuje jako vůz se „siluetou fastbacku na vrcholu segmentu C”. Model 408, který byl poprvé uveden na trh v roce 2022, byl již dříve dostupný s benzinovým motorem, jako mild hybrid a plug-in hybrid. Nyní se tedy k uvedeným variantám připojuje i plně elektrická verze.

Design a vzhled

Vzhledově má e-408 díky své siluetě fastbacku sportovní nádech. Boční karoserie a plastové obložení kolem kol přecházejí na zádi do robustního černého nárazníku. V přední části tvoří mřížka chladiče a nárazník díky sladěné barevnosti jednotný celek. Peugeot zůstává věrný svému nejnovějšímu designovému stylu i v oblasti osvětlení. Kola jsou 19 palcová. Zákazníci mají na výběr z pěti variant barevného provedení karoserie.

Peugeot e-408 a jeho specifikace

Nový Peugeot e-408 je vybaven baterií NMC s kapacitou 58,2 kWh a lze jej již objednávat za cenu začínající na 46 600 eurech (přibližně 1 180 000 korun). Peugeot udává dojezd až 453 kilometrů dle metodiky WLTP a nabíjecí výkon 11 kW pro AC a 120 kW pro DC nabíjení. Nutno však podotknout, že tyto hodnoty nejsou v současné době u nově představeného elektromobilu příliš oslnivé.

Rozměry modelu e-408 jsou 4,69 metru na délku, 1,85 metru na šířku a 1,49 metru na výšku. Rozvor činí 2,79 metru a poloměr otáčení vozu je 11,18 metru. Zavazadlový prostor má kapacitu 471 litrů, kterou lze sklopením zadních sedadel navýšit na celkových 1 545 litrů.

Peugeot 408

Nová 408 vypadá dravě a sportovně


Čtěte také: Má se Tesla bát? Peugeot chce konkurovat povedenému Modelu 3


Platforma a výkon

Peugeot e-408 sdílí platformu EMP2 s dalšími modely značky, ale oproti nim přináší některá vylepšení, jako je výkonnější elektromotor a díky speciálně upravené spodní části lepší aerodynamiku vozu. Synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 157 kW poskytuje 345 Nm točivého momentu. Vůz je standardně vybaven tepelným čerpadlem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Peugeot e-408 představen. Elektroauto s parádním designem a dojezdem 453 km

Peugeot 408

Peugeot e-408 je nejnovějším přírůstkem francouzské automobilky

Peugeot představil plně elektrickou verzi modelu 408, označenou jako Peugeot e-408. Automobilka oficiálně tento model označuje jako vůz se „siluetou fastbacku na vrcholu segmentu C”. Model 408, který byl poprvé uveden na trh v roce 2022, byl již dříve dostupný s benzinovým motorem, jako mild hybrid a plug-in hybrid. Nyní se tedy k uvedeným variantám připojuje i plně elektrická verze.

Design a vzhled

Vzhledově má e-408 díky své siluetě fastbacku sportovní nádech. Boční karoserie a plastové obložení kolem kol přecházejí na zádi do robustního černého nárazníku. V přední části tvoří mřížka chladiče a nárazník díky sladěné barevnosti jednotný celek. Peugeot zůstává věrný svému nejnovějšímu designovému stylu i v oblasti osvětlení. Kola jsou 19 palcová. Zákazníci mají na výběr z pěti variant barevného provedení karoserie.

Peugeot e-408 a jeho specifikace

Nový Peugeot e-408 je vybaven baterií NMC s kapacitou 58,2 kWh a lze jej již objednávat za cenu začínající na 46 600 eurech (přibližně 1 180 000 korun). Peugeot udává dojezd až 453 kilometrů dle metodiky WLTP a nabíjecí výkon 11 kW pro AC a 120 kW pro DC nabíjení. Nutno však podotknout, že tyto hodnoty nejsou v současné době u nově představeného elektromobilu příliš oslnivé.

Rozměry modelu e-408 jsou 4,69 metru na délku, 1,85 metru na šířku a 1,49 metru na výšku. Rozvor činí 2,79 metru a poloměr otáčení vozu je 11,18 metru. Zavazadlový prostor má kapacitu 471 litrů, kterou lze sklopením zadních sedadel navýšit na celkových 1 545 litrů.

Peugeot 408

Nová 408 vypadá dravě a sportovně


Čtěte také: Má se Tesla bát? Peugeot chce konkurovat povedenému Modelu 3


Platforma a výkon

Peugeot e-408 sdílí platformu EMP2 s dalšími modely značky, ale oproti nim přináší některá vylepšení, jako je výkonnější elektromotor a díky speciálně upravené spodní části lepší aerodynamiku vozu. Synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 157 kW poskytuje 345 Nm točivého momentu. Vůz je standardně vybaven tepelným čerpadlem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."