Lightyear je značka s kořeny v Nizozemsku. Relativně mladý startup se specializuje na elektromobily poháněné solární energií. Od svých počátků společnost slibovala vůz, který se bude pyšnit pořádným dojezdem.
Už rané nástřely Lightyear One dávaly tušit, že nejde jen o pomyslné mlácení prázdné slámy. To ostatně potvrdily i testovací jízdy prvního prototypu, během nichž se podařilo dosáhnout hodnoty 709 kilometrů na jedno nabití. I když ve svitu nejnovějších technologií nejde o cifru, ze které si jeden sedne na zadek, stále jde o poměrně vítanou hodnotu.
A také nesmíme zapomenout na to, že elektromobil disponoval solárními panely posetými takřka po celé kapotě, takže i touto cestou se dalo v rámci slunečného dne nastřádat energie na dalších 70 kilometrů, což byl pro některé zájemce signál, že v případě minimálního denního nájezdu by nemuseli téměř nabíjet.
Čtěte také: Tak konečně! Lightyear 0 je produkční verze elektromobilu, který pohání slunce
A teď z jiného soudku, přesto stále k tématu. Na konci loňského roku jsme vás informovali, že vše nasvědčuje zdárnému konci. Lightyear 0 měl jít do sériové výroby, což se zdálo jako logické vyústění celého snažení.
Server USNews s odvoláním na oficiální komuniké nově avizuje, že je projekt zrušen a vůz do prodeje, byť v omezeném množství, nakonec nepůjde. Přesný důvod není znám, Lightyear však zdůraznil, že značka dostála původní vizi. Také jedním dechem potvrdila nový cíl, jenž má reprezentovat elektromobil Lightyear 2.
Je však otázkou, zdali i tohoto „nástupce“ nepotká podobný osud. Atlas Technologies, dceřiná firma, jež měla na starost produkci, vyhlásila bankrot. Tato skutečnost bude mít nepochybně dopad na mateřský podnik; ať už jde o počet lidí v managementu nebo přímo ve výrobě.
Lightyear je značka s kořeny v Nizozemsku. Relativně mladý startup se specializuje na elektromobily poháněné solární energií. Od svých počátků společnost slibovala vůz, který se bude pyšnit pořádným dojezdem.
Už rané nástřely Lightyear One dávaly tušit, že nejde jen o pomyslné mlácení prázdné slámy. To ostatně potvrdily i testovací jízdy prvního prototypu, během nichž se podařilo dosáhnout hodnoty 709 kilometrů na jedno nabití. I když ve svitu nejnovějších technologií nejde o cifru, ze které si jeden sedne na zadek, stále jde o poměrně vítanou hodnotu.
A také nesmíme zapomenout na to, že elektromobil disponoval solárními panely posetými takřka po celé kapotě, takže i touto cestou se dalo v rámci slunečného dne nastřádat energie na dalších 70 kilometrů, což byl pro některé zájemce signál, že v případě minimálního denního nájezdu by nemuseli téměř nabíjet.
Čtěte také: Tak konečně! Lightyear 0 je produkční verze elektromobilu, který pohání slunce
A teď z jiného soudku, přesto stále k tématu. Na konci loňského roku jsme vás informovali, že vše nasvědčuje zdárnému konci. Lightyear 0 měl jít do sériové výroby, což se zdálo jako logické vyústění celého snažení.
Server USNews s odvoláním na oficiální komuniké nově avizuje, že je projekt zrušen a vůz do prodeje, byť v omezeném množství, nakonec nepůjde. Přesný důvod není znám, Lightyear však zdůraznil, že značka dostála původní vizi. Také jedním dechem potvrdila nový cíl, jenž má reprezentovat elektromobil Lightyear 2.
Je však otázkou, zdali i tohoto „nástupce“ nepotká podobný osud. Atlas Technologies, dceřiná firma, jež měla na starost produkci, vyhlásila bankrot. Tato skutečnost bude mít nepochybně dopad na mateřský podnik; ať už jde o počet lidí v managementu nebo přímo ve výrobě.