Tesla je automobilkou, která si v průběhu let vybudovala jméno na výrobě elektromobilů se špičkovou technologií, zajímavým designem a ukázala mnoha lidem, že budoucnost bez drahého benzínu může být reálná.
Postupem času, kdy si víc a více zvykáme na myšlenku, že elektromobily ukazují cestu do budoucnosti, snad každý, kdo někdy uvažoval o pořízení elektromobilu, přemítal nad tím, zda by před jeho domem neměl parkovat některý z modelů americké automobilky. S ohledem na technické parametry Tesel, jejich neskutečné zrychlení a další častokrát zmiňovaná pozitiva, zapomíná řada zájemců zvážit všechny náklady, které jsou s vlastnictvím nového vozu spojené.
I když se majitelé Tesel dokážou elegantně vyhnout cenám paliv, které v poslední době rostou do nebývalých výšin, měli by vědět, co je může čekat, budou-li muset po skončení záruky hradit náklady na opravy z vlastní kapsy. Server Jalopnik se pustil do kalkulací a zjistil, že provoz a údržba těchto vozů může být podstatně dražší než u průměrných vozů většiny značek.
Čtěte také: Víme, jak do Tesly dostat Apple CarPlay i Android Auto, ale chce to trochu zručnosti
S nadsázkou řečeno, řadě lidí stačí k rozhodnutí pořídit si Teslu vědomí, že ušetří na pravidelných výměnách oleje. Ale existuje reálná šance, že náklady, ušetřené na běžné údržbě, budete muset vložit do oprav. Společnost RepaiPal, která se podobnými statistikami zabývá, uvádí, že náklady na opravy vozů Tesla jsou o 27 % vyšší než u srovnatelných spalovacích vozidel. Stejný zdroj říká, že průměrné roční náklady na opravu některého z modelů Tesly dosahují částky 832 dolarů (zhruba 19 700 korun), zatímco průměr u běžného vozidla napříč značkami činí za rok 652 dolarů (zhruba 15 450 korun).
Důvodem vyšších cen oprav u Tesel je hlavně to, že se její náhradní komponenty nevyrábějí v tak masových sériích jako u jiných automobilek. Příkladem může být výměna čelního skla Tesly Model X, za níž jeden z majitelů zaplatil více než 1 500 dolarů, tedy v přepočtu více než 35 500 korun. Těchto vozů totiž stále není na trhu tolik, aby s výrobou náhradních dílů začali levnější dodavatelé.
Čtěte také: Prodeje elektroaut rostou a bude potřeba je servisovat. V Česku vzniká zajímavé řešení
Tesla také není etalonem spolehlivosti. Podle americké studie JD Power se v kategorii spolehlivosti značka umístila na 30. místě z 33 značek. Také vzhledem k tomu, že je svět elektromobility stále relativně nový, platí obecné pravidlo, že jak díly, tak servisní práce budou dražší než u běžných spalovacích vozidel.
Tesly jsou navíc považované za luxusní vozy, což je další faktor spojený s vyššími cenami v porovnání s většinou „obyčejnějších“ automobilů.
Tesla je automobilkou, která si v průběhu let vybudovala jméno na výrobě elektromobilů se špičkovou technologií, zajímavým designem a ukázala mnoha lidem, že budoucnost bez drahého benzínu může být reálná.
Postupem času, kdy si víc a více zvykáme na myšlenku, že elektromobily ukazují cestu do budoucnosti, snad každý, kdo někdy uvažoval o pořízení elektromobilu, přemítal nad tím, zda by před jeho domem neměl parkovat některý z modelů americké automobilky. S ohledem na technické parametry Tesel, jejich neskutečné zrychlení a další častokrát zmiňovaná pozitiva, zapomíná řada zájemců zvážit všechny náklady, které jsou s vlastnictvím nového vozu spojené.
I když se majitelé Tesel dokážou elegantně vyhnout cenám paliv, které v poslední době rostou do nebývalých výšin, měli by vědět, co je může čekat, budou-li muset po skončení záruky hradit náklady na opravy z vlastní kapsy. Server Jalopnik se pustil do kalkulací a zjistil, že provoz a údržba těchto vozů může být podstatně dražší než u průměrných vozů většiny značek.
Čtěte také: Víme, jak do Tesly dostat Apple CarPlay i Android Auto, ale chce to trochu zručnosti
S nadsázkou řečeno, řadě lidí stačí k rozhodnutí pořídit si Teslu vědomí, že ušetří na pravidelných výměnách oleje. Ale existuje reálná šance, že náklady, ušetřené na běžné údržbě, budete muset vložit do oprav. Společnost RepaiPal, která se podobnými statistikami zabývá, uvádí, že náklady na opravy vozů Tesla jsou o 27 % vyšší než u srovnatelných spalovacích vozidel. Stejný zdroj říká, že průměrné roční náklady na opravu některého z modelů Tesly dosahují částky 832 dolarů (zhruba 19 700 korun), zatímco průměr u běžného vozidla napříč značkami činí za rok 652 dolarů (zhruba 15 450 korun).
Důvodem vyšších cen oprav u Tesel je hlavně to, že se její náhradní komponenty nevyrábějí v tak masových sériích jako u jiných automobilek. Příkladem může být výměna čelního skla Tesly Model X, za níž jeden z majitelů zaplatil více než 1 500 dolarů, tedy v přepočtu více než 35 500 korun. Těchto vozů totiž stále není na trhu tolik, aby s výrobou náhradních dílů začali levnější dodavatelé.
Čtěte také: Prodeje elektroaut rostou a bude potřeba je servisovat. V Česku vzniká zajímavé řešení
Tesla také není etalonem spolehlivosti. Podle americké studie JD Power se v kategorii spolehlivosti značka umístila na 30. místě z 33 značek. Také vzhledem k tomu, že je svět elektromobility stále relativně nový, platí obecné pravidlo, že jak díly, tak servisní práce budou dražší než u běžných spalovacích vozidel.
Tesly jsou navíc považované za luxusní vozy, což je další faktor spojený s vyššími cenami v porovnání s většinou „obyčejnějších“ automobilů.