Oplach i výhřev u kamery. Cybertruck testuje užitečnou novinku
- Kamery s ostřikem již známe, výhřev je ale novinkou
- Pro lidi jde o přidaný komfort, pro autonomní jízdu u naprosto zásadní funkci
- Vůz si výhřev bude hlídat automaticky

Digitální kamery a doplňky se stávají standardní výbavou vozů. Stále jsou ale velmi náchylné k chybám, a to především kvůli vnějším vlivům. Jak senzory, tak kamery se mohou vlivem počasí i nečistot na silnicích zašpinit a tím sníží svojí funkčnost. Často tak při parkování neposkytují správný výhled, v horším případě mohou svojí činnost úplně vynechat. Proto se do vozů vyšších tříd instalují podpůrné prvky, které správnou funkci zajišťují.
Cybertruck má kameru s vyhříváním a oplachem
Abychom byli konkrétnější, bavíme se o čistotě kamer sledující okolí vozidel. V posledních letech jsme tak mohli spatřit například drobné trysky ostřikovače, které mají za úkol špinavé čočky kamer očistit pro ideální výhled. Všímaví fanoušci si všimli, že podobný systém je nyní instalovaný i do Tesly Cybertruck. Kromě vodního čistění vůz ale má i výhřevné funkce. Význam to nemá jen pro lidské řidiče, ale především pro autonomní budoucnost.
Cybertruck je vybavený nejnovější hardwarovou výbavou FSD 4.0. Ten obsahuje především sadu kamer s vysokým rozlišením. Jak je známé, Tesla se v případě hlídání okolí spoléhá především na optický systém. Na síti X se objevují ukázky čistění přední kamery vodní tryskou. Vzhledem k tomu, že Tesla uvedla, že nerezový pickup bude schopný i jízdě ve vodě, bylo potřeba vyřešit i odkapávající vodu z ostatních kamer. Zdaleka ne všechna umístění jsou vhodná pro ostřik kapalinou.

Čtěte také: Dosáhne Tesla vytyčené mety? Do Evropy dorazila poslední várka Modelů 3
Standard pro budoucí modely. Dostanou je i existující kousky?
Proto například v náraznících mají kamery výhřevný systém. Jeho použití by mělo být spíše automatické než manuální. Nejspíše se bude spínat v určitých povětrnostních podmínkách. Co se týče ostřiku přední kamery, ten dostal malou dotykovou ikonku v kamerovém nastavení vozu. Parkovací kameru si tedy řidič očistí podle svého zájmu. Předpokládá se, že stejné systémy bude Tesla používat u svých dalších vozidel.
Pokud nevlastníte jeden ze starších vozů, zajisté víte, jako to je parkovat se špinavou couvací kamerou. Ty jsou často instalovány k madlu víka zavazadlového prostoru, kde se špiní sprejem vody z vozovky. Pokud nemáte ve zvyku před každou jízdou čočku očistit, víte, jak otravný zamazaný obraz na displeji vozu je. Z tohoto pohledu jde pro lidské řidiče spíše o komfortní doplněk. V případě řízení autonomním systémem jde ale o absolutně nutnou součást vozu.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.