Od vysavačů k hypersportům? Bugatti Veyron dostane nečekaného soupeře

Pavel Škopek
Čínský výrobce vysavačů Dreame slibuje elektrický hypersport | foto: Dreame
Čínský výrobce vysavačů Dreame slibuje elektrický hypersport | foto: Dreame

Čínské Dreame, známé díky vysavačům, míří do světa hypersportů. Chce elektromobilem s AI a motorem z domácí techniky překonat Bugatti.

Motor z vysavače vyzve Bugatti

Čínská firma Dreame Technology, známá spíš díky robotickým vysavačům, oznámila útok na samý vrchol automobilového světa. Jejím cílem je překonat samotný Bugatti Veyron a to výhradně na elektřinu. Z domácí elektroniky se tak přesouvá do segmentu, kde rozhoduje rychlost, prestiž a technologická výjimečnost. Nemá se přitom jednat o krátkodobý experiment nebo marketingový výstřelek, ale o dlouhodobou strategii.

Oficiálně Dreame svůj hypersport představí v roce 2027. Projekt má přetvořit pojetí luxusu a inteligence v automobilovém průmyslu. Firma se opírá o vlastní digitální motor s 200 000 otáčkami za minutu, který používá ve vlajkovém vysavači Z50 Station. Tento motor byl letos jako první svého druhu certifikován agenturou Sullivan, což Dreame prezentuje jako technologický základ pro hypersport budoucnosti.

K vývoji vozu firma sestavila tým přibližně tisíc odborníků. Spojuje v něm zkušenosti ze světa chytré elektroniky i tradičního automobilového inženýrství. Dreame plánuje tým dále rozšiřovat a dlouhodobě investovat do vývoje špičkových automobilových technologií. Ambice tak odpovídají serióznímu vstupu na nový trh, nikoliv jednorázové snaze zaujmout.

Vysavač Dreame Z50 Station používá motor s 200 000 otáčkami za minutu | foto: Dreame
Vysavač Dreame Z50 Station používá motor s 200 000 otáčkami za minutu | foto: Dreame

Luxus, výkon a umělá inteligence

Cílem projektu je redefinovat pojem „ultraluxusní vůz“. Kromě výkonu má být podle Dreame klíčová i inteligence. Vůz má využívat AI systém, který se učí řidičovy návyky, preference i emocionální stavy. Hlasová interakce má znít přirozeně, s možností imitovat známé hlasy. Vůz se zároveň propojí chytrou domácností a mobilními zařízeními.

Konkurence v oblasti elektrických hypersportů zatím není silná. Značky jako Bugatti nebo Bentley elektrifikaci stále spíše zvažují, než realizují. Dreame se tak pokouší využít mezeru na trhu a těží ze zkušeností s rychlým vývojem ve světě chytré spotřební elektroniky.

Dreame dříve působila jako součást ekosystému Xiaomi, pro které vyráběla vysavače. Dnes už vystupuje samostatně, ale její směr může odrážet inspiraci úspěšným vstupem Xiaomi do světa elektromobilů. Není však prvním výrobcem vysavačů, který měl podobné ambice. Britský Dyson dříve vyvíjel vlastní elektromobil, ale projekt nakonec ukončil.

Zda se Dreame skutečně prosadí mezi automobilovou elitou, ukáže až čas. Přes veškerou technologii zůstává otázkou, jak na značku budou nahlížet zákazníci, kteří jsou zvyklí vybírat mezi jmény jako Bugatti nebo Rimac. Mít velké sny je chvályhodné a pro firmu jménem Dreame i příznačné.

Zdroj: Iyiou


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články