Octavia je super auto, ale drahé. Kopie z Číny se prodává za poloviční cenu

  • Škoda Octavia je pro mnohé automobilky vzorem
  • V Číně se toho nebojí a přišli s něčím, co se originálu minimálně vyrovná
  • Model Bestune B70 strčí svého „učitele“ do kapsy poloviční cenou
Bestune B70

Čínská auta se inspirují u populárních vzorů, jako je Škoda Octavia a další

V posledních letech se čínské automobilky stávají stále vážnějšími konkurenty evropským značkám. Nový Bestune B70 od čínské společnosti FAW je skvělým příkladem, jak výrazně mohou čínská auta konkurovat zavedeným evropským modelům, například Škodě Octavia. Přestože oba vozy sdílejí řadu společných znaků, jejich technické parametry a cenové rozdíly vyvolávají otázky o tom, jak je možné, že čínský automobil dokáže nabídnout podobnou nebo lepší kvalitu za výrazně nižší cenu.

Výbavou na originální Octavií vůbec nezaostává

Co se týče rozměrů, Bestune B70 je o něco větší než Škoda Octavia. Zatímco Octavia má délku přibližně 4689 mm a rozvor 2680 mm, B70 měří asi 4800 mm na délku a má rozvor 2800 mm. To naznačuje, že čínský model může nabídnout více vnitřního prostoru.

Pokud jde o motory, překonává Bestune B70 Škodu Octavia i v oblasti výkonu. Alespoň, porovnáváme-li benzínovou 1,5ku. Octavia je vybavena 1,5litrovým TSI motorem s výkonem 150 koní. Naopak, Bestune B70 používá 1,5litrový přeplňovaný motor s výkonem 224 koní. Díky tomu se B70 může pochlubit výrazně lepšími dynamickými vlastnostmi, včetně maximální rychlosti 230 km/h, která je vyšší než u Octavie.

Co se týče výbavy, Bestune B70 se může pochlubit moderním designem s novými světly a nárazníky, které dodávají vozu modernější vzhled. Interiér vozu obsahuje nový infotainment s větším displejem, což zajišťuje požadovaný komfort. I když se mohou specifikace výbavy lišit, zdá se, že je B70 velmi konkurenceschopným automobilem.


Čtěte také: Auto, které moc nestojí a je 100% spolehlivé. Češi mu přicházejí na chuť


Největším trumfem Číňanů je nízká cena

Nejvýraznějším rozdílem je ale cena. Zatímco základní cena Škody Octavia ve verzi First Edition začíná na přibližně 800 000 Kč, Bestune B70 je v Číně k dispozici za přibližně 400 000 Kč.

Tento rozdíl vzbuzuje řadu otázek, které mají společného jmenovatele: jak je možné, že Číňané zvládají vyrábět tak levně. Nízké výrobní náklady, nižší náklady na pracovní sílu a další ekonomické parametry hrající čínským automobilkám do karet umožňují, aby byly ceny těchto vozidel výrazně nižší než u evropských konkurentů. Čínské automobilky se také musí umět vyrovnat se silnou domácí konkurenci, která tlačí ceny dolů.

Bestune B70 interiér

Interiér vozu

Evropské automobilky nejsou v dobré situaci

Uvedené rozdíly v cenách a technických parametrech mají pro evropské výrobce zásadní důsledky. Evropské automobilky budou muset přehodnotit cenové strategie, efektivitu výroby a náklady na dodržování regulací.

Je pravděpodobné, že budou muset najít nové způsoby, jak snížit výrobní náklady, aniž by to mělo vliv na kvalitu a technologickou úroveň svých vozidel. Zavedení vyšších poplatků na dovoz čínských vozidel jejich expanzi do Evropy možná o něco oddálí, ale určitě nezastaví.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Octavia je super auto, ale drahé. Kopie z Číny se prodává za poloviční cenu

  • Škoda Octavia je pro mnohé automobilky vzorem
  • V Číně se toho nebojí a přišli s něčím, co se originálu minimálně vyrovná
  • Model Bestune B70 strčí svého „učitele“ do kapsy poloviční cenou
Bestune B70

Čínská auta se inspirují u populárních vzorů, jako je Škoda Octavia a další

V posledních letech se čínské automobilky stávají stále vážnějšími konkurenty evropským značkám. Nový Bestune B70 od čínské společnosti FAW je skvělým příkladem, jak výrazně mohou čínská auta konkurovat zavedeným evropským modelům, například Škodě Octavia. Přestože oba vozy sdílejí řadu společných znaků, jejich technické parametry a cenové rozdíly vyvolávají otázky o tom, jak je možné, že čínský automobil dokáže nabídnout podobnou nebo lepší kvalitu za výrazně nižší cenu.

Výbavou na originální Octavií vůbec nezaostává

Co se týče rozměrů, Bestune B70 je o něco větší než Škoda Octavia. Zatímco Octavia má délku přibližně 4689 mm a rozvor 2680 mm, B70 měří asi 4800 mm na délku a má rozvor 2800 mm. To naznačuje, že čínský model může nabídnout více vnitřního prostoru.

Pokud jde o motory, překonává Bestune B70 Škodu Octavia i v oblasti výkonu. Alespoň, porovnáváme-li benzínovou 1,5ku. Octavia je vybavena 1,5litrovým TSI motorem s výkonem 150 koní. Naopak, Bestune B70 používá 1,5litrový přeplňovaný motor s výkonem 224 koní. Díky tomu se B70 může pochlubit výrazně lepšími dynamickými vlastnostmi, včetně maximální rychlosti 230 km/h, která je vyšší než u Octavie.

Co se týče výbavy, Bestune B70 se může pochlubit moderním designem s novými světly a nárazníky, které dodávají vozu modernější vzhled. Interiér vozu obsahuje nový infotainment s větším displejem, což zajišťuje požadovaný komfort. I když se mohou specifikace výbavy lišit, zdá se, že je B70 velmi konkurenceschopným automobilem.


Čtěte také: Auto, které moc nestojí a je 100% spolehlivé. Češi mu přicházejí na chuť


Největším trumfem Číňanů je nízká cena

Nejvýraznějším rozdílem je ale cena. Zatímco základní cena Škody Octavia ve verzi First Edition začíná na přibližně 800 000 Kč, Bestune B70 je v Číně k dispozici za přibližně 400 000 Kč.

Tento rozdíl vzbuzuje řadu otázek, které mají společného jmenovatele: jak je možné, že Číňané zvládají vyrábět tak levně. Nízké výrobní náklady, nižší náklady na pracovní sílu a další ekonomické parametry hrající čínským automobilkám do karet umožňují, aby byly ceny těchto vozidel výrazně nižší než u evropských konkurentů. Čínské automobilky se také musí umět vyrovnat se silnou domácí konkurenci, která tlačí ceny dolů.

Bestune B70 interiér

Interiér vozu

Evropské automobilky nejsou v dobré situaci

Uvedené rozdíly v cenách a technických parametrech mají pro evropské výrobce zásadní důsledky. Evropské automobilky budou muset přehodnotit cenové strategie, efektivitu výroby a náklady na dodržování regulací.

Je pravděpodobné, že budou muset najít nové způsoby, jak snížit výrobní náklady, aniž by to mělo vliv na kvalitu a technologickou úroveň svých vozidel. Zavedení vyšších poplatků na dovoz čínských vozidel jejich expanzi do Evropy možná o něco oddálí, ale určitě nezastaví.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."