Generální ředitel koncernu Stellantis, Carlos Tavares, varoval, že recese může zpomalit růst zavádění elektromobilů, zejména v případě, kdy vlády omezí výdaje a pobídky.
Tavares během setkání u virtuálního kulatého stolu sdělil, že centrální banky by se měly chovat obezřetně a naznačil, že zvýšené náklady, související s vyššími úrokovými sazbami by mohly vést ke snížení vládních výdajů v době, kdy spotřebitelé potřebují a očekávají maximální možnou podporu při přechodu do elektricky poháněných vozidel. „Pokud snížením podpory střední třídy omezíte její schopnost nakupovat elektrická auta, povede to k rozsáhlému problému,“ řekl Carlos Tavares.
Tavares varoval již dříve, že v roce 2024 nebo 2025 dojde k citelnému nedostatku vysokonapěťových baterií a automobilový průmysl bude nedočkavě čekat na zvýšení jejich produkce. V roce 2025 Stellantis plánuje zahájit výrobu baterií v severoamerickém závodě v Indianě. Jelikož v té době budou produkovat baterie ještě další velké továrny, může do roku 2027 nebo 2028 dojít k zásadnímu nedostatku surovin.
Čtěte také: Je o budoucnost postaráno? Stellantis si zajistil mraky materiálu pro výrobu baterií
S ohledem na to Tavares uvedl, že je důležité, aby se stabilizovaly požadavky na emise a poznamenal, že díky problémům v dodavatelských řetězcích nemusí být některé společnosti schopny držet krok s plánovanými požadavky snižování emisí. „Jedinou věc, kterou nutně potřebujeme je stabilita,“ řekl Tavares. „Přestaňte si hrát s pravidly. Ponechte je v současném stavu a nechte lidi pracovat a soustředit na pracovní problematiku.“
Stellantis do roku 2025 investuje částku 35,5 miliard dolarů do elektrifikace a do vývoje softwaru. Firma očekává, že v roce 2030 budou 50 % prodejů jejich vozů ve Spojených státech tvořit elektromobily. „Než se trh stabilizuje, je automobilka připravena vydržet na menším trhu,“ dodal Tavares.
„Pokud poptávka bude směřovat postupně dolů, protože zde nebude faktor dostupnosti, musíme být schopni přežít i s nižší zákaznickou základnou,“ dodává šéf skupiny Stellantis. Jedním z cílů skupiny v současné době je to, aby hranice rentability byla udržena na 50 % výše tržeb. Jen tak dokáže firma zvládnout udržet běh společnosti po dobu, než dojde k otočení trhu směrem k elektromobilitě.
Generální ředitel koncernu Stellantis, Carlos Tavares, varoval, že recese může zpomalit růst zavádění elektromobilů, zejména v případě, kdy vlády omezí výdaje a pobídky.
Tavares během setkání u virtuálního kulatého stolu sdělil, že centrální banky by se měly chovat obezřetně a naznačil, že zvýšené náklady, související s vyššími úrokovými sazbami by mohly vést ke snížení vládních výdajů v době, kdy spotřebitelé potřebují a očekávají maximální možnou podporu při přechodu do elektricky poháněných vozidel. „Pokud snížením podpory střední třídy omezíte její schopnost nakupovat elektrická auta, povede to k rozsáhlému problému,“ řekl Carlos Tavares.
Tavares varoval již dříve, že v roce 2024 nebo 2025 dojde k citelnému nedostatku vysokonapěťových baterií a automobilový průmysl bude nedočkavě čekat na zvýšení jejich produkce. V roce 2025 Stellantis plánuje zahájit výrobu baterií v severoamerickém závodě v Indianě. Jelikož v té době budou produkovat baterie ještě další velké továrny, může do roku 2027 nebo 2028 dojít k zásadnímu nedostatku surovin.
Čtěte také: Je o budoucnost postaráno? Stellantis si zajistil mraky materiálu pro výrobu baterií
S ohledem na to Tavares uvedl, že je důležité, aby se stabilizovaly požadavky na emise a poznamenal, že díky problémům v dodavatelských řetězcích nemusí být některé společnosti schopny držet krok s plánovanými požadavky snižování emisí. „Jedinou věc, kterou nutně potřebujeme je stabilita,“ řekl Tavares. „Přestaňte si hrát s pravidly. Ponechte je v současném stavu a nechte lidi pracovat a soustředit na pracovní problematiku.“
Stellantis do roku 2025 investuje částku 35,5 miliard dolarů do elektrifikace a do vývoje softwaru. Firma očekává, že v roce 2030 budou 50 % prodejů jejich vozů ve Spojených státech tvořit elektromobily. „Než se trh stabilizuje, je automobilka připravena vydržet na menším trhu,“ dodal Tavares.
„Pokud poptávka bude směřovat postupně dolů, protože zde nebude faktor dostupnosti, musíme být schopni přežít i s nižší zákaznickou základnou,“ dodává šéf skupiny Stellantis. Jedním z cílů skupiny v současné době je to, aby hranice rentability byla udržena na 50 % výše tržeb. Jen tak dokáže firma zvládnout udržet běh společnosti po dobu, než dojde k otočení trhu směrem k elektromobilitě.